آموزش دفاع شخصی در اصفهان

سیستم دفاع شخصی کاربردی

سیستم دفاع شخصی کاربردی

آموزش دفاع شخصی در اصفهان

آموزش تخصصی پیشرفته ترین سیستم دفاع شخصی
آموزش دوره دفاع شخصی چاقو
آموزش مبارزات آزاد و مبارزه با چاقو
آموزش حرفا ای بدنسازی رزمی و آمادگی برای مسابقات
آموزش تمامی سلاح های سرد رزمی و دفاع انها در یک موقعیت تهاجمی
آموزش سلاح های سرد نظامی تونفا و باتوم
آموزش سیستم کالی کمبت
آموزش کامل چاقوی کارامبیت
آموزش کامل تکنیکهای قفل مفاصل در هر موقعیتی
آموزش از صفر تا حرفه ای و قهرمانی و مربیگری
ارائه احکام معتبر فدراسیونی
توسط مربی و داور رسمی دفاع شخصی و سلاح های سرد
با من حرفه ای شوید....
09044068017

حس مرگ در نقاط فشار

سه شنبه, ۱۵ آذر ۱۴۰۱، ۰۹:۱۳ ب.ظ

هیچ چیزی به اندازه ی دیم ماک، ورزش های رزمی جهان را تابحال متحول نکرده است. شما چه نام چینی آن، دیم ماک، یا نام ژاپنی آن، کیوشوجوتسو و نام انگلیسی آن ،(pressure point) نقاط فشار را نام ببرید نتیجه یکیست . افرادی که روی تکنیک های مهم تر ورزش های رزمی تمرین دارند ادعا می کنند که نقاطی در بدن است که ضربه زدن به آن ها موثرتر واقع می شود. این نقاط در طب سوزنی هم تعریف می شوند. رزمی کاران مدعی اند که این تکنیک ها به مهارتهای قوی رزمی در گذشته بر می گردد این در حالی است که عده ای از منتقدان می گویند که این نقاط اصلا وجود ندارند و یا در مبارزه چنین نقشی را ایفا نمی کنند. آنان از این استدلال بهره می برند که تا حالا موردی مستند دیده نشده که فردی در طول مبارزه با ضربات عمدی یا تصادفی به آن نقاط دچار آسیب جدی شده باشد.
در واقع استدلال ها،عدم تاثیر دیم ماک را بر اساس کمبود اطلاعات مدعی می باشد اما متون پزشکی جدید، مقالات و موضوعاتی را شامل می شود که بحث نقاط حیات بدن را تایید نموده و آسیب پذیری شدید آن ها را در اثر ضربات موثر را مورد بحث قرار می دهد.

 

نقاط دیم ماک


مستقیما در جاهایی واقع شده اند که شاهرگ ها به دو قسمت داخلی و خارجی تقسیم می شوند. نقاط st9 محلی مخصوص در گردن است که با ضربه زدن به آن ها می توان حریف را از پای در آورد یا او را دچار مرگ تدریجی کرد. این قسمت از شاهرگ دارای یک سیستم عصبی خاص است که همواره فشار خون جاری را به مغز گزارش می دهد.
وقتی که فشار خون خیلی زیاد می شود و این اعصاب آن را گزارش می دهند، مغز دستور به کاهش فشار خون با گشاد کردن عروق جانبی و کاهش ضربان قلب می دهد. فیزیوتراپ ها در اکثر اوقات با استفاده از تحریک شاهرگ سینوسی نرخ ضربان قلب را پایین آورده تا با هدف خاصی، از ریتم اشتباه ضربان قلب در آن لحظه جلوگیری کنند. البته علم پزشکی پی برده که تحریک بیش از حد این عضو ها باعث کاهش زیاد فشار خون و در نتیجه پایین آمدن سطح هوشیاری یا ایست قلبی می شود. به علاوه شاهرگ ها مستعد تجمع پلاک های آترواسکلروتیک در رگ های سینوسی هستند.
ضربه زدن به شاهرگ توسط نقطه ی st9 می تواند آسیب وارد کند و یا باعث پارگی جداره ی داخلی شاهرگ شود که این هم موجت لختگی خون و انسداد رگ و به دنبال آن هم سکته ی مغزی و مرگ شود .
بعضی از مخالفان هنرهای رزمی نقطه ی st9 را رد می کنند و دلیلشان نبود سندیت بر آسیب جدی دیدن بدن با ضربه زدن به این نقطه است این در حالی است که بسیاری از منابع پزشکی جدید اسنادی دارند که حاکی بر جراحت ها و مشکلاتیست که از آسیب دیدن شاهرگ ناشی شده است و این نتایج می تواند شامل مرگ فرد بر اثر پارگی شاهرگ باشد.
حتی اشاره شده که رزمی کاری در سن جوانی که دارای شرایط فیزیکی خوبی بوده در کلاس کاراته ضربه ای بر گردن او وارد می شود و در همان لحظه احساس درد شدیدی می کند اما بعد از یک هفته احساس می کند که تقریبا قسمتی از بدن خود را از دست داده اما این نتیجه از نظر پزشکی چیزی شگفت انگیز نبوده، او دچار پارگی شاهرگ شده بود. حتی مطالعاتی نشان داده  که ممکن است نتیجه ی این نارسایی ها در شاهرگ تا 10 سال دیگر خود را بروز ندهد.

دیم ماک : لمس مرگ


نقطه ای دیگر به نام bladder -10  در پشت گردن و در پایین ترین نقطه ی جمجمه قرار دارد. این نقطه مهلک ترین نقطه ی دیم ماک است. این نقطه در نگاه اول برای منتقدان مسخره وعصبانی کننده بود اما گزارش مستند، حاکی بر مرگ انسان در اثر یک ضربه به این نقطه وجود دارد. در این گزارش ابتدا پیش بینی می شد که ضربه ی مغزی باعث مرگ فرد شده اما کالبد شکافی ها نشان داد که تنها پارگی رگ در موقعیت نقطه ی bladder -10 باعث این مرگ شده است. به نظر می رسد که مکانیسم مرگ فرد تنها با تحریک اعصاب پشت گردن اتفاق افتاده و در آخر باعث هلاکت کامل سیستم عصبی فرد شده است.
تا حالا چند گزارش مرگ هم در اثر زدن ضربه ی هر چند خفیف به قفسه ی سینه گزارش شده است. کالبد شکافی مقتولی-مرد جوانی که بر اثر ضربه ی وارد بر قفسه ی سینه اش مرده بود – هم نشانه هایی از زخم داخلی و خارجی را نشان داده بود که این مقتول هم بر اثر از کار افتادن سیستم عصبی اش بر اثر ضربه ی وارد بر قفسه ی سینه اش  فوت شده بود .


در آخر لازم است توصیه کنیم که ما نباید چیزی را بدون اطلاع از اعتبار آن بپذیریم . در طول تاریخ همواره تئوری هایی بوده اند که جای خود را به طور کامل به علوم قوی تر و کارآمد تر داده اند. در مورد دیم ماک هم تعاریف سنتی زیادی وجود دارد که بهتر است آنها را مزخرفات بنامیم اما چیزی که مهم است این است که جنبه هایی از بحث دیم ماک امروزه توسط پزشکی مدرن هم اثبات می شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی