آموزش دفاع شخصی در اصفهان

سیستم دفاع شخصی کاربردی

سیستم دفاع شخصی کاربردی

آموزش دفاع شخصی در اصفهان

آموزش تخصصی پیشرفته ترین سیستم دفاع شخصی
آموزش دوره دفاع شخصی چاقو
آموزش مبارزات آزاد و مبارزه با چاقو
آموزش حرفا ای بدنسازی رزمی و آمادگی برای مسابقات
آموزش تمامی سلاح های سرد رزمی و دفاع انها در یک موقعیت تهاجمی
آموزش سلاح های سرد نظامی تونفا و باتوم
آموزش سیستم کالی کمبت
آموزش کامل چاقوی کارامبیت
آموزش کامل تکنیکهای قفل مفاصل در هر موقعیتی
آموزش از صفر تا حرفه ای و قهرمانی و مربیگری
ارائه احکام معتبر فدراسیونی
توسط مربی و داور رسمی دفاع شخصی و سلاح های سرد
با من حرفه ای شوید....
09044068017

۱۳ مطلب در آبان ۱۴۰۲ ثبت شده است

علوم یوگا شامل حالت و چگونگی یوگا که مدیتیشن و تکنیک نفس کشیدن نام دارد می شود. ورزش یوگا قدمت چند هزار ساله دارد و در قدیم در کشور هند بسیار رایج و متداول بوده است.
یوگا با سیستم پزشکی کل نگر مقایسه می شود برای اینکه ورزش یوگا بر کنترل جنبه های فیزیکی،روحی و روانی یک فرد تاکید دارد.بنابراین در مراحل اولیه،یوگا به عنوان سیستم بالقوه ای برای  درمان البته با سوء ظن درمورد کارایی آن تشخیص داده شد.اما شرایط کم کم دچار تغییر شده و شواهد علمی مزایا و فواید یوگا را تایید کردند.

یوگا یک درمان سنتی است که کاملا بر مبنا مشاهده و اصول ذات و سرشت آدمی است. یوگا نه تنها یک تمرین است بلکه حتی یک بسته کامل برای انسان است.

فواید یوگا با نوع یوگا تفاوت دارد همان طور که در جاهای مختلف از آن استفاده می کنند.بنابراین صرف نظر از نوع آن، فواید یوگا در کنترل و مدیریت استرس توسط طب نوین ثابت شده است.فایده چند عاملی یوگا آن را از تمرینات ساده متمایز می کند.

در ادامه به معرفی فواید زیاد یوگا می پردازیم:

 

یوگا باعث حفظ تعادل بدن می شود
 

یوگا با ایجاد تعادل در مواد شیمیایی بدن مثل کلسترول ای دی ال،گلوکز،و کاته کولامینها باعث جلوگیری از بیماری های مهلک و کشنده می شود و قابلیت ارتجاعی بدن را بالا میبرد.
 

بالا بردن مهارت های اجتماعی و سازگاری بهتر با شرایط و محیط هم از دیگر فواید یوگا می باشد.
 

فواید فیزیولوژیکی یوگا شامل تقویت کردن سیستم های اصلی بدن مثل سیستم اعصاب،دستگاه قلبی-عروقی،غدد،دستگاه تنفسی،سیستم ماهیچه ای و استخوان ها و سیستم دفع بدن است.
 

فواید روانشناسی یوگا یکی از فواید جذاب آن است که شامل تنظیم کردن حالت های مربوط به اختلالاتی مثل خشونت،افسردگی،و اضطراب ناگهانی است.
 

بالا بردن توانایی های شخصی مثل مهارتهای یادگیری، تمرکز و حافظه خوب همچنین از فواید یوگا هستند.
 

علاوه بر این،یوگا بدون اینکه در طول تمرین استحکام بدن را از بین ببرد وزن را در حالت تعادل نگه می دارد.
 

فواید روحی و روانی یوگا شامل درک نفس و هوشیاری است که آرامش خاطر را فراهم می کند.تفکر کردن و خوب نفس کشیدن نیز از فواید تمرین کردن یوگا است.
 

یوگا درمانی است که یک بدن متعادل را از طریق تمرین کردن حرکات پر انرژی یا حرکات ثابت فراهم می کند.
 

مهمترین فایده یوگا داشتن احساس مطلوب بدون داشتن تمرینات شدید یا مصرف هر گونه مکمل می باشد.

شما هم می خواهید بدن خود را آموزش دهید اما هیچ ایده خاصی ندارید. آیا میخواهید از راهنمایی های ما استفاده کنید؟ در اینجا با ارائه برخی از نکات اولیه و تمرینات می توانید به این کار دست یابید. اما به یاد داشته باشید در صورتی که هر مشکل خاص جسمانی دارید قبل از شروع ورزش جدیدی با دکتر خود مشورت کنید.

 

1- اطمینان حاصل کنید که زمان کافی برای تمرین کردن دارید.

 

                              

 

2- در طول تمرینات آب بنوشید. زیاد آب ننوشید تا سیراب شوید. این کار باعث گرفتگی عضلات می شود. پس تا حدی آب بخورید که تشنگی شما رفع شود.

 

 

3- همیشه بعضی از تمرینات گرم مانند پریدن را 5 تا 10 دقیقه انجام دهید. پیاده روی یکی از ورزش های مفید و اساسی است که بیشتر افراد دوست دارند انجام دهند و احتمالا شما هم می توانید آن را انجام دهید. این کار باعث تقویت پاها، استقامت و افزایش سلامتی شما می شود. پس این می تواند یک ایده عالی برای افرادی باشد که می خواهند شروع به تمرینات ورزشی کنند. سعی کنید قبل از شروع تمرینات اصلی ورزشی خود، چند روز قبل آهسته دویدن را انجام دهید. شما می توانید با تمرینات فراوان به پیشرفت سریعی برسید. سعی کنید هر تمرین را حداقل 3 بار در هفته انجام دهید.

 

 

4- انجام تمرینات شنا. این ورزش هم مانند آهسته دویدن دارای مزایای فراوانی می باشد که بدون نیاز به تجهیزات خاصی می توانید انجام دهید. در این تمرین می توانید قفسه سینه، بازو، عضلات شکم و نیم تنه خود را تقویت کنید.

