آموزش دفاع شخصی در اصفهان

سیستم دفاع شخصی کاربردی

سیستم دفاع شخصی کاربردی

آموزش دفاع شخصی در اصفهان

آموزش تخصصی پیشرفته ترین سیستم دفاع شخصی
آموزش دوره دفاع شخصی چاقو
آموزش مبارزات آزاد و مبارزه با چاقو
آموزش حرفا ای بدنسازی رزمی و آمادگی برای مسابقات
آموزش تمامی سلاح های سرد رزمی و دفاع انها در یک موقعیت تهاجمی
آموزش سلاح های سرد نظامی تونفا و باتوم
آموزش سیستم کالی کمبت
آموزش کامل چاقوی کارامبیت
آموزش کامل تکنیکهای قفل مفاصل در هر موقعیتی
آموزش از صفر تا حرفه ای و قهرمانی و مربیگری
ارائه احکام معتبر فدراسیونی
توسط مربی و داور رسمی دفاع شخصی و سلاح های سرد
با من حرفه ای شوید....
09044068017

۱۰ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

✅بسیاری از هنرهای رزمی هرگز برای دفاع از خود ساخته نشده اند، برخی با هدف ساخته شده اند و برخی بدون هدف. برای مثال، تای چی برای دفاع شخصی ساخته نشده است و هیچ کدام از تمرینات آن شبیه حمله یا مبارزه نیستند. کنجوتسو استفاده از شمشیر سامورایی را آموزش می دهد، تکواندو ورزشی است با قوانین محدود کننده. گرچه برخی آیکیدو را به عنوان یک سیستم دفاع شخصی آموزش می دهند اما آیا واقعا شبیه دفاع شخصی واقعی است؟
برخی از سبک هایی که برای دفاع از خود ایجاد نشده اند، هدفمند یا غیر هدفمند طراحی شده اند تکنیک هایی دارند که می توانند برای اینکار تغییر داده شده و کار کنند.

🔰 آنها خشونت ، آگاهی و پیشگیری را نادیده می گیرند...
✅پیدا کردن یک هنر رزمی که بتواند حتی ذکر کند که چرا، کجا و چگونه در مقابل خشونت کار می کند مشکل است. این باید اولین قدم در هر سیستم دفاع شخصی باشد. یک تمرین کننده باید درک کند موقعیتی که در آن گرفتار شده است آیا یک وضعیت دفاع شخصی، خشونت خانگی و یا مبارزه است تا بتواند عملکردی موثر از خود نشان دهد. هرچند که باید استراتژی های پیشگیری بیشتر از تکنیک های دفاع شخصی مورد عمل انجام گیرند اما در هیچ کدام از سیستم های دفاع شخصی آموزش داده نمی شوند.

🔰 آموزش_ناکارآمد
✅تعداد کمی از هنرهای رزمی سنتی روشهای آموزش جامع و با کیفیت را ارائه می دهند . در بسیاری از باشگاه های کاراته ، تکواندو و کونگ فو روش آموزش اولیه به صورت انفرادی و از پیش تنظیم شده در هوا انجام می شود. این روش آموزش به تنهایی هنرجو را برای حمله واقعی فقط کمی بهتر از کلاس های باله آماده می کند. دانش آموزان باید وقت خود را در مبارزه و کشتی با افراد دیگر بگذرانند ، ضربه بزنند و کشتی بگیرند و از این کارها دوری کنند. همچنین این آموزش ها باید در برابر حریفان کاملا انعطاف پذیر بوده و بتوانند در برابر حریف مقاومت کنند. آموزش انفرادی هر چند هم که سخت باشد رزمی کار را برای یک نبرد واقعی آماده نمی کند. بسیاری از روش های تمرینی که به نظر می رسد در سطح خوب هستند در بهترین حالت بی فایده بوده و حتی شاید در بعضی مواقع بصورت معکوس عمل کنند.

