آموزش دفاع شخصی در اصفهان

سیستم دفاع شخصی کاربردی

سیستم دفاع شخصی کاربردی

آموزش دفاع شخصی در اصفهان

آموزش تخصصی پیشرفته ترین سیستم دفاع شخصی
آموزش دوره دفاع شخصی چاقو
آموزش مبارزات آزاد و مبارزه با چاقو
آموزش حرفا ای بدنسازی رزمی و آمادگی برای مسابقات
آموزش تمامی سلاح های سرد رزمی و دفاع انها در یک موقعیت تهاجمی
آموزش سلاح های سرد نظامی تونفا و باتوم
آموزش سیستم کالی کمبت
آموزش کامل چاقوی کارامبیت
آموزش کامل تکنیکهای قفل مفاصل در هر موقعیتی
آموزش از صفر تا حرفه ای و قهرمانی و مربیگری
ارائه احکام معتبر فدراسیونی
توسط مربی و داور رسمی دفاع شخصی و سلاح های سرد
با من حرفه ای شوید....
09044068017

۵ مطلب در مرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

بیشتر بچه ها دوست دارند شبیه نینجاها و یا ورزشکاران بزرگ شوند. اما آیا می دانید چه چیزی برای تبدیل شدن شما به یک ورزشکار حرفه ای لازم است؟ برای رسیدن به جواب می توانید این مقاله را مطالعه کنید.
 

گام ها

 

1- یک آموزش خوب. شما برای یاد گیری هر چیزی از آموزش ریاضی گرفته تا روانشناسی،جغرافیا و بازیگری باید به کلاس آموزشی بروید و نکات کلیدی را از مربی خود یاد بگیرید.هنر های رزمی هم از این قاعده جدا نیستند و برای یادگیری آن ها باید زیر نظر یک مربی خوب و واجد شرایط آموزش ببینید.

 

 

2- یکی از مهمترین نکات برای اینکه به یک نینجا تبدیل شوید هنرهای رزمی می باشد. مهارت هایی را در Bujinkan, Genbukan و Jinenkan بدست آورید.

 

 

3- تمرین. نه تنها در هنرهای رزمی بلکه در هر چیزی که می خواهید یاد بگیرید تمرین کردن یکی از مهم ترین نکات در یادگیری است. ارزش تمرین در هنرهای رزمی دو چندان است. باید وقت زیادی را به تمرین اختصاص دهید تا آستانه درد خود را افزایش دهید و بتوانید ضربات سنگین را تحمل کرده و در مقابل خستگی دوام بیاورید. همچنین با استفاده از تمرینات مداوم باید بتوانید سرعت، قدرت و میزان انعطاف پذیری خود را افزایش دهید.

 


 

4- آموزش یک سلاح رزمی. سعی کنید که حداقل استفاده و کار با یک سلاح رزمی را یاد بگیرید. این سلاح می تواند شمشیر، نانچیکو، تونفا و یا هر سلاح سرد دیگری باشد.

 

 

5- اگر برایتان به صرفه بود و توانستید، سفری به ژاپن بکنید. به دیدن کلاس های نینجا بروید. اگر چه این مورد اختیاری است اما دیدن کلاس های نینجا از نزدیک می تواند کمک بزرگی برای شما باشد تا بهتر بتوانید راه خود را ادامه دهید.

                                                                                                        

            

6- ممکن است بخواهید این کار را در رزومه کاری خود ثبت کنید. ممکن است برای بعضی از شغل ها از جمله: پلیس، کارآگاهی، عضو یک تیم حرفه ای در دولت، یک کماندوی ارتش و یا یک مربی هنرهای رزمی به آن احتیاج داشته باشید. پس آن را در رزومه کاری خود ثبت کنید.

 

 

7- دریافت کار. می توانید در ژاپن عضو یک گروه نینجای واقعی باشید و در دولت یا به طور خصوصی مشغول به کار شوید. به یاد داشته باشید چیزهایی را که به طور معمول جنایی هستند، مانند قتل یا سرقت بیشتر با آن مرتبط هستند. استفاده از این حرکات فقط در شرایط زیر قابل قبول است:

یک شغل دولتی که برای انجام دادن این ماموریت ها طراحی شده باشد.
دفاع شخصی
خانواده شما مورد حمایت دولت باشد.