 

 

5- اضافه کردن دراز و نشست به برنامه ورزشی خود. دراز و نشست یک ورزش بسیار اساسی شکم است که دارای تنوع زیادی می باشد. می توانید 3 تا 5 بار آن را در روز انجام دهید تا از نتایج مفید آن بهره مند شوید. وقتی که شما به راحتی می توانید بیش از 20 بار دراز و نشست انجام دهید بهتر است که همراه با آن حرکات دیگری را نیز انجام دهید. مثلا هنگامی که دراز و نشست را انجام می دهید یک دمبل را نیز در دست داشته باشید.

 

 

6- پاهای شما پایه و اساس بدن شما هستند، بنابراین مهم است که تمرینات درستی را با پاهای خود انجام دهید. ساده ترین راه برای تمرین پاها، آهسته دویدن است. اگر به خاطر ترافیک یا هر چیز دیگری نمی توانید پیاده روی کنید می توانید به بالا و پایین بپرید. یک روش خوب به نام "پرش میمون" ( کونگ فو) وجود دارد که شما می توانید در یوتیوب آن را پیدا کرده و یاد بگیرید. همچنین شما می توانید از دوچرخه های ثابت و یا تردمیل استفاده کنید.

  

                                

 

7- تمرینات مربوط به پشت هم از اهمیت بالایی برخوردار هستند. یکی از تمرینات خوب برای ورزش پشت تمرین "گربه و شتر" می باشد که می توانید آن را هم در یوتیوب پیدا کنید.

 

                                

 

8- اگر دوست دارید عضلات دست شما بزرگ شوند از دمبل استفاده کنید. این تمرین برای عضلات و بازوی شما بسیار موثر است.

 

                           

 

9- کمی استراحت کنید. استراحت به اندازه تمرین و آموزش برای رشد و تقویت عضلات مفید می باشد.

 

 

 

10- به یاد داشته باشید که بعد از تمرین، عضلات خود را بکشید. حداقل به مدت 15 ثانیه نگه دارید، اگر می خواهید انعطاف بیشتری داشته باشید این کار را به مدت یک دقیقه و نیم انجام دهید.

 

                        

 

نکات مهم

 

به یاد داشته باشید که یک شبه به هدف خود نمی رسید. انجام این کار به طور منظم می تواند در آینده برای شما مفید باشد.
 

خود را با دیگران مقایسه نکنید. همه زمانی مبتدی بوده اند.
 

تمرین با دیگران و یا همراه با موسیقی می تواند انگیزه شما را بیشتر کند.
 

برای چربی سوزی باید تمرینات قلبی عروقی را روزانه به مدت 15 تا 30 دقیقه انجام دهید.
 

مواد غذایی سالم مانند ماهی، میوه ها و سبزیجات مصرف کنید.
 

برای یادگیری تمرینات می توانید به یوتیوب مراجعه کنید.
 

اگر می خواهید ماهیچه هایتان قوی شوند هر روز ورزش کنید.

این نکته اغلب توسط بوکسورهای آماتور نادیده گرفته می شود، دفاع یک کلید برای ماندن در رینگ مبارزه و پیروزی در مسابقه می باشد. شما نیاز به مجموعه ای متفاوت تر از مهارت های فیزیکی  مربوط به حمله دارید. همچنین دفاع، توانایی پیش بینی و پاسخ به حملات حریف، شامل جنبه های روانی مهمی می باشد. این مراحل به شما می آموزد که چگونه مهارت دفاع از خود را در بوکس با استفاده از تمرینات ساده بهبود دهیم.
 

1- آغاز هر جلسه آموزش با اتخاذ موضع دفاعی
 

 

در یک موقعیت دفاعی، باید پای خود را به اندازه عرض شانه خود از هم باز کنید، دور کمر و قفسه سینه خود را محکم کنید، آرنج خود را نزدیک دنده هایتان قرار دهید، و چانه خود را در زاویه 90 درجه از گردن خود قرار دهید. حفظ این موقعیت به شما کمک می کند که بدن شما به عنوان یک بوکسور به محافظت از خود عادت کند.
 

همانطور که حرکت می کنید و در موقعیت دفاعی مشت می زنید، آرنج خود را در پشت قرار دهید. شما به یک هدف در حال حرکت برای حریفتان تبدیل می شوید و شما باید به اندازه کافی مشت های حریف را دفع کنید تا بتوانید از سر و سینه خود محافظت کنید.
 

2- بلوک های تمرین
 

 

بلوک های پایه شامل بالا بردن دستان قوی خود در مقابل سر و صورت و دریافت مشت ها در دستکش می باشد. تمرین قلاب و تمرکز در حفظ تعادل خود می تواند موقعیت دفاعی شما را مسدود کند.
 

مشت های زیادی به سوی شما می آیند که شما باید از برخورد آن ها به خود ممانعت به عمل آورید. برای تمرین می توانید از یک کیسه بوکس استفاده کرده و در هنگام زدن ضربات درستان خود را جلوی صورت خود بگیرید.
 

3- تمرین لغزش
 

 

لغزش شامل چرخش بدن خود و خم کردن کمر برای جلوگیری از برخورد ضربه حریف به سر می باشد. موقعیت دست های خود را حفظ کنید تا بتوانید در طول لغزش یک زد مشت به حریف بزنید.

 

4- تمرین بافت
 

 

بافت زمانی است که شما زیر مشت حریف زانوی خود را خم می کنید و مشت خود را به شمت دیگر تغییر جهت می دهید و برای یک ضد مشت بالا می آیید. شما باید بدون حرکت دادن پاهای خود قادر به انجام حرکات بافت باشید.

 

5- شروع به دفع حمله مشت حریف
 

 

دفع حمله به این معناست که شما می توانید مشت حریف را منحرف کنید. شما باید مشت دست چپ را با دست راست و مشت دست راست را با دست چپ جواب دهید. دفع حمله شامل حرکات بسیار کمی: کمی پشت خود را خم کنید و سراسر بدن خون را به اندازه چند سانت منحرف کنید.
حریفتان مشت های زیادی به شما می زند و شما باید با دستان خود آن ها را منحرف و دفع کنید.

 

6- سعی کنید که حرکات دفاعی شما در یک حلقه باشند
 

 

به هنگام مبارزه با حرف تان بر روی دفاع از خود تمرکز کنید نه حمله.برای صرفه جویی در انرژی خود می توانید که از حرکت لغزش و بافت استفاده کنید.

