آموزش دفاع شخصی در اصفهان

سیستم دفاع شخصی کاربردی

سیستم دفاع شخصی کاربردی

آموزش دفاع شخصی در اصفهان

آموزش تخصصی پیشرفته ترین سیستم دفاع شخصی
آموزش دوره دفاع شخصی چاقو
آموزش مبارزات آزاد و مبارزه با چاقو
آموزش حرفا ای بدنسازی رزمی و آمادگی برای مسابقات
آموزش تمامی سلاح های سرد رزمی و دفاع انها در یک موقعیت تهاجمی
آموزش سلاح های سرد نظامی تونفا و باتوم
آموزش سیستم کالی کمبت
آموزش کامل چاقوی کارامبیت
آموزش کامل تکنیکهای قفل مفاصل در هر موقعیتی
آموزش از صفر تا حرفه ای و قهرمانی و مربیگری
ارائه احکام معتبر فدراسیونی
توسط مربی و داور رسمی دفاع شخصی و سلاح های سرد
با من حرفه ای شوید....
09044068017

۴ مطلب در آذر ۱۴۰۱ ثبت شده است

هر کسی دلیل خاص خود را برای شروع هنرهای رزمی  دارد و ما بسیاری از آن دلایل را می دانیم. اما دلایلی را هم می دانیم که چرا عده ای ورزش های رزمی را ترک کرده و یا اصلا به طرف آن ها نمی روند. دلیل عمده ی ترک بسیاری از رزمی کاران سرخوردگی آنان از برنامه ی غلط و خسته کننده و اشتباه مربیان در آماده نکردن قبلی ذهن رزمی کار برای درک ایده های اصلی هنرهای رزمی است.
حقیقت این است که عده ی زیادی از مردم فکر می کنند که تمامی ورزش های رزمی یکی هستند. تمامی آن چه بسیاری از مردم در مورد هنرهای رزمی می دانند مربوط به فیلم های اکشن است. آن ها هم می خواهند که بپرند و مثل جکی چان مشت و لگد بزنند پس سر خود را پایین می اندازند و به اولین مدرسه ی رزمی که می رسند، یک جلسه تمرینات آن ها را نگاه کرده و ثبت نام می کنند. خوب فرض کنید که فرد در باشگاه جودو ثبت نام کرده، بعد از چند ماه کار تازه می فهمد که نه وی پریدن و لگد زدن یاد گرفته و نه جودو این  تکنیک ها را درس می دهد پس به جای کمی تحقیق در مورد هنر ها تنها بلدند آن ها را ترک کنند.
وقتی شما ذاتا به ufc علاقه مندید دیگر با ثبت نام در مدارس تکواندو نسبت به ورزشهای رزمی بی علاقه می شوید . برای همین بهتر است مربیان ابتدا در مورد آینده ی هنرجویان و آن چه از این رشته می خواهند بپرسند. در حقیقت هر کس ایده ی خاص خود را در مورد هنرهای رزمی دارد. البته به طور کلی نیاز ها و نگرش های هنرجویان در رشته های رزمی به 3 گروه تقسیم می شود .

 



سبک شما چیست ؟

علاقه مندان – افرادی که ایده ی یادگیری ورزش های رزمی به ذهنشان خطور کرده است. این افراد فقط می خواهند کاری انجام دهند دیگر برایشان مهم نیست چه کاری. شاید با دیدن تمرینات رزمی در فیلم یا تلویزیون بگویند : من می خواهم که توانایی انجام این کار را به دست بیاورم. این دسته از افراد تمرینات رزمی را کار جالبی می بینند و آن را به عنوان یک تفریح برای رسیدن به تناسب اندام می بینند.
عده ای این دلیل را برای انتخاب هنرهای رزمی اشتباه می بینند اما واقعیت این نیست! اکثر افراد در شروع کار در این دسته قرار می گیرند و این دلیل بزرگی برای شروع است اما مشکل اینجاست که عده ای در این دسته واقعا نمی دانند دنبال چه هستند پس برنامه ی غلطی را برای کار انتخاب می کنند و همین دسته هستند که ممکن است سرخورده شوند .
این دسته از رزمی کاران به محض اینکه تمریناتشان سخت شد علاقه ی خود را از دست می دهند و ایده ی خود را ترک می کنند در حالی که نمی دانند در همین ورزش های رزمی سبک هایی مناسب برای علایق هر کدام وجود دارد، در ادامه بیشتر به بحث در مورد اینکه این دسته چه می خواهند می پردازیم و فعلا باید به پوشش دادن کامل انواع ایده برای رزمی کار شدن بپردازیم .

