آموزش دفاع شخصی در اصفهان

سیستم دفاع شخصی کاربردی

سیستم دفاع شخصی کاربردی

آموزش دفاع شخصی در اصفهان

آموزش تخصصی پیشرفته ترین سیستم دفاع شخصی
آموزش دوره دفاع شخصی چاقو
آموزش مبارزات آزاد و مبارزه با چاقو
آموزش حرفا ای بدنسازی رزمی و آمادگی برای مسابقات
آموزش تمامی سلاح های سرد رزمی و دفاع انها در یک موقعیت تهاجمی
آموزش سلاح های سرد نظامی تونفا و باتوم
آموزش سیستم کالی کمبت
آموزش کامل چاقوی کارامبیت
آموزش کامل تکنیکهای قفل مفاصل در هر موقعیتی
آموزش از صفر تا حرفه ای و قهرمانی و مربیگری
ارائه احکام معتبر فدراسیونی
توسط مربی و داور رسمی دفاع شخصی و سلاح های سرد
با من حرفه ای شوید....
09044068017

۱۸ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

✅آشنایى و شناخت کامل نقاط­ حساس و حیاتى بدن، روى سر، گردن، دست، سینه، بازو، پاها، کمر و… شما را به دانشى کامل و کافى، براى استفاده در مواقع ضرورى، رهنمون مى‌­سازد. تعداد زیادى از این نقاط، روى سر و گردن واقع شده‌­اند. بازو و ساعد، کف دست، سینه، ران، ساق پا و کف پا این قسمت‌ها نیز داراى نقاط بسیار حساسى هستند. در صورت وارد نمودن ضربه‌اى درست، به­ جا و به­ موقع، درد فلج کننده­‌ ایجاد مى‌شود.

✅نقاط حساس یا حیاتى، با نقاطى که در طب سوزنى از آن­ها استفاده‌ پزشکى مى‌­شود، کاملا متفاوتند. شناسایى، درک و تبحر پیدا نمودن در علم (Pressure Points) نیاز به زمان، ممارست، پیگیرى، استمرار و تمرین دارد و مثل هر فن و تجربه­‌ دیگر، به سادگى و راحت به دست نخواهد آمد.

✅بعضی‌­ها فنون نقاط­ حساس را قبول ندارند؟ مطمئن هستم، این فنون را خیالى نمى‌­پندارند، شاید یادگیرى چنین مطالبى را سنگین مى‌­دانند. شاید تکنیک‌هاى نقاط حساس براى این گروه عملى نیست. یا اساساً تجربه‌­اى ندارند یا فنون و مثال‌ها و تعریف‌هایى که از قبل داشته‌اند، براى­شان کارساز و عملى نبوده یا با منطق فکرى­شان سازگار نیست. امیدوارم که بتوانم شرایط واقعى و عملى نقاط حساس و اجرایى بودن آن­ها را به شما نشان دهم، تا با تشریح و بررسى علمى به نتایج مثبتى دست پیدا کنید.

✅یکی از دلایلى که بیش­تر افراد، حتى رزمى‌­کاران، موضوع نقاط حساس را نادیده می‌­انگارند، نداشتن دانش و آموزش کافى، و عدم آگاهی و تجربه قبلی است. دلیل دیگر، فیلم‌هاى سینمایى است. در تصاویر حیرت‌­انگیز و جذاب فیلم‌ها، حرکات حیرت‌آور هنرپیشه، رویارویى با چند نفر غیرواقعی به نظر مى‌­رسد. ضربه­‌ای ساده بر یک نقطه­‌ بدن و از پا درآوردن حریف، استفاده از فنونى که اجراى آن­ها، به ندرت امکان‌پذیر می­باشد و… باعث شده تا به اصطلاح این­ گونه فیلم‌­ها اثر تخریبی بدی بر اندیشه و باور افراد ایجاد کنند. دیگر این­که، توضیح ندادن و تفسیر نکردن چگونگى عملکرد و تجزیه و تحلیل صحیح تئورى نقاط حساس، باعث گنگ‌­تر شدن موضوع شده است.

✅بسیارى از نقاط حساس، که فشار به آن­ها موجب بروز درد ناگهانى مى‌­شود و در همه‌ افراد یکسان است (یعنى جاى مشخصى بر بدن دارند)، روى بدن افرادى با اندام ورزیده و عضلانى چندان کارساز نیست و اگر اجرا کنید، به دلیل بى ­نتیجه بودن، همه­‌نظریه­‌ نقاط حساس، زیر سؤال مى‌­رود. در مقابله با فردى عضلانى، باید سراغ نقاط دیگرى رفت، که به وسیله­‌ قطر عضلات حجیم، حفاظت نشده باشد.