 

7- کار دفاع از خود را به عنوان حمله استفاده کنید
 

 

صرفه جویی در مشت برای بعد از حرکت دفاعی: برای مثال، پرتاب قلاب بعد از دفع کردن حمله حریف. این کار وضعیت دفاع از خود را توسعه می دهد.

 

8- مبارزه با بوکسورهای مختلف
 

 

سعی کنید با انواع بوکسورها مبارزه کنید تا با سبک های مختلف آشنا شوید و با دفع مشت حریف وضعیت دفاعی خود را تجذیه و تحلیل کنید.

 

9- کار بر روی خط دفاعی خود
 

 

شامل حرکات دفاعی بوسیله کیسه بوکس می باشد. به یاد داشته باشید که برای دفع کامل مشت حریف تمرینات لغزش، بافت و خم کردن خود در هنگام زدن مشت را با کیسه بوکس تمرین کنید.

 

شما جز معدود نفراتی هستید که می خواهید جنبه های رزمی تای چی را یاد بگیرید. اکثر کسانی که رشته تای چی را انتخاب می کنند برای استفاده از مزایای سلامتی آن است و معدود نفراتی وجود دارند که بخواهند از جنبه رزمی آن استفاده کنند و آن را یاد بگیرند.

"چانگ" که یکی از استادان بزرگ تای چی می باشد می گوید: همه می خواهند که از جنبه های سلامتی آن بهره ببرند و افراد خیلی کمی می خواهند که آن را فقط برای نبارزه یاد بگیرند.

اگر شما به جنبه هنرهای رزمی تای چی علاقه مند هستید و می خواهید آن را انجام دهید علاوه بر یادگیری هنر رزمی از مزایای سلامتی آن نیز بهره خواهید برد. استادان بزرگ تای چی می گویند که اگر بتوانید بر روی جنبه های سلامتی و آرامشی تای چی تمرکز کنید به مبارزان خوبی تبدیل می شوید.

شما به عنوان یک رزمی کار برای به دست آوردن تناسب اندام بهتر، باید زمان تمرینات خود را افزایش دهید و آن را شدیدتر کنید. احتمالا شما دوست دارید مهارت خود را در هر دو حالت با سلاح و بدون سلاح افزایش دهید. مهارت های با سلاح شامل سلاح هایی مانند: شمشیر، نیزه و چوب می باشد. برای اینکه در تای چی به یک رزمی کار مفید تبدیل شوید، باید طیف وسیعی از مهارت های خود را توسعه دهید.

می توانید بر تسلط بر این 7 مهارت که نام می بریم بتوانید به طور موثرتری  جنبه های رزمی تای چی را یاد بگیرید:

 

1- انرژی گرم چی
آماده سازی بدن برای کار با انرژی داخلی در تای چی. توصیف کردن در چند بخش

 

2- فرم های انفرادی
به شما کمک می کند حرکات را در آرامش و با قدرت انجام دهید. همچنین شما نکات خاصی را در هر حرکت خواهید آموخت، مانند مشت، قفل مفاصل، و حملات عصبی. بوسیله فرم های انفرادی، می توانید قدرت "چی" داخلی خود را بسازید. بنابر این شما باید در موقع حمله به طور فوق العاده ای عمل کنید. همچنین شما قادر خواهید بود که با استفاده از این قدرت در برابر حملات بهتر مقاومت کنید.

 

3- تمرین های کاربردی تای چی
در ابتدا، تکنیک ها با سرعت آرام و حداقل قدرت آموزش داده می شوند، تا بتوانید آن ها را بدون هیچ ترسی یاد بگیرید و بتوانید نهایت استفاده را از آنها ببرید.

 

4- فشار دست
این یک تمرین دو نفره است که شما به طور مداوم با دست حریف مقابل تماس دارید. از طریق این تمرین، شما می توانید مقدار توان و انرژی حریف مقابلتان را تخمین بزنید تا بتوانید بهتر مهارت خود را نشان داده و بدانید که چقدر انرژی لازم است که وارد کنید.

 

5- انجام دادن مبارزه
شما می توانید تمام چیزهایی که یاد گرفته اید را در قالب یک مبارزه به نمایش بگذارید. همچنین می توانید سرعت و قدرت خود را در حملات و دفاع ها بیشتر بیازمایید. از طریق این مبارزات شما می توانید خود را به طور کلی مورد ارزیابی قرار دهید تا نقاط ضعف و قوت شما مشخص شوند و بتوانید روی آن ها بیشتر کار کنید.

 

6- اتقال بین فشار دست و مبارزه
در موقع فشار دادن دست، شما می توانید تماس فیزیکی خود با حریف را حفظ کنید و همزمان با فشار دست به حریفتان ضرباتی وارد کنید .

 

7- تمرین ضربات مشت
شما طیف گسترده ای از تکنیک های تای چی را باید تمرین کنید و خود را در شرایط شناخته شده و ناشناخته قرار دهید. باید بیشتر بر روی حرکات دست تمرین کرده و تمرین مشت زنی انجام دهید تا قدرت دست هایتان افزایش یابد.

کسانی که تای چی را به عنوان یک هنر رزمی می خواهند یاد بگیرند باید مهارت خود را در 7 مورد ذکر شده افزایش دهند. این استراتژی یادگیری به شما کمک می کند تا با سرعت بیشتری بتوانید در مبارزه پیشرفت کنید. شما باید با افراد مختلف با سطح توانایی مختلف مبارزه کنید تا تبدیل به یک رزمی کار، کارکشته شوید.

 

تمرینات قدرتی خواص درمانی بسیاری برای افراد در تمامی سنین دارد. تمرینات قدرتی (یا مقاومتی)، برای بهبود استحکام استخوان ها مفید می باشند. می توانند همرا با از دست دادن چربی باعث افزایش توده عضلانی شوند. لازم نیست تمرینات قدرتی پیچیده باشند، اما اگر تا به حال شما به این گونه تمرینات نپرداخته اید ممکن است کمی برای شما گیج کننده باشند.
در اینجا به به برسی نکاتی که در مورد شروع یک برنامه آموزشی مقاومتی می تواند مفید می باشد می پردازیم. اگر اهداف شما بیشتر برای حجم عضلانی است یا برای ورزش خاص دیگری، این دستورالعمل ها تا حدودی می توانند برای شما مفید باشند.