 

 

8- این یک کار جدی است، اما ممکن است در بعضی مواقع چنین نباشد، مانند اینکه کار دومی در رزومه خود داشته باشید یا برای سرگرم کردن اطرافیان خود از این کار استفاده می کنید.

 

 

9- از آن لذت ببرید، اما به یاد داشته باشید که این یک کار بسیار جدی است.

آیا شما یک رزمی کار هستید یا فقط فیلم های بروس لی را دوست دارید، یادگیری و استفاده از نانچیکو تفریح و سرگرمی ارزشمند و مفیدی است. عده زیادی به آن علاقه دارند اما نمی دانند از کجا شروع کنند و باید چکار کنند. در این مقاله مراحل یادگیری نانچیکو را به ترتیب توضیح می دهیم.
 

1- خرید یک نانچیکو. نانچیکو از دو دسته تشکیل شده است که به وسیله طناب یا زنجیری به هم متصل شده اند. برای خرید آن می توانید به سایت فروشگاه هنرهای رزمی مراجعه کنید و نانچیکوی مورد نظرتان را خریداری کنید. توصیه من این است که اگر تا به حال با نانچیکو کار نکرده اید نوع پلاستیکی آن را بخرید و بعد که در استفاده از آن مهارت پیدا کردید می توانید نوع چوبی یا فلزی آن را بخرید. چون کار با نانچیکو خطرناک است و اگر به آن مسلط نباشید احتمال دارد که به خودتان صدمه بزنید.

 

 

2- شروع آهسته. نباید توقع داشته باشید که در مدت خیلی کمی به راحتی بتوانید آن را یاد بگیرید و مثل حرفه ای ها با آن کار کنید. در ابتدا حرکات شما کند است و نمی توانید با سرعت زیادی آن را به دور خود به چرخش دربیاورید. اول باید بتوانید آن را مثل عدد 8 بچرخانید. بعد از مدتی که تسلط شما افزایش یافت سرعت حرکات شما نیز افزایش می یابد.

 

 

3- چند حرکت ساده را یاد بگیرید. شما باید یاد بگیرید که با استفاده از نانچیکو حرکاتی مانند عدد8، حرکات زیر بغل، حرکت آن به چپ و راست، حرکت به دور کمر و شیوه توقف آن را یاد بگیرید. هنگامی که شما این حرکات ساده را یاد گرفتید می توانید به تدریج مسائل پیچیده و سخت تری را نیز انجام دهید. یکی دیگر از روش های یادگیری، استفاده از کتاب های آموزشی نانچیکو می باشد. هنرمندان رزمی برای صدها سال از آن استفاده کرده اند.

 

 

4- انجام یا ابداع حرکات پیچیده تر. وقتی که شما به مطالعه کتاب های مربوط به نانچیکو می پردازید و یا فیلم های آموزشی را مشاهده می کنید، باید قادر باشید این حرکات را با هم ادغام کرده و حرکتی جدید درست کنید. حتی باید نحوه پرتاب و گرفتن مجدد نانچیکو را یاد بگیرید.

 

 

5- ارتقاء به چوب. میدانید که فوم سریع و سبک است، شما باید خود را برای چالش های بزرگ تر آماده کنید. تفاوت بین چوب و فوم در وزن آن ها است. شما باید از وزن های سبک شروع کرده و به مرور زمان آن را افزایش دهید. وقتی که کار با نانچیکو را یاد گرفتید و توانستید حرکات را به سرعت انجام دهید، می توانید کم کم به چوب روی آورید و یک نانچیکوی چوبی برای تمرین انتخاب کنید.

 

 

نکته ها
همیشه هر حرکت را به آرامی یاد بگیرید، پس از آن به تدریج سرعت دست خود را افزایش دهید. هنگامی که برای اولین بار با نانچیکو کار می کنید سعی نکنید با سرعت زیاد از آن استفاده کنید. زیرا نانچیکو می تواند صدمات و ضربات سنگینی به شما وارد کند.