🔰 نداشتن_استراتژی
✅حتی با داشتن آموزش و تکنیک های خوب داشتن استراتژی ضروری است. بیشتر مدارس هنرهای رزمی استراتژی های مختلفی برای دفاع از خود در نظر نمی گیرند. چه وقتی زمان حمله است؟ چه زمانی باید فرار کنیم؟ کدام نوع دفاع برای یک زن کوچک در مقابل یک مرد بزرگ مناسب است؟ از آنجا که اکثر آموزش های هنرهای رزمی از یک برنامه تمرینی سخت و پیچیده پیروی می کنند ، جایی برای تفاوت های استراتژیک یا فنی در اندازه ، قدرت ، جنسیت و تمایل وجود ندارد.

🔰 عدم_استفاده_از_سلاح
✅این روزها احتمالاً یک مهاجم سلاح در اختیار دارد.  اکثر قریب به اتفاق مدارس هنرهای رزمی اگر بگوییم هیچ آموزشی در مورد سلاح ها نمی دهند یا حداقل آموزش واقع گرایانه با سلاح های امروزی نمی دهند دروغ نگفته ایم. حتی کمترین تمرین کنندگان نیز ار طلاح های مدرن و امروزی استفاده می کنند. مواردی که خصوصاً در ورزش های رزمی فیلیپین انجام می شوند ، در مورد تمرینات واقع بینانه و تکنیک های ناکارآمد بدترین حالت را دارند. آموزش سلاح های با کیفیت باید جزئی از هر سیستم دفاع شخصی باشد.

فریب نخورید..

واقعی آموزش ببینید...

 

✅ابزار های ضد جرم، برنامه های دفاع شخصی هنرهای رزمی بسیار ساده انگارانه است که از تضمین دروغی ناشی می شود. حقیقت این است که برای جان سالم به در بردن در یک جرم بیشتر از توانایی های فیزیکی به مقاومت روحی نیازمندیم. قد، وزن، آمادگی جسمانی و قدرت عضلانی بالاتنه تاثیر چندانی در این موضوع ندارد. اگر این عوامل در چنین موقعیت هایی تاثیر داشتند، بسیاری از مردان با دردسر بزرگی مواجهند. حفظ جان سالم در جرم (چه برای مردان و چه زنان) مستلزم شرایط روحی قوی است.

🔰هیچ_اقدامی_نکردن
✅هیچ کاری نکردن در مقابل حمله ی خشونت آمیز، بزرگ ترین ریسک به حساب می آید، زیرا مقاومت و فرار را سخت تر می کند. بدتر از این، احتمال خشونت شدیدتر را افزایش می دهد، خصوصا وقتی که جرم، تجاوز به عنف باشد. محسوس ترین مثال که شامل مقایسه مقاومت در مقابل تسلیم شدن است، یک مطالعه ی منتشر شده توسط وزارت دادگستری آمریکا در سال 1985 بود.

✅افسانه های بی شماری که در بر گیرنده ی مسئله تجاوز و دفاع شخصی زنان بود، با این مطالعه منتشر شده در هم شکست، اگرچه این ایده اداره های پلیسی را که مستقیما با قربانی ها سروکار داشتند، غافلگیر نکرد.

✅تجاوزگران معمولا از قبل خود را آماده و مسلح نمی کنند. فقط 23 درصد از 1600 میلیون موردی که مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت، شامل چاقو و اسلحه بوده است. از میان این تعداد کم، تعداد زیادی (یعنی 96 درصد) نیز در خانه را به زور می شکنند و از آشپزخانه منزل چاقو بر می دارند. تقریبا 51 درصد زنان در این چنین موقعیتی مقاومت می کنند و برای فرار کردن جیغ می کشند. 49 درصد دیگر هیچ اقدامی نمی کنند. تنها 0.03 درصد افراد نیز کشته می شوند. این تعداد پایین ترین درصد تمام جرایم خشونتی است.