تحلیل گران – این ها افرادی هستند که قبل از هر کاری محاسبات زیادی انجام می دهند و از انجام هر کاری باید دقیقا به هدف خود برسند، آن ها تمام زوایای کار را می سنجند، آن ها قبل از هر کاری خود را از آن بیمه می کنند و می خواهند از هر خطایی محافظت شده باشند .
این دسته همواره خود را حتی برای مشکلات غیر پیش بینی شده هم آماده می کنند و اکثرا در موقعیت های شغلی پر مخاطره کار می کنند .
این طرز فکر آنها قطعا دلیل و انگیزششان برای هنرجویی رزمی است. البته این دسته از افراد بیشتر به سمت برنامه های غلط متمایل اند، آن ها اکثرا بعد از جند ماه کار، درجه گیری و ارتقای کمر را مهم ترین چیز برای خود تلقی می کنند.
مهم ترین چیزی که آنها را در برنامه یشان با شکست مواجه می کند این است که بعد از مدتی غرق شدن در کار احساس می کنند که آن ها به هدف اصلی خود که استفاده از هنر رزمی برای دفاع شخصی بوده نرسیده اند .


رقابتی ها – این دسته از افراد عاشق مسابقات و تنش زایی مثبت برای خود هستند، این افراد همیشه می خواهند یکدیگر را ثابت کنند. این افراد عاشق ساعت ها تماشای مسابقات بوکس و کیک بوکسینگ و mma هستند. آن ها همیشه در ذهن خود به فکر مسابقات و تشویق شدنشان توسط طرفدارانشان هستند.
شاید این اشتیاق ها برای هیجان باشد یا تنها برای کسب شهرت و شانس های زندگی است اما مسئله همین جاست . ممکن است آن ها حداقل در ابتدای کار در مبارزات تن به تن نتوانند توانایی های خود را اثبات کنند پس فورا فکرشان به طرف این می رود که ممکن است برنامه یا هنر رزمی انتخابیشان اشتباه باشد. به خاطر همین است که امید به ستاره شدنشان را از دست می دهند پس یا تند تند سبک عوض می کنند یا کامل از هنرهای رزمی دست بر می دارند.
هر یک از این سه دسته باید به دنبال سبک خودشان باشند .