اگر بیماری خاصی دارید یا از قبل دچار آسیب عضلانی شده اید، بهتر است قبل از شروع تمرینات قدرتی با پزشک خود یا یک فیزیولوژیست ورزشی مشورت کنید.

 

 

چه ورزشی باید انجام دهید؟
با توجه به تحقیقاتی که موسسات پزشکی ورزشی انجام داده اند، هر گروه از بزرگسالان باید دو تا سه بار در هفته به تمرینات عضلانی اصلی بپردازند. گروه های عضلانی عبارتنداز: قفسه سینه، پشت، پاها، شانه ها و دست ها. بسیاری از وبسایت ها و کتاب ها، نمونه های مختفی از هر گروه عضلانی را مورد برسی قرار داده اند. برای مثال، شنا رفتن و پرس سینه می تواند باعث تقویت قفسه سینه و تقویت بازوها شود.

 

 

چند بار در هفته تمرین کنیم؟
فیزیولوژیست های ورزشی توصیه می کنند که تمرین در هر گروه عضلانی  را 2 تا 3 بار در هفته و با در نظر گرفتن 48 ساعت استراحت بین تمرینات انجام دهید. شما می توانید تمرینات خود را تقسیم کنید. برای مثال یک روز را برای تمرین بر روی پشت و کمر خود اختصاص داده و روز دیگری را به تمرینات مربوط به قفسه سینه و بازوهای خود اختصاص دهید. اگر شما 4 تا 5 روز در هفته به باشگاه می روید می توانید با استفاده از یک برنامه چرخشی و استراحت 48 ساعته پس از تمرین هر گروه عضلانی، پیشرفت زیادی بکنید.

 

 

هر حرکت را چند مرتبه تکرار کنیم؟
حال که شما می دانید که چگونه تمرین کنید، این سوال پیش می آید که در هر گروه عضلانی چقدر به تمرین کردن بپردازیم؟ توصیه ما این است که برای افزایش قدرت عضلانی هر تمرین را 8 تا 12 بار در هر ست انجام دهید. بزرگسالان می توانند این تمرین را تا 12 بار انجام دهند و افراد کم سن و سال می توانند این کار را تا 8 بار انجام دهند. به نظر می رسد که 10 تکرار در هر ست می تواند برای هر دو گروه مناسب باشد.

 

 

تجهیزات مورد نیاز
شما می توانید تمرینات خود را در خانه با استفاده از وزن بدن خود یا هر شی دیگری که دم دست باشد مانند قوطی، سطل و هر چیز دیگری انجام دهید. بیشتر افراد ترجیح می دهند به دلیل تنوع بیشتری که در ابزارها وجود دارد در باشگاه به تمرین بپردازند. شما در باشگاه می توانید از دمبل، وزنه، و ابزار های مخصوص ورزشی استفاده کنید.

اگر شما در حال سفر هستید و به سالن ورزشی دسترسی ندارید، بسیاری از فیلم های آموزش تمرین و برنامه های تناسب اندام وجود دارند که می توانید از آن ها کمک بگیرید و در هر مکانی به تمرین کردن مشغول شوید.

 

 

از درخواست کمک کردن نترسید
اگر تازه کار هستید و احساس می کنید که به راهنمایی های بیشتری نیاز دارید، با یک شخص حرفه ای و یا مربی خود مشورت کنید. تحقیقات نشان می دهد که تمرین کردن با کسانی که از شما با تجربه تر هستند و می توانند به شما کمک کنند در پیشرفت بیشتر شما تاثیر فراوانی دارد.

همچنین اگر شما به تازگی از آسیب دیدگی خلاص شده اید، یک ورزشکار حرفه ای می تواند به شما کمک کند که بدون اینکه آسیب دیگری به شما وارد شود بتوانید قدرت عضلانی خود را افزایش دهید. همچنین اگر می خواهید به طور جدی تمرین کنید و حجم عضلانی خود را افزایش دهید یک ورزشکار حرفه ای می تواند شما را به هدف تان نزدیک تر کند.

برای شروع یک برنامه تمرینی قدرتی، باید سعی کنید که 2 تا 3 روز را به تمرین در هر گروه عضلانی اختصاص دهید و هر ست را 8 تا 12 بار تکرار کنید. باید طوری برنامه ورزشی خود را تنظیم کنید که 2 بار در هفته به تمرین کل بدن خود بپردازید.

اگر چه از پیدایش یوگا هزاران سال گذشته است اما در چند سال اخیر به طور فزاینده ای یوگا بین مردم محبوبیت خاصی پیدا کرده است. یوگا که هم فیزیکی است و هم باعث نظم و انضباط ذهنی و روحی می شود در هند توسعه یافته است. یوگا مزایای زیادی دارد، اما در این مقاله به برسی این موضوع می پردازیم که آیا یوگا می تواند در کاهش وزن به ما کمک کند؟
 

یوگا دقیقا چیست؟
با توجه به تعریف اتحادیه یا انجمن یوگا، یوگا بیش از یک ورزش ساده است و مردم یوگا را به دلایل بسیاری از جمله تناسب اندام، مدیریت استرس و از بین بردن درد جسمی یا عاطفی انجام می دهند. انواع مختلف یوگا می تواند شامل حالات: انرژی و نفس کنترل، مدیتیشن و موسیقی و غیره باشد. همچنین سبک های مختلفی از یوگا وجود دارد، اما بعضی از سبک های رایج که ممکن است به گوشتان خورده باشد عبارتند از:

یوگای آرام. شامل تکنیک های تنفس است و ممکن است شامل بسیاری از حرکات باشد.
 

یوگای قدرت. برای بدست آوردن قدرت و استقامت از بسیاری از حرکات و روال ها طراحی شده است.
 

جریان یوگا. شامل حرکات روان و هوازی است و می تواند قدرت و هماهنگی را بهبود بخشد.
 

یوگای معنوی گرا. تمرکز بیشتری بر روی بعد معنوی یوگا دارد و شامل حرکات آهسته تر و مدیتیشن می باشد.
 