✅خیلى‌ها موضع و محل دقیق نقاط حساس را، بر روى قسمت‌هاى مختلف بدن مى‌شناسند (به خصوص استادان هنرهاى رزمى)، ولى چگونگى استفاده و زمان مناسب به کار بردن آن را غالباً نمى‌­دانند. دانستن محل یک نقطه­‌ حساس را، با کمى تجربه مى­‌توان به دست ­آورد، ولى مهم­تر از آن، زمان مناسب به­ کارگیرى آن، در رویارویى است.

 

با ما دفاع شخصی را متفاوت و واقعی آموزش ببینید

شعارما پرهیز از هرگونه تکنیک فیک

 

❇️عملیاتى، یعنى این‌که چه کار بکنید (در عمل) چه‌طور حمله یا دفاع کنید و در درگیرى رودررو، از چه فنون و مهارت‌هایى استفاده نمایید. همین جا، این نکته­‌ خیلى مهم را، دوباره یادآورى مى‌­کنم که دفاع شخصى فقط زد و خورد نیست.

 

❇️مشکل اساسى بیش­تر سبک­‌هاى رزمى، مربی‌های هنرهای رزمی و باشگاه‌هاى آموزش دفاع شخصى این است که آن­ها صرفاً آموزش‌هاى خود را، معطوف درگیرى و برخوردهاى رودررو مى‌نمایند. در صورتى که با دانستن و آموختن شیوه‌هاى قبلی که گفته شد به سادگى‌ مى‌توان، بسیارى از وضعیت‌هاى منجر به خشونت و درگیرى فیزیکى را خنثى کرد.

 

با ما دفاع شخصی را واقعی و متفاوت تجربه کنید...

 آیا واقعاً باید همین حرف را بزنید؟

یا از طریق دیگرى نیز مى‌توانید آن را حل و فصل کنید؟

شاید با گفت­گو، حقه­‌هاى گفتارى، کلک‌هاى رفتارى و یا بحث دوستانه، بتوانید خود را از مخمصه نجات دهید، بتوانید وقت خریده تا شخصى برسد،

زمان را عقب انداخته تا شرایط عوض شود یا حالت روحى مهاجم تغییر کند و…

به­ طورکلى، چه قدر توانایى سیاسى بازى کردن و به ­کاربردن کلک و پولوتیک و نیرنگ را دارید؟

 

با ما دفاع شخصی را متفاوت تجربه کنید...

پرهیز از هرگونه تکنیک فیک

 

 آیا دل­تان مى‌خواهد از آن­جا رد شوید؟

جواب مثبت دادن به سوال بالا بستگى به حس درونى، میزان تحمل ترس و اعتماد به نفس دارد.

شاید عبور از منطقه‌اى، خیابانى یا کوچه‌­اى نیاز به جرأت یا شهامت داشته باشد.

این حس شماست که مى‌تواند بنا به عادات رفتارى و روانى شما را هدایت کند.

با احساس خود رودرواسى نداشته باشید.

براى مشکوک شدن، دنبال دلایل منطقى نباشید، در حوادث و وقایع جنایتکارانه، دلیل‌هاى حساب شده به چشم نمى‌آیند، آن­ها تنها بعد از وقوع آشکار مى‌شوند.

 

با ما دفاع شخصی را متفاوت تجربه کنید...

چهاراصل‌دفاع‌شخصی


«دفاع شخصى به چند مرحله­‌ متوالى، با تأثیرات متفاوت دسته­ بندى مى‌شود. در هر مرحله، مهارت­‌ها، شیوه‌ها و مجموعه­‌ گسترده‌اى از دانش و آگاهى‌هاى دفاعى، رفتارى و واکنش‌هاى مناسب، وجود دارد. یادگیرى، دست­یابى و رسیدن به هر یک از آنان در حقیقت مرحله‌اى بر تجربه­‌ عملى مى‌افزاید و درصد ایمنى فرد را در برابر خشونت، بالا خواهد برد» (برگرفته از سلسله مقالات دفاع شخصى نوشته مایکل پیس)
 

🔰دفاع کردن را به­ طورکلى به چهار بخش مى توان تقسیم کرد:

1⃣ اعتماد به زنگ خطر درونى
2⃣ اتکا به ­مهارت­ کلامى، ­ترفند، خدعه و نیرنگ
3⃣ سنجیدن شرایط موجود و پیدا کردن راهى برای خروج با کمترین احتمال خطر
4⃣ اجبار به درگیرى و استفاده از امکانات موجود برای دفاع از خود.