حالا تصمیم بگیرید

اجازه بدهید ابتدا یک شفاف سازی صورت گیرد! این دسته بندی های بالا عمومی هستند و خیلی کم پیش می آید که فردی انحصاری در یک گروه قرار گیرد. مثلا کسی که برای علاقه به هنرهای رزمی روی می آورد ممکن است از آن هدف دفاع شخصی هم داشته باشد یا یک فرد عاشق مسابقه حتی اگر بداند که ستاره ی ufc نمی شود اما باز به خاطر علاقه اش ورزش های رزمی را ترک نکند .
بنابراین باید ابتدا بفهمید که کدام سبک هنرهای رزمی بیشتر برای شما سودمند است.  البته باز هم باید بگوییم که رشته ها و سبک های رزمی هم باز در حالت عمومی تعریف می شوند. اما چیزی که باید بدان بسیار اهمیت بدهیم این است که اگر فردی می خواهد به سمت هنرهای رزمی برود باید بداند که واقعاً از آن ها چه می خواهد و هدفش چیست و باید کمی در مورد آن مدرسه ای که در آن می خواهد تمرین کند، تحقیق در مورد نوع آموزش و تناسب آن با اهداف وی به عمل آورد.
شما عمدتا ذهن علاقه مند، تحلیل گر یا رقابتی دارید؟ حالا وقت انتخاب است .
اگر بیشتر به خاطر علاقه و جذابیت به دنبال ورزش می روید حتما در مورد برنامه های هنر ایکیدو پرس و جو کنید. چون این هنر بسیار گسترده و رایج است، با یک جستجوی ساده در صفحات وب می توانید اطلاعات زیادی در مورد آن کسب کنید . ایکیدو یک ورزش کم تنش و درحالت عادی تنها در موارد محدود رقابتی است. این هنر بهترین راه برای لذت بردن از ورزش، فعال ماندن و وارد دنیای هنرهای رزمی شدن است.
البته ورزش هایی مانند کانگ فو و کاراته به خاطر پوشش دادن سطوح مبتدی و ارائه تکنیک های مناسب در چندین ماه، می توانند جالب باشند. نبرد تن به تن و مبارزه در این ورزش ها در مرحله ی دوم قرار دارد و تا زمانی که شما به مهارت خوبی در این هنر نرسید، توقع این کار را ندارند. البته فراموش نشود که در ورزش های رزمی، روش و سبک های آرام و علاقه ای کمی وجود دارد.
آن هایی که مغز تحلیلی دارن و میلشان بیشتر به سمت سبک های دفاع شخصی است بهتر است به ورزشی مانند جوجیتسو روی آورند. اجازه دهید بیشتر در مورد جوجیتسو حرف بزنیم البته فراموش نشود که منظورمان از جوحیتسو ، جوجیتسوی سنتی ژاپن است نه جوجیتسوی برزیلی (که آن را در قسمت رقابتی بحث می کنیم ) . جوجیتسو یک هنر رزمی جامع و تقریبا منشا اکثر هنرهای رزمی ژاپن است و در آن تکنیک های مشت زنی، لگد، قلاب کردن و کار با مفاصل تدریس می شود. این ورزش بهترین روش برای دفاع شخصی های خیابانی است.
کراوماگا هم ورزش خوبی برای افراد محتاط و تحلیلی نگر است . این هنر صرفا می تواند مورد توجه افرادی قرار گیرد که به فکر یادگیری تکنیک های دفاع شخصی هستند البته به یاد داشته باشید که اکثر تمرینات کراوماگا شدید هستند و شما برای تحمل آن به شرایط فیزیکی خوبی نیازمندید.
و آخر سر افرادی که به ورزش های رقابتی علاقه مندند بهتر است به هنرهایی مانند جودو یا جوجیتسوی برزیلی فکر کنند. هر دو ورزش بسیار رقابتی هستند و در همان ابتدا شاگردان را روبروی هم قرار داده تا توانایی تکنیکی آن ها را بیازمایند . این دو ورزش به دلیل شدت زیاد، توانایی های فیزیکی و ورزشی خاصی می طلبند و هر دو ورزش فورا شما را به سمت مسابقات سوق می دهند .
موی تای هم ورزش بسیار رقابتی است و از سوی دیگر بسیاری از مدارس تکواندو هم، اکنون تکواندو را منحصرا بر اساس معیارهای المپیکی تدریس می کنند و تمرکز، تنها بر کسب مقام و اهداف رقابتی و مسابقاتی است. شما تقریبا می توانید در هر جا که هستید برنامه های رایج تکواندو و جودو را دنبال کنید.

 


نتیجه گیری

این یک راهنمایی ساده و گذرا بر موضوع بود اما تا حدودی شما را با انواع هنرهای رزمی آشنا کرد . هنرهای رزمی چیزی بسیار فراتر از آن است که ما تعدادی از آن ها را نام بردیم . امیدوارم که این مقاله تا حدودی شما در اینکه واقعا به دنبال چه هستید کمک کرده باشد و شما چشم اندازی در رابطه با آینده ی ورزشی خود پیدا کرده باشید.

1- انتخاب متد : همه چیز وابسته به آن است که شما چه می خواهید؟ شما می خواهید به آرامی تکنیک های دفاع شخصی را یاد گرفته و تا زمانی که نتوانید اجرای درست یکی یکی آن ها را انجام دهید به دنبال دیگری نروید یا اینکه می خواهید زود پیشرفت کنید، به زودی خود را در مبارزات بیابید و اشتباهات خود را در طول یادگیری تصحیح کنید؟ انتخاب شما بستگی به سن و وضعیت فیزیکی شما دارد .