✅درست است که همیشه در مقاومت کردن یک ریسک وجود دارد، اما این ریسک فقط به اندازه ی موقعیت تسلیمی تهدیدآور است. اگر شما با یک تجاوزگر روبه رو شوید و هیچ اقدامی نکنید، او به شما تجاوز می کند. اگر با متجاوزی در ماشینش روبه رو شوید و هیچ کاری نکنید، او شما را می دزدد. اساسا افرادی که ترجیح می دهند هیچ اقدامی نکنند، می خواهند از وقوع جرم پیشگیری کنند، اما این استدلال شان غلط است، که فکر می کنند اگر هیچ اقدامی نکنند، هیچ خطری تهدیدشان نمی کند.
چه باید کرد؟

✅آنچه در چنین موقعیت هایی موثر است و از طریق آزمایش پلیس و ارتش به اثبات رسیده است، "آموزش سناریو" است. آموزش سناریو، شامل آموزش تکنیک ها، تمرین آنها در سناریو های واقعی و سپس تصورسازی این حرکات در ذهن است. این روش در بسیاری رشته ها از جمله ورزشی، پلیسی، نظامی و پزشکی به کار می رود و باید در آموزش دفاع شخصی زنان نیز گنجانیده شود.
 
✅آموزش سناریو روشی برای برنامه ریزی پاسخ هایمان است. ما مشابه این کار را در برنامه روزانه زندگی مان انجام می دهیم. هنگام انتقاد گرفتن رئیس مان از یک گزارش، برنامه ریزی می کنیم که چه پاسخی به او بدهیم. در واقع گاهی اوقات کلماتی که استفاده می کنیم را پیش خودمان تکرار می کنیم. این کار همیشه برای ما بهترین نتیجه ی ممکن را ندارد، اما با انجام آن شانس بهتری برای موفقیت خواهیم داشت.

✅هنگام روبه رو شدن با خشونت، مشکل اولیه و تصمیم لحظه ای شما کارهایی نیست که فرد تجاوزگر انجام می دهد، بلکه کارهایی است که خودتان انجام می دهید. آموزش سناریوی واقعی، پاسخ به حرکاتی است که در همان لحظه روی داده است. شما می توانید در طول آموزش سناریو اشتباه کنید و از آنها تکنیک هایی یاد بگیرید، قبل از اینکه در زندگی اتفاق بیافتند.

✅بیشتر افراد قبل از اینکه برای زنده ماندن از خشونت برنامه ریزی کنند، باید نگرش خود را تغییر دهند. اگر بر این باور باشید که هیچ گاه چنین چیزی برای شما اتفاق نمی افتد، پس برای مقابله با آن برنامه ریزی نمی کنید. شما باید با حقایق روبه رو شوید و آنها را بپذیرید. همیشه بگویید: چیزی که برای دیگران اتفاق می افتد،  ممکن است برای من نیز اتفاق بیافتد.

✅افراد بدون آموزش سناریوی واقعی، خصوصا در دفاع شخصی زنان، دست پاچه و شوکه می شوند. این افراد هیچ روشی را برای فرار از ترس زیادی که آنها را دچار سرگشتگی کرده، نمی یابند. هر فردی، چه مرد و چه زن باید سناریوی مشابه را به روش های مشابه آموزش ببینند. برای بهبود مقاومت روحی باید در یک حمله ی واقعی جان سالم به در ببرند.

با ما دفاع شخصی را متفوت تجربه کنید...

امروز به تبلیغی بر خوردم با عنوان آموزش دفاع شخصی توسط قهرمان جهان در مسابقات دفاع شخصی!! یک شخص از ایران در مسابقات جهانی!! اونم دفاع شخصی !! 

یعنی ایشون در هزاران نبرد و درگیری خیابانی با اشرار در کشورهای مختلف شرکت داشتند و با لت و پار کردن همه سالم و زنده اومدن بیرون.. خب اگر اینجوری باشه صد در صد در دفاع شخصی و نبردهای بدون قانون ایشون یک سوپر من و قهرمان هستند!!