یوگا می تواند به کاهش وزن شما کمک کند و استقامت شما را بهبود ببخشد.
در یک مطالعه که مجله " فیزیولوژی و فارماکولوژی" منتشر کرده  و به برسی اثرات یوگا در مدت 6 هفته پرداخته بود. این مطالعه بر روی 46 نفر پرداخته بود و 23 نفر به طور مداوم مشغول برسی تغییرات آن ها بودند. این مطالعه نشان داد که به مرور زمان وزن آن ها کاهش یافته و پیشرفت قابل ملاحظه ای در قدرت عضلات تنفسی و استقامت آن ها به وجود آمده است.

در مطالعه دیگری که بر روی 15000 نفر از زنان و مردانی که مشغول تمرین یوگا بودند انجام شد تا مشخص کنند که آیا یوگا در دراز مدت باعث کاهش وزن می شود یا نه؟ بعد از 10 سال تحقیق و بررسی روی این افراد به این نتیجه رسیدند که تمرین یوگا به طور منظم و پیوسته در کاهش وزن موثر است، به خصوص در افرادی که اضافه وزن دارند.

 

آیا یوگا فواید دیگری دارد
در تحقیقاتی که انجام شده است، هنوز به جواب این سوال نرسیده اند که چرا کسانی که یوگا کار می کنند نسبت به کسانی که یوگا انجام نمی دهند کمتر احتمال دارد که دچار افزایش وزن شوند. آلن کریستال می گوید: یوگا مزایای زیادی دارد، یکی از آن ها کاهش وزن است. از آنجا که یوگا یک راه عالی برای از بین بردن استرس است، می تواند استرس را کاهش داده و در نتیجه اشتهای کاذبی که در زمان استرس به وجود می آید را از بین می برد.

برخی از بزرگترین مزایای یوگا عبارتند از:

تسکین استرس: یوگا نشان داده که باعث کاهش اثرات جسمانی ناشی از استرس می شود. همچنین تحقیقات نشان داده است که یوگا به کاهش سطح غلظت کورتیزول که هورمون استرس می باشد کمک می کند. بالا بودن میزان کورتیزول با افزایش وزن همراه است.
 

تسکین درد: یوگا نشان داده است که به کاهش درد در افراد با شرایط مختلف ازجمله سرطان و ورم مفاصل کمک می کند.
 

 

تنفس بهتر:  شیوه تنفس در یوگا به کاهش واکنش های استرس زا کمک می کند که باعث بهبود عملکرد ریه و افزایش آرامش کمک می کند.
 

انعطاف پذیری: یوگا باعث بهبود انعطاف پذیری و افزایش دامنه حرکتی می شود که در نهایت منجر به افزایش کشش عضلات، تاندون ها و رباط ها می شود.
 

 

افزایش قدرت: از آنجا که در یوگا از تمام عضلات بدن استفاده می شود در نتیجه باعث افزایش مقاومت می شود.
 

استقامت قلب و عروق: تمرین یوگا باعث کاهش ضربان قلب می شود، همچنین باعث افزایش جذب اکسیژن و استقامت بیشتر می شود.
 

چه کاری باید انجام دهید تا مطمئن شوید که کاهش وزن پیدا می کنید؟
یوگا یک تمرین بزرگ است و مزایای زیادی برای ما دارد. این مزایا ممکن است که به کاهش وزن کمک کنند، اما به یاد داشته باشید که انجام دادن یوگا به تنهایی باعث کاهش وزن سریع نمی شود.

یوگا برخلاف تمرینات کاردیو که کالری زیادی می سوزانند باعث افزایش ضربان قلب شما نمی شود. هر برنامه تمرینی برای کاهش وزن باید شامل تمرینات کاردیو، آموزش مقاومت، و آموزش انعطاف پذیری باشد. به جای اینکه فقط به یوگا تکیه کنید آن را همراه تمرینات کاردیو انجام دهید تا هم کالری بیشتری بسوزانید و هم از مزایای یوگا بهره مند شوید. اگر می خواهید در حالی که یوگا تمرین می کنید کالری بیشتری بسوزانید پیشنهاد می شود سبک های یوگایی را انتخاب کنید که تمرینات هوازی بیشتری دارند.

مهم نیست کدام سبک یوگا را انتخاب می کنید، حتی اگر در آن مقدار زیادی کالری نسوزانید، از مزایای زیادی که دارد بهره مند می شوید و ممکن است که در کاهش وزن به شما کمک کند.

کاما یکی از سلاح های کلاسیک "کشاورزان فقیر" در ژاپن بود که در دوران Shogunate بسیار رایج شد که یک سیستم فئودالی سرکوبگر که از حدود سال 1100 میلادی آغاز شده و 700 سال به طول انجامید. مانند بسیاری از هنرهای رزمی مقاومتی، کاما نیز در دوران ضرورت  و نیاز متولد شد. بجز اشراف ژاپنی، مردم عادی ( بیش از 95 درصد جمعیت، مردم عادی بودند) حق حمل و استفاده از سلاح را نداشتند. این قانون اجازه سوء استفاده گاه به گاه از قدرت را به برخی سامورایی ها و اشراف زادگان می داد.


برخی از کشاورزان برای محافظت از خود در برابر متجاوزین از ابزار مربوط به کار خود استفاده می کردند. یکی از این ابزارها کاما بود که از آن به عنوان داسی برای برداشت محصول استفاده می شد.
کاما مثال بزرگی از ابتکار و خلاقیت است، همچنین یکی از ساده ترین و رایج ترین ابزار مورد استفاده در کشاورزی بود که به عنوان ابزاری سریع و کارآمد در درو محصول مورد استفاده قرار می گرفت. کاما تا به حال تغییرات کمتری نسبت به طرح اولیه خود داشته است. این ابزار با تیغه های بلندی که دارد برای بریدن مقدار زیادی ساقه گندم به درد می خورد.

پس از مدتی به انتهای دسته کاما ، زنجیری اضافه شد تا عملکرد آن در میدان رزم بهبود یابد ، این سلاح کیوساریگاما نام گرفت.البته لازم به ذکر است که استفاده از کیوساری به مهارت بسیار بالایی نیازمند است و در صورت عدم وجود چنین مهارتی این سلاح می تواند کاربر را به شدت مجروح نماید.