 


2- انتخاب مدرسه :  کدام مدرسه یا باشگاه؟ چند پارامتر برای انتخاب مدرسه وجود دارد. شما به راحتی می توانید همین الان از وبسایت ها اطلاعات زیادی در این مورد کسب می کنید. این مسئله بسیار مهم است که چه سبک و استادی را برای تمرین انتخاب کنید.


3- صبور باشید : از آنجا که هنر های رزمی در مورد قدرت نیست لازم نیست که زیاد به خود فشار بیاورید. تحمل کلید موفقیت است. شما ابتدا در مبارزات تن به تن شرکت می کنید و ممکن است سرانجام در آخر یک تنه در مقابل 10 نفر قرار بگیرید. پس آرام باشید و برنامه های بلند مدت را دنبال کنید تا عملکرد بهتری داشته باشید.


4- گذشته را به یاد آورید : هدف اصیل هنر های رزمی این بود که افراد در برابر حمله ی مهاجمان حتی تا سر حد مرگ از خود دفاع کنند اما امروزه بسیاری از افراد این هدف را تغییر داده اند . هدف حقیقی زنده ماندن در برابر تلاش افرادی است که می خواهند شما را بکشند است.


5- نقش استاد خود را دریابید : استاد شما دوست،محرک و یا بدترین دشمن شماست. او باید شما را تا آن سوی ظرفیت هایتان ببرد و هرگز از تمرین و مبارزه با شما دست نکشد. از او کمک بخواهید ولی سعی نکنید او را منحصرا برای خود نگه دارید زیرا افراد دیگری هم مثل شما از وی تقاضای کمک دارند. راهکارهای او را به خاطر بسپارید و به کار بگیرید و فراموش نکنید که تجربه اش از شما بیشتر است و حتی قبل از اینکه شما به مدرسه ی او بروید، او استاد بوده است.


6- به باشگاه احترام بگذارید : در باشگاه نه کسی بازی می کند و نه کسی گیج بازی در می آورد به خصوص وقتی که استاد مشغول صحبت کردن است . با احترام گذاشتن به محیط باشگاه در واقع به دوستان خود احترام گذاشته اید. همیشه قبل از تدریس در محیط باشگاه حضور یابید.


7- پیشرفت بقیه را درک کنید : هدف شما از تمرین در باشگاه ممکن از هدف دیگران هم نباشد. در باشگاه بچه هایی هستند که شاید تنها بخواهند قدرت خود را افزایش دهند و یا با حرکات رزمی پیش دوستان خود هنرنمایی کنند. جوانانی هستند که از غرور و درندگی خود مایه می گذارند و افرادی مسن هستند که تنها به دنیال یادگیری تکنیک ها هستند. پس شما با هر مدل هنرآموزی برخورد می کنید. اگر مربی فردی کارآزموده باشد فورا دسته های متفاوت هنرجویان را از هم جدا می کند و هر دسته را به هدف مشخص خودش هدایت می کند. در باشگاه به افرادی که برای جلب توجه کار می کنند و هدفشان خودی نیست اعتنا قائل نشوید .


8- طرز فکر درستی را برای خود انتخاب کنید : شما باید بیشتر نفس بکشید، باید عرق بریزید، خسته شوید و حتی جراحت بردارید اما توقفی در کار نیست. خوب طبیعی است که اگر به درستی تمرین کنید بعضی اوقات یا دیگران را زخمی می کنید یا خودتان زخمی می شوید. اگر در طی مبارزه زخمی شدید، تنها چند نفس عمیق بکشید و دیگر به عصبانیت آن لحظه برنگردید. شما شاید در طول مبارزه نوسان های شدید داشته باشید و سعی کنید که با حمله های پرخاشگرانه حریف را در یک فاصله از خود نگه دارید اما این کار را نکنید. ایده ی نهفته در تمامی هنرهای رزمی آرام ماندن برای زنده ماندن است.


9- تمرین : هر تکنیکی را که می بینید تمرین کنید تا انجام آن برای شما عادی و طبیعی شود و تکنیک ها را یکی پس از دیگری عوض کنید. فراتر از آنچه به شما تدریس می شود به تکنیک ها فکر کنید و در مورد جوانب کار از استاد خود سوال کنید.