ولی اگر در یک مسابقه نمایشی اونم با تجهیزات و قوانین و داور که در ترکیه یا پاکستان یا یک کشور همسایه شرکت کرده باشند و اول شده باشد این مسابقه دفاع شخصی نیست! و ایشون قهرمان جهان نیست

کسی که حتی مفهوم دفاع شخصی را نمیداند و صرفا ازین مدل تبلیغات برای سودجویی استفاده میکند مربی نیست

دوستان دفاع شخصی یعنی بقا و سالم بیرون آمدن از یک موقعیت خطرناک 

دفاع شخصی مسابقه ای ندارد و این سیستم آموزشی مختص خیابان و درگیری با مهاجمان چاقو به دست است

آگاهانه و واقعی دفاع شخصی را آموزش ببینید

 

سالهاست که در نبردها دیگر از شمشیر تبر یا گرز استفاده نمیشود.. ولی متاسفانه اشرار از این سلاح ها برای آسیب رساندن به مردم استفاده میکنند..( هر چند آماتور ترین حرکت از یک سلاح را هم بلد نیستند)

فرض کنید شما طرز کار با یک چوب ۶۰ سانتی را حرفه ای آموخته اید و هر ضربه ازین چوب اگر به سر حریف بخورد احتمال مرگ زیاد است.. اگر شما توسط یک اوباش چاقو به دست مورد حمله قرار بگیرید او چقدر شانس در برابر شما دارد؟ جواب صفر است.. شما با یک چوب دستی که حمل آن جرمی ندارد و صرفا برای دفاع استفاده میشود براحتی میتوانید یک یا د نفر چاقو به دست را حتی تا پای مرگ بکشانید...

دوستان در زمان قدیم هم کسی دست خالی به جنگ شمشیر نمیرفت 

 

✴️ «دفاع شخصی هنر تعامل با متجاوزان، افراد سودجو، ناسازگار یا بد زبان می‌­باشد. همان­گونه که می­دانیم این افراد می­توانند در محیط­‌های گوناگون زندگی: در خیابان‌ها، در اداره­، محل کار، خانه حتی در ارتباطات عمیق و صمیمانه یافت شوند.

✅در نتیجه هنگامی­که از واژه دفاع شخصی استفاده می‌کنیم، منظور از دفاع در برابر شخصی که قصد سرقت، حمله، قتل، تجاوز دارد، نیست. با این ­حال این واقعیت را نباید فراموش نمود که ممکن است مجبور به رویارویی با خشونت‌های فیزیکی نیز بشویم» (پیتون­کویین Peyton Quinn – رهایی از ترس Freedom From Fear)

✅واژه­‌های؛ دفاع شخصی، حمله، آسیب با قصد قبلی، قتل با نیت قبلی، قتل عمد، قتل غیرعمد، زد وخورد و… از نظر حقوقی کاملا تعریف شده می‌باشند. ولی در بسیاری از سبک‌های هنرها ی­رزمی تکنیک‌هایی را آموزش می­دهند که دفاع شخصی نیستند، و درواقع ماهیتی خصمانه و تجاوزکارانه دارند. در این سبک­‌ها اغلب تکنیک­‌های کُشنده­ به­ عنوان حرکات دفاعی توجیه می‌شوند. اگر واقع ­گرایانه، به موضوع بنگریم چه­ قدر احتمال دارد بدون تبعات قانونی اقدام به قتل و کشتن دیگران نمود، حتی در جنگ هم قوانین جنگی وجود دارد.

 

با ما متفاوت آموزش ببینید...

در خیابان مهاجم مثل مترسک نیست که شما بتونید تکنیک به راحتی اجرا کنید... 

تکنیکهایی که در باشگاهها آموزش میدهند صرفا جنبه نمایشی دارند....

به دنبال واقعیت ها و تمامی احتمالات در یک درگیری باشید...

وقتی کسی با چاقو به شما حمله میکند گرفتن دست مهاجم به منزله از دست رفتن جان شماست... 

به دنبال نقاط مرگ یا یک ضربه کشنده  و تکنیکهای کماندویی و اراجیفی از این دست نباشید..

اینها فقط برای تبلیغ و خالی کردن جیب شما هستند..

واقعیت ها را در کلیپهای دوربین مداربسته از درگیری های واقعی ارازل و اوبآش ببینید..

اکثر مربی های دفاع شخصی حتی تجربه یکبار درگیری در خیابان را ندارند...

در کنار یادگیری دفاع شخصی حتما یکی از این سلاح ها را کاملا حرفه ای یاد بگیرید.. نانچیکو. چوب کوتاه یا باتوم. چاقو....