مانند بسیاری از سلاح های قدیمی ژاپن، کاما هم در جزیره اوکیناوا طراحی و توسعه یافت. در سال 1300 بعد از میلاد استفاده از آن در ژاپن به عنوان یک سلاح بسیار رایج شد.

 

 

کاربرد
کاما، مانند بسیاری از سلاح های رزمی اوکیناوایی مورد توجه رزمی کاران قرار گرفت. معمولا در هنگام مبارزه از یک جفت کاما استفاده می شد بطوریکه در هر دست یک کاما قرار می گیرد.

جنگجویی که مجهز به دو کاما باشد حریف بسیار خطرناک و مرگ آوری در برابر شمشیر زنان و یا جنگاوران مجهز به بو است زیرا جنگجو می تواند با یک کاما ، ضربه شمشیر را بلوکه یا منحرف کرده و با کامای دیگر ضربات بسیار کشنده ای را به حریف وارد نماید بسیاری از علاقمندان به سلاح سرد ، کاما را یکی از مرگبارترین سلاحهای سرد ژاپن قدیم می دانند.

کاما را می‌توان تکی یا دوتایی به کار گرفت. از لبه و نوک تیغه کاما می‌توان استفاده کرد و در کاتاهای اوکیناوایی می‌توان از آنها برای دفاع، گیر انداختن و خلع سلاح حریف استفاده کرد. در محلی که تیغه به دسته متصل می‌شود یک برآمدگی وجود دارد که از آن در گیر انداختن چوب حریف استفاده می‌شود؛ اما در کامایی که از آن به عنوان داس کشاورزی استفاده می‌شود این برآمدگی وجود ندارد. معمولاً تیغه آنرا بسیار تیز می‌کنند که می‌تواند به سادگی باعث آسیب رسیدن به تمرین‌کننده تازه‌کار شود. تیزی تیغه آن نه تنها برای آسیب رساندن به حریف بلکه برای ترساندن حریف هم هست.

در گذشته کاربرد این جنگ‌افزار در کاتا بسیار بوده اما در کاتاهای امروزی آن، حرکات دست را بیشتر از کاما انجام می‌دهند و همان حرکات اندک کاما نیز بیشتر چرخاندن‌های استادانه آن است که با کاتاهای کامای اوکیناوایی تفاوت‌های زیادی دارد.

 همچنین کاما سلاحی با کابرد زیاد برای ضربه و دفاع و پرتاب عالی است وبا استفاده از آن صحنه های بدیع رزم تن به تن ایجاد می شود. در حال حاضر از کاما در اجرای کاتاهای زیبای نمایشی استفاده می شود.

با استفاده از نکات و مهارت هایی که در این مقاله توضیح می دهیم و با تمرین کردن آن ها توانایی دفاع از خود را افزایش می دهید.
 

1- علت درگیری. درگیری فیزیکی با طرف مقابل باید آخرین انتخاب و راه چاره شما باشد. سعی کنید با روش های مختلف از ایجاد درگیری فیزیکی جلوگیری کنید. همچنین نباید شما اولین کسی باشید که حمله می کنید. همانطور که از نام آن پیداست دفاع شخصی فقط برای دفاع از خود می باشد نه حمله به دیگران.

 

 

2- اگر باز طرف کوتاه نیامد و خواست که با شما درگیر شود، موضع و گارد مناسبی انتخاب کنید. بدن خود را آماده کنید و شانه راست خود را به سمت جلو ببرید(البته به وضعیت شما بستگی دارد و امکان دارد شانه چپ شما جلو باشد). دست خود را برای محافظت از خود در سمت جلو بالا  برده و مشت کنید.نباید دست شما بیش از حد پایین باشد که نتوانید در مقابل ضرباتی که به سر شما میزند زود واکنش نشان دهید، همچنین دست خود را بیش از اندازه بالا نگه ندارید که دید شما را مسدود کند. دست تان باید تا اندازه ای بالا باشد که بتوانید در برابر ضربات از سر خود محافظت کنید.

 

 

3-  بدانید که چگونه یک حمله را دفع کنید. برای جلوگیری از برخورد مشت با استفاده از دست باز و فشار مشت خود، ضربه ای که به سمت شما وارده شده است را از مسیر خود منحرف کنید تا به جاهای حساس بدن ازجمله سر، معده و یا کشاله برخورد نکند.

 

 

4- انجام حمله متقابل. دستان خود را نزدیک به هم نگه ندارید. سعی کنید آن ها را از هم باز کنید به طوری که مانند یک حرف C  بزرگ به نظر برسد. باید دست شما به قدری باز باشد که هم بتوانید مشت بزنید و هم گردن حریف را با آن بگیرید. همچنین می توانید با استفاده از ضربات پا به طرف مقابل صدمه بزنید. پایی که می خواهید با آن ضربه بزنید باید رو به عقب باشد و همچنین سرعت آن به قدری زیاد باشد که نتواند پای شما را بگیرد.

 

 

5- نحوه مشت کردن دست را بدانید. این نکته ممکن است که یک چیز بیهوده و پیش پا افتاده به نظر برسد، اما دانستن اینکه چطور دست خود را مشت کنید و ضربه بزنید از آسیب دیدگی شما جلوگیری می کند. مشت شما باید چسبیده و محکم به هم باشد. چهار انگشت شما باید در زیر و انگشت شستتان روی آنها قرار گیرد (با توجه به تصویر). هیچ وقت انگشت شست خود را زیر سایر انگشتان قرار ندهید چون اگر ضربه محکمی وارد کنید امکان شکستگی انگشت شما وجود دارد. اگر انگشت های دست شما به هم چسبیده و محکم مشت شده باشند ضربه بیشتری به حریف وارد می کند. همچنین به یاد داشته باشید که هنگام زدن مشت، مچ دست شما راست باشد.

 

6- مشت شدید به طرف قسمت راست بینی مهاجم. با انجام این کار او درد شدیدی احساس می کند و شما می توانید از این فرصت استفاده کنید و خود را از آن محل دور کنید. اگر مجبور شدید که از خودتان دفاع کنید، ابتدا ضربات سبکی به حریف وارد کنید، شاید با این کار کوتاه بیاید. اگر خواست که با شما درگیر شود، می توانید ضربات خود را به صورت صعودی محکم تر کنید.