10- فکر داخل و خارج باشگاه را از هم تمایز دهید : باشگاه را به عنوان یک محیط پاک تلقی کنید. هرگونه پرخاش و عصبانیت را که در خارج باشگاه داشته اید دم در باشگاه جا بگذارید. هرگونه دعوا با دوستان هم باشگاهی خود، شما را از تمرکز روی تمرینات رزمی باز می دارد پس درون باشگاه از هرگونه فکر منفی دور باشید.


11- خودنمایی نکنید : چه لزومی دارد که مردم بفهمند که هنرجوی رزمی هستید یا کمرتان چه رنگی است. این مبارزات واقعی است که تفاوت شما را با بقیه نمایان می کند پس به جای تظاهر و خودنمایی روی تکنیک هایتان بیشتر تمرکز کنید .

 

آیا انگیزه کافی برای کاهش وزن دارید؟  آیا هدفی که برای کاهش وزن انتخاب کرده اید را واقع بینانه می بینید؟  با پاسخ به این پرسش ها می توانید مطمئن شوید که آمادگی کافی برای کاهش وزن دارید یا نه؟

موفقیت در کاهش وزن به این بستگی دارد که شما بتوانید با چالش هایی که در این راه دارید دست و پنجه نرم کنید و با موفقیت آنها را پشت سر بگذارید.

استفاده از سوالات زیر برای ارزیابی شما برای کاهش وزن می تواند مفید باشد.

1- آیا شما برای ایجاد تغیرات بلند مدت در زندگی خود آمادگی دارید ؟

کاهش وزن موفق،  بستگی به تغییر در شیوه زندگی دائمی خود ازجمله: خوردن غذاهای سالم و فعالیت های بدنی در زندگی روزمره دارد.

دانستن اینکه شما نیاز به ایجاد تغییرات در زندگی خود دارید و آنها را انجام می دهید دو چیز متفاوت است. شما ممکن است مجبور به پیاده سازی رژیم غذایی  خود شوید و مجبور به مصرف غلات سبوس دار، میوه ها، سبزیجات و محصولات لبنی کم چرب شوید. همچنین شما باید روزانه حداقل 30 تا 45 دقیقه مشغول ورزش و فعالیت بدنی باشید.

با گام برداشتن در این راه و فکر کردن به اینکه شما می توانید وزن خود را برای سلامتی بهتر، بهبود ظاهر خودتان احساس بهتری داشته باشید و  انگیزه و تمرکز کافی نیز کسب کنید.

 

2- آیا در زندگی خود بعضی اوقات دچار حواس پرتی می شوید؟

گاهی اوقات ممکن است که شما دربرخورد بارویدادهای مهمزندگیمانند مشکلات زناشویی، استرس شغلی، بیماری و یا نگرانی های مالی، عادات غذایی بدی که منجر به اضافه وزنی می شود را پیدا کنید. به همین دلیل سعی کنید کمتر دچار حواس پرتی شده و استرس و نگرانی را از خود دور کنید.

 

3- آیا شما یک تصویر واقع بینانه از اینکه چقدر وزن خود را در چه مدتی کم کنید دارید؟

دستیابی و حفظ یک وزن سالم یک فرایند مادام العمر است.  مطمئن شوید که هدف شما برای ماهش وزن واقع بینانه است. ابتدا هدفی واقع بینانه انتخاب کنید(مثلا کم کردن 10 درصد از وزن فعلی خود) سپس سعی کنید هر هفته نیم تا یک کیلو گرم از وزن خود را کاهش دهید تا به هدف خود برسید. سعی کنید که روزانه 500 تا 1000 کالری را از طریق ورزش یا رژیم غذایی بسوزانید.

شما ممکن است سریع تر بتوانید وزن خود را کاهش دهید، البته به شرطی که بعضی از عادات خود را تغییر دهید. مراقب باشید که بعضی از عادات ممکن است که در آن لحظه شما را به هدفتان برساند ولی ممکن است در دراز مدت با مشکلات دیگری روبرو شوید.

 

4- آیا بیشتر مسائل عاطفی و احساسی شما در رابطه با وزنتان است؟

احساسات وموادغذاییاغلبدر هم تنیده شده است. خشم، استرس، غم، اندوه و خستگی می تواند باعث غذا خوردن احساسی شما شود.اگر شما سابقه اختلال در غذا خوردن دارید ممکن کاهش وزن برای شما سخت تر شود. برای آمادگی در مقابل چالش های پیش رو هرگونه مسائل احساسی مربوط به غذا خوردن خود را شناسایی کنید.