 روش دفاع کردن چاقو با استفاده از دستمال یا چپی . شال گردن یا کمربند را حرفه ای یاد بگیرید....

از مربی خود بخواهید بجای تکنیکهای رهایی یقه یا مو یا مچ دست! تمام تایم آموزشی را مختص دفاع غیر نمایشی چاقو اختصاص دهد....

 دفاع یقه. مو یا مچ دست با دوماه باشگاه بوکس یا جودو اوکی میشه! نیازی به باشگاه دفاع شخصی و صرف هزینه زیاد نیست!....

۹۸ درصد کسانی که دفاع شخصی کار میکنند بعد از مدتی رها میکنند فقط به یک دلیل آن هم بلااستفاده بودن تکنیکها!

در اکثر موارد آموزش خصوصی در باشگاهها متاسفانه مربی با هنرجو در یک سانس تنها نیستند! یا بقیه هنرجوها هستند یا یکی دو تا ارشد حضور دارند یا تماشاچی! 

داشتن سیکس پک یا بدنی عضلانی نشان دهنده مهارت در دفاع شخصی نیست.. سیکس پک نتیجه روزی ۱۰۰ حرکت شکم و رژیم غذایی است..وزن زیاد در دفاع شخصی به ضرر شما تمام میشود

حتی یک مربی در بین صدها مربی که پیج دارند در اینستاگرام ندیدم که دفاع واقعی چاقو را نشان دهد این نشان از ناآگاهی آنها از یک درگیری واقعی است..

 

با یک تست ساده میتونید مربی فیک دفاع شخصی را بشناسید! به باشگاهش میرید برای تماشا یا یک جلسه آزمایشی پیشش تمرین کنید.. اگر مربی در دفاع چاقو از شما خواست از بالا بزن یا از پهلو چاقو بزن ! این مربی چیزی از دفاع شخصی نمیفهمد زیرا در خیابان مهاجم هرگز به شما نمیگه میخوام از پهلو به شما چاقو بزنم!! در اصل شما با این روش آموزش غلط وارد اعتماد به نفس کاذب میشوید و در اولین درگیری خود را در معرض آسیب شدید قرار میدهید

 

داشتن دان های زیاد و مقام های قهرمانی در رینگ هرگز نشان دهنده مهارت شخص در دفاع حقیقی چاقو نیست خیابان هیچ قانونی ندارد.. چه بسا بسیار بودند قهرمانان و مربیان رشته های رزمی که در درگیری واقعی حتی با یک نفر مجروح و کشته شدند... 

 

اگر هدف شما کسب احکام رنگارنگ دان و مربیگری است هر مربی میتواند شما را به این هدف برساند 

 

سعی کنید فقط برای دفاع شخصی مربی خصوصی بگیرید و اگر زیر ۲۰ سال هستید میتونید عمومی کار کنید.. با سالها کار کردن در باشگاههای عمومی به نتیجه نمیرسید مگر اینکه هدف دریافت حکم کمربند و دان باشد

 

در تمرینات خصوصی حتما باید حریف شما مربی شما باشد و کل تایم آموزش با شخص دیگری به عنوان حریف کار نکنید و این را از مربی درخواست کنید.. تمرین با مربی در درست اجرا کردن تکنیکها کمک زیادی میکند و اشکالات شما را فهمیده و متوجه نقطه ضعفهای شما در اجرای تکنیک میشود..

 

بانوان محترم جدا از تمرین با مربی سعی کنید در منزل با همسر یا برادر خود تمرین کنید .. متاسفانه در کل دنیا همیشه این مردها بوده اند که برای خانمها مزاحمت ایجاد کرده اند

 

در کشورهای اروپایی و آمریکایی روش تدریس دفاع شخصی با ایران متفاوت است .. در این کشورها شخص بعد از یادگیری فنون در باشگاه . با لباس شخصی در خیابان مترو آسانسور راه پله و ماشین به صورت واقع گرایانه به تمرین ادامه میدهد و مربی هنرجو را در یک موقعیت کاملا مشابه قرار میدهد.... ولی در ایران دفاع شخصی در باشگاه با تاتمی و تشک و کولر و بخاری به همراه موسیقی آموزش داده میشود حتی جدیدا به همراه دفاع شخصی ایروبیک و پیلاتس هم آموزش میدهند.. و صد در صد مربی تاکید میکند که این تکنیکهای خطرناک(فیک) را با کسی تمرین نکنید!!!