دفاع شخصی به معنی توانایی دفاع از خود در برابر افراد مهاجم می باشد.

اتفاقات زیادی غیرمنتظره هستند و شاید در آن لحظه، آمادگی روبه رو شدن با ان ها را نداشته باشید.

مهاجمان به شما اخطار نمی دهند و هیچ پرچمی را برای باخبرکردن شما از نیتشان تکان نمی دهند! .

حملات به صورت کاملا فوری، سریع، غیرقابل پیش بینی و پرخاشگرانه صورت می گیرند.

ان ها دارای قانون های مجزا، مجموعه ی کاتاهای خاص، فرم ها و تکنیک های خاص نیستند. بیشتر افراد خاطی در آن لحظه به کاری که انجام می دهند، فکر نمی کنند.

☑️ یک دعوا شامل حملات چندگانه ای است و شاید با یک مشت ساده شروع شود ولی در نهایت در آن از چاقو یا سلاح های دیگر استفاده شود.

معمولا سر و دست در نزاع های ساده مورد حمله قرار می گیرند ولی سلاح ها به هرجایی زده خواهند شد. شاید ان حملات توسط افراد ماهر یا تازه کار صورت گیرند و یا در زمین مبارزه به پایان برسند.

 

خواهشا فریب چند تکنیک فیک بلااستفاده را نخورید

در باشگاه دفاع شخصی 99 درصد آموزش باید مختص چاقو باشد...

با ما متفاوت آموزش ببینید

 دفاع شخصى، موضوعى به ­مراتب فراتر از درگیرى فیزیکى و خشونت است.


✅ در این مقوله، خیلى قبل­ از پدیدار شدن خشونت، باید از رشد ریشه‌ها و ساقه‌هاى خشونت، جلوگیرى نمایید.

بهترین فن و تکنیک دفاع شخصى، پرهیز و دورى از هر نوع برخورد و رویارویى فیزیکى و خشن است.

درگیر نشدن، ارزشمندترین روش براى هر دو طرف است.

باید سعى کنیم روش‌هاى کاستن از تهدید اراذل و اوباش و راه ­هاى دورى جستن از اتفاقات خشونت‌بار را بیاموزیم.

 

با ما متفاوت آموزش ببینید...

🥋 #بزرگترین_هدف_فلسفه_دفاع_شخصی:
✴️ پرهیز از به دام خشونت افتادن است...


✅ وقتى عوامل و علل تبدیل یک برخورد ساده به خشن را ریشه­‌اى و اصولى بشناسید، از به ­وجود آمدن و شکل‌گیرى یا رشد آن­ها، جلوگیرى و اجازه نخواهید داد که موقعیت بروز و فوران خشم، پدیدار گردد.

تجربه و مهارت اجتماعى و شخصى، در رویارویى با رویدادهاى گوناگون، موجب جلوگیرى و از هم پاشیده شدن تناسب و تعادلِ حاکم در روابط و گرایش به هرج و مرج خواهد بود.

با ما متفاوت آموزش ببینید...

هنر رویارویى و رتق­ و فتق امور، در رابطه با افراد مهاجم، شرور، دزد، عصبى، بددهن، لات، مزاحم خیابانى، دیوانه، متکبر و… ده‌­ها نوع دیگر است که هر روزه در زندگى عادى، با آنان روبرو مى‌­شویم.

در خیابان، اداره، محل­ کار، باشگاه، خانواده، بین دوستان و فامیل، آدم­‌هایى که شما را مورد هجوم روانى قرار مى‌­دهند.

و به­ طور مسلم دفاع از خود در اجتماعات دوستانه، کارى بسیار مشکل‌تر، سخت­تر و پیچیده‌­تر از هر نوع تقابل فیزیکى­ است.

 

با ما متفاوت آموزش ببینید...

 

✅ میتوان گفت توانایى، ذکاوت و قابلیت­هایى که روزانه براى حفظ خود در دو بُعد مادى و معنوى، استفاده کرده و این مهارت­ها، منجر به بالا رفتن کیفیت و درجه امنیت زندگى میگردد، دفاع شخصى نام دارد.

✅ وراى همه‌ى این توانایى ­ها باید بتوانید خود را فارغ و دور از هر‌گونه دشمنى و خشونت بیابید. که در نتیجه، شغل‌تان راحت‌تر، زندگى‌تان بهتر، روابط‌تان با اطرافیان نرمتر و درکل، سروکله زدن‌تان با امور شخصى و دنیوى و اطرافیان، نرم، ساده و بدون هرگونه تنش خواهد شد.

دفاع شخصی را متفاوت و واقعی آموزش ببین...