 

5- آیا شما پشتیبان وتشویق کننده ای دارید؟

هر برنامه کاهش وزن ممکن است دشوار باشد. ممکن است بعضی مواقع دلسرد شوید. به همین دلیل داشتن کسی در اطراف خود که بتواند شما را تشویق کند می تواند کمک خوبی برای شما باشد. اگر دوست یا کسی نزد شما نیست می توانید به گروه های حمایت کننده کاهش وزن بپیوندید.

همچنین اگر شما سوالاتی تخصصی در مورد کاهش وزن داشتید می توانید به صورت آنلاین از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید.

 

6- آیا شما برای روبروشدن  با چالش کاهش وزن آمادگی دارید؟

اگر شما یک نگرش مثبت در مورد کاهش وزن را نداشته باشید و در مورد آنچه در پیش رو است وحشت کنید نه تنها به هدف خود که کاهش وزن است نمی رسید بلکه ممکن است با مشکلات بیشتری مواجه شوید.

سعی کنید در مورد رسیدن به هدف خود امیدوار باشید و افکار منفی را از خود دور کنید. برای دلگرمی خود در زمان های معین از خود عکس بگیرید و وزن خود را اندازه گیری کنید و با دفعات قبل مقایسه کنید.

 

و اما نتیجه نهایی : آیا برای شروع آمادگی دارید؟

شما احتمالا برای تغییر در شیوه رندگی خود برای کاهش وزن آمادگی کافی دارید. پس از همین امروز می توانید با تهیه یک رژیم غذایی مناسب و فعالیت های بدنی منظم شروع به کاهش وزن کنید. اگر احساس کردید که به کمک نیاز دارید به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید و یا در یک کلاس کاهش وزن معتبر ثبت نام کنید. اگر مقدار قابل توجهی از وزن خود را از دست دادید باید مدتی تحت نظر یک متخصص تغذیه قرار داشته باشید.

پس فرصت را از دست ندهید وهمین الان دست به کار شوید !!

برای کاهش سریع وزن و تمرینات سنگین آمادگی جسمانی با من تماس بگیرید

هیچ چیزی به اندازه ی دیم ماک، ورزش های رزمی جهان را تابحال متحول نکرده است. شما چه نام چینی آن، دیم ماک، یا نام ژاپنی آن، کیوشوجوتسو و نام انگلیسی آن ،(pressure point) نقاط فشار را نام ببرید نتیجه یکیست . افرادی که روی تکنیک های مهم تر ورزش های رزمی تمرین دارند ادعا می کنند که نقاطی در بدن است که ضربه زدن به آن ها موثرتر واقع می شود. این نقاط در طب سوزنی هم تعریف می شوند. رزمی کاران مدعی اند که این تکنیک ها به مهارتهای قوی رزمی در گذشته بر می گردد این در حالی است که عده ای از منتقدان می گویند که این نقاط اصلا وجود ندارند و یا در مبارزه چنین نقشی را ایفا نمی کنند. آنان از این استدلال بهره می برند که تا حالا موردی مستند دیده نشده که فردی در طول مبارزه با ضربات عمدی یا تصادفی به آن نقاط دچار آسیب جدی شده باشد.
در واقع استدلال ها،عدم تاثیر دیم ماک را بر اساس کمبود اطلاعات مدعی می باشد اما متون پزشکی جدید، مقالات و موضوعاتی را شامل می شود که بحث نقاط حیات بدن را تایید نموده و آسیب پذیری شدید آن ها را در اثر ضربات موثر را مورد بحث قرار می دهد.