 

جدیدا بخاطر مشکلات اقتصادی و بیشتر شدن جرائم خفت گیری مردم به کلاسهای دفاع شخصی روی آورده اند ولی متاسفانه عده ای مربی نما و سودجو که مربی رشته های رزمی مثل کونگ فو.. موی تای.. کیک بوکس.. و غیره هستند اقدام به تبلیغات دفاع شخصی میکنند و هنرجو با پرداخت هزینه های زیاد سر از رینگ در می آورد ! مربی مربوطه بعد از یاد دادن تعدادی دفاع شخصی که احتمالا از کلیپها یاد گرفته شروع به شستشوی مغزی هنرجو میکند که اول رشته من را یادبگیر تا بتونی بهتر فنون دفاع شخصی را اجرا کنی ! ....# دوست من دفاع شخصی یعنی فقط دفاع شخصی و هنر بقا در خیابان در مقابل ارازل و اوباش قمه و چاقو به دست# اگر شما ده رشته رزمی را استاد بشی در خیابان هیچ شانسی نداری مگر دفاع شخصی واقعی را یاد بگیری

 

به دنبال مربی نباشید که هزینه کمتری برای آموزش دریافت میکند! به روش و تکنیکهایی که آموزش میدهد دقت کنید. متاسفانه در اصفهان ۹۰ درصد به دنبال مربی هستند که شهریه کمتری بگیرد!! دوستان مربی های اصفهان نسبت به تهران خیلی کمتر هزینه آموزش میگیرند .. تنها چیزی که مهمترین مسئله در جهت نجات جان شماست و یادگیری آن برای خود شما و فرزاندانتان واجب است یاد گیری هنر دفاع شخصی است چه بسا در موقعیتی قرار میگیرید که در اثر ضربات چاقو تا ابد فلج یا ناقص میشوید و بعدا میفهمید کاش نصف زندگی خود را هزینه دفاع شخصی میکردید .. به شهریه فکر نکن چون پول یک گوشی هم نیست! تماس بگیر و خودتو تا ابد بیمه کن

 

هدف این وبلاگ نشان دادن حقایق به شما بازدید کننده گرامی است تا مانند من سالها عمر و پول خود را هدر ندهید و گول افراد سودجو که به اشتباه آموزش دیدند و اشتباه آموزش میدهند را نخورید 

 

 

 

 

 

 

✅دفاع شخصی گوشمالی، پیروزی، انتقام یا تنبیه کسانی که به شما آسیب رسانده­‌اند، نیست. چنین انگیزه­‌هایی همان نیت فرد مهاجم است. دفاع شخصی یعنی حمله‌­ای را بصورت مؤثر، سریع و با حداقل خطر به پایان ببریم. اگر انگیزه‌­ای غیر از این داشته باشید در حقیقت از خود دفاع نمی‌کنید، بلکه درحال مبارزه می‌باشید و درست به اندازه­‌ مهاجم در انجام عمل ناشایست خلاف گناهکار هستید، زیرا عملکرد هردوی شما براساس انگیزه­‌های خودخواهانه­ می‌­باشد.

✅دفاع شخصی مهارتی «اختصاصی» نیست که بتوان آن را تنها در یک زمینه­‌ خاص مورد استفاده قرار داد. دفاع شخصی خود قسمتی از یک مجموعه­‌ بسیار بزرگتر از «مهارت‌های زندگی» می‌­باشد.

✅مهارت­‌های زندگی شامل؛ استعدادها و توانایی‌هایی هستند که هر روزه به روش‌­های بی­‌شماری مورد استفاده قرار می‌­گیرند و چون اساس «مهارت‌های انسانی» به­ شمار می­آیند، کیفیت زندگی انسان را بهبود می­‌بخشد.