 

 

7- اگر از پشت شما را محکم بغل کرد و دست خود را دور قفسه سینه شما حلقه کرد می توانید با آرنج خود به صورت یا گردن او ضربه بزنید. تا سست شود و شما فرصت داشته باشید که خود را از آن وضعیت خلاص کنید. برای درک بهتر می توانید به تصویر بالا نگاه کنید. اگر طرف مقابل چاقو یا هر سلاح دیگری داشت باید اولویت شما این باشد که این سلاح را از دست او بیاندازید.

 

8- از محیط اطراف خود آگاه باشید. معمولا بیشتر کسانی که صدمه می بینند از اطراف به آنها ضربه وارد شده است. ممکن است درگیری در هر محیطی صورت بگیرد. امکان دارد در خیابان باشد، یا در یک محله آرام و یا شبی تاریک، به همین دلیل باید به محیط پیرامون خود توجه داشته باشید که هنگام درگیری، نفر دیگری از پشت به شما ضربه نزند.

 

9- داشتن حالت تدافعی.  اگر کسی به شما نزدیک شد، او را با فشار کف دست تان از خود دور کنید. یکی دیگر ار عوامل بازدارنده در درگیری ها این است که ژستی که می گیرید طوری باشد که قوی به نظر برسید همچنین محکم باشید و اعتماد به نفس زیادی داشته باشید. آرام باشید و از حریف تان با صدای بلند بپرسید که از شما چه چیزی می خواهد و انگیزه و هدفش از این کار چیست؟ با این کار شما می توانید طرف مقابل را تا حدی آرام کنید و جدیت او را برای درگیری بسنجید. اگراو به سوالات شما پاسخ داد سعی کنید او را آرام کنید و با صحبت کردن با او مصالحه کنید. یکی دیگر از نکات کلیدی در اینگونه شرایط این است که شما هم در این شرایط بتوانید خود را کنترل کنید و زود از کوره در نروید.

 

برای یادگیری اصولی و حرفه ای دفاع از خود تماس بگیرید

طناب بازی یکی از بهترین ورزش های هوازی می باشد . دکتر بورتز در مجله "انجمن پزشکی امریکا" در سال 1982 گفته است؛ تا کنون دارویی کشف نشده است که بتواند مانند ورزش های هوازی سلامتی انسان را تضمین کند. همچنین از "بورتز" سؤال می‌کنند که چه نوع تمرین ایروبیکی که مناسب و کم هزینه نیز باشد را برای مقابله با سالخوردگی پیشنهاد می‌کند؟ و او در پاسخ می‌گوید؛ طناب بازی. زیرا نه تنها یک ورزش خوب و قدیمی است بلکه ایروبیکی نیز هست.
 

عضلات درگیر در هنگام طناب بازی
طناب زدن، عضلات زیادی را به تحرک وا می دارد. طناب زدن خیلی سریع نقاط ضعف را نشان می دهد . یعنی پس از اجرای اولین جلسه طناب زدن در خیلی از از بخش های بدن احساس درد و کوفتگی خواهید کرد. طناب زدن کمک زیادی در داشتن شکمی عضلانی خواهد کرد. در حین طناب زدن، بخش مرکزی بدن یا همان میان تنه می بایست در شرایت تعادل قرار داشته باشد تا بتواند پرش های مکرر را انجام دهید . به همین خاطر این بخش به طور مداوم تحت فشار مستمر قرار دارد.

 

رابطه هورمون های چربی سوز و طناب زدن
هورمون رشد(HGH ) یک هورمون طبیعی است که بدن به منظور چربی سوزی ترشح می کند. البته شایان ذکر است که این یکی از فواید هورمون رشد محسوب می شود واین هورمون وظایف مهم دیگری نیز در بدن دارد . بالا بودن سطح هورمون رشد در بدن، یکی از سریع ترین راه ها برای چربی سوزی به حساب می آید. بهترین روش برای افزایش ترشح هورمون رشد اجرای تمرینات هوازی با شدت برای ۳۰ تا۶۰ ثانیه و بلافاصله پس از آن ۱تا ۲دقیقه پیاده روی سریع یا دوی آرام ویا هر نوع فعالیت هوازی آرام دیگر می باشد.البته نام این نوع سیستم تمرینی، سیستم تمرینی اینتروال یا تند و کند می باشد . در ادامه این برنامه ۱دقیقه ای طناب زدن آورده شده که می توان آن را به دلخواه خودتان در آورید.

 

مقابل یک ساعت دیواری بایستید.
 

به مدت 3 دقیقه به آرامی طناب بزنید تا بدن گرم شود.
 

30 ثانیه به خودتان استراحت بدهید
 

با حداکثر سرعت ۶۰ثانیه طناب بزنید.
 

۳۰ثانیه استراحت کنید و سپس برای ۱دقیقه هر تعداد که می توانید حرکت شکم( کرانچ ) را اجرا کنید.
 

دوباره ۶۰ثانیه با حد اکثر سرعت طناب بزنید.
 

۳۰ثانیه استراحت کنید و سپس برای 1 دقیقه هر تعداد که قادر هستید حرکت شنای سوئدی را اجرا کنید.
 

این سیکل را برای ۱۵تا ۲۰دقیقه اجرا کنید.
 

این روند چرخشی را بین ۳حرکت طناب زدن، شنای سوئدی و شکم (کرانچ)را می توانید تا ۳۰دقیقه هم ادامه دهید.
 

البته پس از اجرای  ۲تا ۳سیکل از حرکت طناب زدن، دیگر ضربان قلب در حین اجرای حرکت شکم و شنای سوئدی پایین نمی آید یکی از موارد حائز اهمیت در این برنامه تمرین اینترال یا تند و کند این است که فرد پس از اجرای چند سیکل، دیگر قادر به اجرای حرکت شنای سوئدی نخواهد بود . به همین خاطر می توانید و به دلخواه یک حرکت جایگزین انتخاب کنید . برای مثال حرکت اسکوات با دمبل و یا حرکت لانچ(گام بلند)را به منظور کار کشیدن از بزرگترین عضلات بدن اجرا کنید . ضمن این که حرکات بالا تنه از قبیل پرس سینه و پرس شانه با دنبل را نیز می توانید در زمان اجرا کنید.