 

نقاط دیم ماک


مستقیما در جاهایی واقع شده اند که شاهرگ ها به دو قسمت داخلی و خارجی تقسیم می شوند. نقاط st9 محلی مخصوص در گردن است که با ضربه زدن به آن ها می توان حریف را از پای در آورد یا او را دچار مرگ تدریجی کرد. این قسمت از شاهرگ دارای یک سیستم عصبی خاص است که همواره فشار خون جاری را به مغز گزارش می دهد.
وقتی که فشار خون خیلی زیاد می شود و این اعصاب آن را گزارش می دهند، مغز دستور به کاهش فشار خون با گشاد کردن عروق جانبی و کاهش ضربان قلب می دهد. فیزیوتراپ ها در اکثر اوقات با استفاده از تحریک شاهرگ سینوسی نرخ ضربان قلب را پایین آورده تا با هدف خاصی، از ریتم اشتباه ضربان قلب در آن لحظه جلوگیری کنند. البته علم پزشکی پی برده که تحریک بیش از حد این عضو ها باعث کاهش زیاد فشار خون و در نتیجه پایین آمدن سطح هوشیاری یا ایست قلبی می شود. به علاوه شاهرگ ها مستعد تجمع پلاک های آترواسکلروتیک در رگ های سینوسی هستند.
ضربه زدن به شاهرگ توسط نقطه ی st9 می تواند آسیب وارد کند و یا باعث پارگی جداره ی داخلی شاهرگ شود که این هم موجت لختگی خون و انسداد رگ و به دنبال آن هم سکته ی مغزی و مرگ شود .
بعضی از مخالفان هنرهای رزمی نقطه ی st9 را رد می کنند و دلیلشان نبود سندیت بر آسیب جدی دیدن بدن با ضربه زدن به این نقطه است این در حالی است که بسیاری از منابع پزشکی جدید اسنادی دارند که حاکی بر جراحت ها و مشکلاتیست که از آسیب دیدن شاهرگ ناشی شده است و این نتایج می تواند شامل مرگ فرد بر اثر پارگی شاهرگ باشد.
حتی اشاره شده که رزمی کاری در سن جوانی که دارای شرایط فیزیکی خوبی بوده در کلاس کاراته ضربه ای بر گردن او وارد می شود و در همان لحظه احساس درد شدیدی می کند اما بعد از یک هفته احساس می کند که تقریبا قسمتی از بدن خود را از دست داده اما این نتیجه از نظر پزشکی چیزی شگفت انگیز نبوده، او دچار پارگی شاهرگ شده بود. حتی مطالعاتی نشان داده  که ممکن است نتیجه ی این نارسایی ها در شاهرگ تا 10 سال دیگر خود را بروز ندهد.

دیم ماک : لمس مرگ


نقطه ای دیگر به نام bladder -10  در پشت گردن و در پایین ترین نقطه ی جمجمه قرار دارد. این نقطه مهلک ترین نقطه ی دیم ماک است. این نقطه در نگاه اول برای منتقدان مسخره وعصبانی کننده بود اما گزارش مستند، حاکی بر مرگ انسان در اثر یک ضربه به این نقطه وجود دارد. در این گزارش ابتدا پیش بینی می شد که ضربه ی مغزی باعث مرگ فرد شده اما کالبد شکافی ها نشان داد که تنها پارگی رگ در موقعیت نقطه ی bladder -10 باعث این مرگ شده است. به نظر می رسد که مکانیسم مرگ فرد تنها با تحریک اعصاب پشت گردن اتفاق افتاده و در آخر باعث هلاکت کامل سیستم عصبی فرد شده است.
تا حالا چند گزارش مرگ هم در اثر زدن ضربه ی هر چند خفیف به قفسه ی سینه گزارش شده است. کالبد شکافی مقتولی-مرد جوانی که بر اثر ضربه ی وارد بر قفسه ی سینه اش مرده بود – هم نشانه هایی از زخم داخلی و خارجی را نشان داده بود که این مقتول هم بر اثر از کار افتادن سیستم عصبی اش بر اثر ضربه ی وارد بر قفسه ی سینه اش  فوت شده بود .


در آخر لازم است توصیه کنیم که ما نباید چیزی را بدون اطلاع از اعتبار آن بپذیریم . در طول تاریخ همواره تئوری هایی بوده اند که جای خود را به طور کامل به علوم قوی تر و کارآمد تر داده اند. در مورد دیم ماک هم تعاریف سنتی زیادی وجود دارد که بهتر است آنها را مزخرفات بنامیم اما چیزی که مهم است این است که جنبه هایی از بحث دیم ماک امروزه توسط پزشکی مدرن هم اثبات می شود.