✅با استفاده از این مهارت‌ها، خود را در کشمکش و تعارض بسیار کمتری خواهید یافت، محبوب‌تر خواهید شد، کار کردن آسان­تر می‌گردد و با مردم به میزان بیش­تری کنار خواهید آمد. همه­‌ دفاع شخصی چیزی جز کسب این مجموعه مهارت­‌های مشترک و به ­کارگیری آن­ها در زمینه‌­ای با تفاوت اندک، نمی‌باشد. این مهارت‌ها با اندکی پیچش، به میزان زیادی مشابه هستند. اگر این مهارت­‌ها را به ­طور مناسبی به­ کار گیرید، دیگر هیچ­گاه مجبور نخواهید شد که از نیروی فیزیکی برای حفاظت از خود استفاده نمایید. زیرا یاد خواهید گرفت که خود را از موقعیت‌هایی که احتمال بروز خشونت در آن­ها وجود دارد، دور نگاه دارید.

 

با ما تکنیکهای واقعی را تجربه کنید و متفاوت آموزش ببینید...

✅بیش­تر ما، وقتى به یاد دفاع ­شخصى مى‌­افتیم، ناخودآگاه فکرمان معطوف روش‌هاى مبارزه، حمله، دفاع، ضربات پا، مشت، پرتاب کردن حریف و جنگ با چند مهاجم مى‌شود. به خاطر پیدا کردن ذهنى مدافع و آماده­‌ دفاع، باید بتوانیم رفتار و عملکردمان را، در جهت کاهش خشونت، پیش ببریم. پیشرفت در دفاع شخصی، بستگى دارد به میزان ترس، اعتماد به­ نفس، قدرت فردی، همراه با تجارب قبلى.


✅در بحث دفاع شخصى، گاهى دفاع­ مشروع با نزاع و درگیرى فیزیکى، اشتباه گرفته مى‌شود. خیلى‌­ها علاقمند به یادگیرى شیوه‌هاى زد وخورد و نزاع و درگیرى هستند و به ­دنبال آموختن روش‌هاى غلبه بر دیگران مى‌­باشند، یا اصولا با چنین طرز فکرى به هنرهاى ­رزمى روى آورده‌اند.


✅استادان هنرهاى­ رزمى و دفاع شخصى به هیچ روى قصد آموزش فنون درگیرى، زد وخورد و نزاع خیابانى را به احدى نداشته، ندارند و نخواهند داشت. دفاع شخصى موضوعى ا­ست وراى این­ها; اگر چه ممکن است در شرایطی بسیار استثنایى مجبور به درگیرى و نزاع شوید و حتى حریف را با استفاده از فنون رزمى از پاى درآورید. ولی نباید فراموش کرد که دفاع از جان و مال و خانواده، با شرارت و آزار و زورگویى فرسنگ­‌ها فاصله دارد.

✴️تبدیل قدرت درونى به بیرونى، راز بزرگ دفاع شخصی است


✅درگیرى شرارت­‌بار خلافکاران خیابانى تابع قوانین و مقررات خاصى نیست. دستور­العمل آن بسیار گسترده و وسیع و غیرقابل شناسایى و پیش‌بینى است، دفاع شخصى تابع مستقیمى از متغیرهاى متعددى است. کسى که سال­‌ها در یکى از سبک‌هاى هنرهاى­ رزمى تمرین کرده باشد و تجربه و مهارت فنى داشته باشد، حتماً شانس و توانایى مقابله با یک جانى را خواهد داشت. در مباحث این کتاب، دفاع شخصى و حفظ امنیت و سلامتى جسمى و روانى را، از جنبه­‌ عام و گسترده­‌ آن بررسى مى‌­کنیم، نه احتمالات.

 

با ما متفاوت آموزش ببینید ...

همین امروز ثبت نام کنید..