 

یک نکته دیگر این که طناب زدن فشار را بر روی عضلات ساق وارد می سازد . بنابر این از بابت اجرای حرکات کششی مناسب برای این عضله اطمینان کامل کسب کنید. یکی از فوائد این برنامه تمرینی در سهولت اجرای آن و همچنین قابل اجرا بودن آن در هر مکانی است . یعنی شما جه در آپارتمان چه در فضای باز و چه در مسافرت می توانید آن را اجرا کنید و نیازی به باشگاه رفتن ندارید .

سعی کنید سرعت طناب زدن را در هر جلسه زیاد یا کم کنید و طناب سرعتی را هم هراز گاهی به برنامه تان اضافه کنید تا بدین ترتیب ظرفیت سیستم تنفسی تان بالاتر برود . به مرور زمان متوجه خواهید شد که هم سرعت طناب زدن وهم مدت زمان آن افزایش یافته است . سیستم تمرینی اینتروال یکی از موثرترین روش های تمرینی است که می توانید با اجرای آن هم به روند چربی سوزی شتاب بدهید و هم سلامت دستگاه تنفسی تان را ارتقاء دهید

رفتن به سالن ورزشی یا یک باشگاه تناسب اندام می تواند راه آسانی برای ورزش کردن باشد. با این حال اگر با انجام این کار احساس راحتی نمی کنید و یا در نزدیکی محل زندگی شما باشگاه ورزشی وجود ندارد، راه حل جایگزینی برای شما وجود دارد. گاهی اوقات افراد در باشگاه ورزشی به دلیل اینکه نمی توانند تمامی تمرینات را انجام دهند و وقت کم می آورند، احساس ناراحتی می کنند.

اپلیکیشن ویدیو های آموزشی ژیار انلاین
عضویت در باشگاه ورزشی لازم نیست، با پیروی از راهنمایی های زیر هر کسی می تواند بدون ترک منزل خود روال تمرینی خود را ادامه دهد.

 

بدون بهانه
اغلب کسانی که ورزش نمی کنند این بهانه را می آورند که وقت کافی برای رفتن به باشگاه ورزشی را ندارند. با این حال تمرین در خانه این بهانه را از شما دور می کند.

اگر وضعیت آب و هوا بد است و شما نمی توانید که به باشگاه بروید، می توانید در منزل به تمرین بپردازید. آیا زمان و یا پول کافی برای عضویت در یک باشگاه ورزشی را ندارید؟ به دلایل زیادی ورزش کردن در خانه یک راه حل منطقی به نظر می رسد.

بعضی از اشخاص به دلیل اعتماد به نفس پایینی که دارند، برایشان خوشایند نیست که هنگام ورزش کسی او را تماشا کند! اما با تمرینات متنوع ورزش در خانه و یا تناسب اندام می توانید هر تمرین جدیدی را با خیال راحت انجام دهید، می توانید با هر سرعتی ورزش کنید، می توانید پس از یک تمرین اینتروال با شدت بالا روی زمین با صورت قرمز و عرق کرده دراز بکشید بدون اینکه به این فکر کنید که دیگران چه فکری می کنند.در خانه، شما حتی می توانید هنگام ورزش با انتخاب موسیقی مورد علاقه ی خود از لحاظ روانی فایده بیشتری ببرید.

 

تمرینات خانه
تمرینات ساده زیادی هستند که شما می توانید آن ها را در خانه و بدون نیاز به هیچ تجهیزات اضافه ای انجام دهید. همچنین کسانی که اغلب در مسافرت هستند می توانند آن ها را در اتاق هتل خود انجام دهند. همچنین شما می توانید تمرینات مربوط به تناسب اندام را در خانه انجام دهید.

 

تجهیزات خانه
اگر می خواهید از برخی تجهیزات استفاده کنید، ابزار زیادی در اطراف شما وجود دارند که می توانید از آنها برای تمرینات ورزشی خود بهره ببرید. شما می توانید که از وزن بدن خود، قوطی ها، کیسه های پلاستیکی و هر چیز دیگری که اطرافتان است استفاده کنید. شما می توانید با استفاده از وسیله ساده ای مانند طناب، به تمرین یک ورزش بزرگ قلبی و عروقی بپردازید. همچنین می توانید که با استفاده از راه پله های و بالا و پایین رفتن از آن ها، به تمرین بپردازید.

 

 

تنوع
 اهداف تناسب اندام شما چیست؟ آیا شما می خواهید به انجام تمرینات مقاومتی، ورزش های ایروبیک و یا ترکیبی بپردازید؟ شما می توانید تمرینات قدرتی را با ورزش های قلبی ترکیب کرده و تمرینات پویایی را در خانه انجام دهید. بنابراین شما می توانید که ترکیبی از تمرینات مقاومتی و هوازی را انجام دهید به طوریکه هر تمرین را 2 تا 3 بار تکرار کنید. به عنوان مثال می توانید تمرینات زیر را انجام دهید:

پریدن
دراز و نشست
طناب بازی
بالفیکس
شنا
تمرینات آیروبیک

 

سازمان سلامت آمریکا پیشنهاد می کند که هر گروه عضلانی را 2 تا 3 روز در هفته انجام دهید به طوریکه هر تمرین را 8 تا 15 بار تکرار کنید.

برای ورزش های قلبی، توصیه می شود که 150 دقیقه در هفته به انجام این ورزش ها بپردازید(30 دقیقه ورزش قلبی، 5 روز در هفته). اگر شما بیماری خاصی دارید و یا قبلا دچار مصدومیت شده اید قبل از شروع این ورزش ها با یک فیزیوتراپ ورزشی یا دکتر خود مشورت کنید.

 

بحث و نتیجه گیری
هر کسی می تواند تمرینات با کیفیتی را در خانه انجام دهد. اگر شما نمی توانید که به عضویت باشگاه ورزشی در آیید و زمان کافی برای رفتن به باشگاه را ندارید، اجازه ندهید این دلایل شما را از انجام دادن ورزش منع کنند. تمرینات زیادی وجود دارند که شما می توانید بدون نیاز به تجهیزات خاصی آن ها را در خانه انجام دهید و یا از تجهیزات اطراف خود استفاده کنید.

سعی کنید که از ترکیب تمرینات قلبی و مقاومتی استفاده کنید. همچنین می توانید نحوه انجام تمرینات را با استفاده از DVD های آموزشی یاد بگیرید.