☑️ تعداد کمی از هنرهای رزمی سنتی روشهای آموزش جامع و با کیفیت را ارائه می دهند . در بسیاری از باشگاه های کاراته ، تکواندو و کونگ فو روش آموزش اولیه به صورت انفرادی و از پیش تنظیم شده در هوا انجام می شود. این روش آموزش به تنهایی هنرجو را برای حمله واقعی فقط کمی بهتر از کلاس های باله آماده می کند. دانش آموزان باید وقت خود را در مبارزه و کشتی با افراد دیگر بگذرانند ، ضربه بزنند و کشتی بگیرند و از این کارها دوری کنند. همچنین این آموزش ها باید در برابر حریفان کاملا انعطاف پذیر بوده و بتوانند در برابر حریف مقاومت کنند. آموزش انفرادی هر چند هم که سخت باشد رزمی کار را برای یک نبرد واقعی آماده نمی کند. بسیاری از روش های تمرینی که به نظر می رسد در سطح خوب هستند در بهترین حالت بی فایده بوده و حتی شاید در بعضی مواقع بصورت معکوس عمل کنند.

📌 نداشتن_استراتژی

☑️ حتی با داشتن آموزش و تکنیک های خوب داشتن استراتژی ضروری است. بیشتر مدارس هنرهای رزمی استراتژی های مختلفی برای دفاع از خود در نظر نمی گیرند. چه وقتی زمان حمله است؟ چه زمانی باید فرار کنیم؟ کدام نوع دفاع برای یک زن کوچک در مقابل یک مرد بزرگ مناسب است؟ از آنجا که اکثر آموزش های هنرهای رزمی از یک برنامه تمرینی سخت و پیچیده پیروی می کنند ، جایی برای تفاوت های استراتژیک یا فنی در اندازه ، قدرت ، جنسیت و تمایل وجود ندارد.

📌 عدم_استفاده_از_سلاح

☑️ این روزها احتمالاً یک مهاجم سلاح در اختیار دارد.  اکثر قریب به اتفاق مدارس هنرهای رزمی اگر بگوییم هیچ آموزشی در مورد سلاح ها نمی دهند یا حداقل آموزش واقع گرایانه با سلاح های امروزی نمی دهند دروغ نگفته ایم. حتی کمترین تمرین کنندگان نیز ار طلاح های مدرن و امروزی استفاده می کنند. مواردی که خصوصاً در ورزش های رزمی فیلیپین انجام می شوند ، در مورد تمرینات واقع بینانه و تکنیک های ناکارآمد بدترین حالت را دارند. آموزش سلاح های با کیفیت باید جزئی از هر سیستم دفاع شخصی باشد.

 

متفاوت ترین سیستم آموزش دفاع شخصی را با ما تجربه کنید..

تکنیک فیک و بلااستفاده ممنوع..

 

 بسیاری از هنرهای رزمی هرگز برای دفاع از خود ساخته نشده اند، برخی با هدف ساخته شده اند و برخی بدون هدف. برای مثال، تای چی برای دفاع شخصی ساخته نشده است و هیچ کدام از تمرینات آن شبیه حمله یا مبارزه نیستند. کنجوتسو استفاده از شمشیر سامورایی را آموزش می دهد، تکواندو ورزشی است با قوانین محدود کننده. گرچه برخی آیکیدو را به عنوان یک سیستم دفاع شخصی آموزش می دهند اما آیا واقعا شبیه دفاع شخصی واقعی است؟
برخی از سبک هایی که برای دفاع از خود ایجاد نشده اند، هدفمند یا غیر هدفمند طراحی شده اند تکنیک هایی دارند که می توانند برای اینکار تغییر داده شده و کار کنند.

☑️ آنها_خشونت_آگاهی_و_پیشگیری_را_نادیده _میگیرند...
 


✴️ پیدا کردن یک هنر رزمی که بتواند حتی ذکر کند که چرا، کجا و چگونه در مقابل خشونت کار می کند مشکل است. این باید اولین قدم در هر سیستم دفاع شخصی باشد. یک تمرین کننده باید درک کند موقعیتی که در آن گرفتار شده است آیا یک وضعیت دفاع شخصی، خشونت خانگی و یا مبارزه است تا بتواند عملکردی موثر از خود نشان دهد. هرچند که باید استراتژی های پیشگیری بیشتر از تکنیک های دفاع شخصی مورد عمل انجام گیرند اما در هیچ کدام از سیستم های دفاع شخصی آموزش داده نمی شوند.

 

متفاوت ترین سیستم آموزشی دفاع شخصی...

با ما حرفه ای و واقعی آموزش ببینید...