 

در کار کردن با آن قاطع و سریع باشید تا بتوانید آن را به دور بدن خود حرکت دهید.
 

قبل از آنکه با آن کار کنید دامنه حرکت خود را تعیین کنید.
 

 

سعی کنید با نانچیکو شبیه یک عضو از بدن خود رفتار کنید و آن را جزئی از خود بدانید. با اینکار تسلط شما بر آن افزایش می یابد.
 

هشدارها
افرادی که از اختلالات مفصل و یا سندرم مچ دست رنج می برند باید از کار کردن با آن پرهیز کنند و سعی کنند ورزش هایی مانند تای چی را انجام دهند.

 

به یاد داشته باشید که نانچیکو یک اسباب بازی نیست. از آن می توان در دفاع شخصی و ورزش های رزمی استفاده کرد.
 

احتمال اینکه با نانچیکو به دوست خود یا کس دیگری آسیب بزنید وجود دارد. در این صورت کمک های اولیه را انجام دهید.
 

خرید و همراه داشتن نانچیکوی چوبی در بعضی از کشورها ممنوع و غیر قانونی می باشد. همیشه قبل از خرید و همراه داشتن آن در منطقه ای دیگر سعی کنید قوانین محلی آن منطقه را بخوانید تا دچار مشکل نشوید.
 

هنرهای رزمی ترکیبی (MMA)، یک شیوه مبارزه ای با" تماس کامل" هستند. همچنین با نام های "مبارزه در قفس" یا "نبرد نهایی" شناخته شده هستند. از ویژگی های اصلی MMA ترکیب هیجان انگیزی از تکنیک های ایستادن ثابت، گلاویز شدن و حالت نشسته می باشد. همچنین به طیف وسیعی از افراد اجازه می دهد که برای مبارزه و رقابت آموزش ببینند.
MMA یک ورزش سرگرم کننده می باشد و از انجام دادن و یا دیدن آن احساس بی حوصلگی نمی کنید. اگر شما علاقه مند و مشتاق هستید که آن را امتحان کنید، ویا اینکه دست کم بفهمید برای شما خوب است یا نه، به احتمال زیاد از انجام دادن آن لذت می برید.

 

 

1- چگونگی شروع MMA. آیا می خواهید در قفس یا بر روی رینگ مبارزه کنید؟ آیا می خواهید یک تمرین خوب انجام دهید و مهارت های اساسی مبارزه را یاد بگیرید؟ آیا شما عمدتا در محیط های مختلف مجبور می شوید با یک نفر دست به یخه شوید؟ اگرچه شما همیشه می توانید نظر خود را تغییر دهید، اما قبل از آنکه مشغول به آموزش آن شوید بهتر است که هدف نهایی خود از یاد گیری آن را مشخص کنید. شما می توانید در انتخاب یا محدودیت های خاصی که دارید از راهنمایی های دیگران نیز بهره ببرید. هر یک از زمینه های هنری زیر به صورت وسیعی در MMA دخیل هستند:

 

کاراته، موی تای تایلندی، جودو، کشتی کج، جوجیت سو
تکنیک ها و حرکات رایج و مفید در MMA عبارتند از: بوکس، کیک بوکسینگ، ضربات پا، ضربات زانو، نشستن، حرکات دست و پا.

 

 

2- صحبت با افرادی که در MMA مسلط هستند. ممکن است که از دیدن افرادی که حرکات و تکنیک های MMA را به راحتی انجام می دهند شگفت زده شوید. این افراد می توانند اطلاعات مفیدی در مورد این رشته به شما بدهند. بعضی از باشگاه ها بسیار جدی هستند، و رزمی کاران را در سطوح آماتور و حرفه ای آموزش می دهند در حالی که باشگاه های دیگر آرام هستند.

 

 

3- به مشاهده چند کلاس و باشگاه بروید. بیشتر باشگاه های معتبر اجازه نشستن و دیدن تمرینات را به شما می دهند. همچنین شما می توانید  روش های تدریس و تعامل بین رزمی کاران را از نزدیک ببینید. اگر از دیدن آن خوشتان آمد، از مربی کلاس بخواهید که اجازه دهد تا شما مدتی به صورت آزمایشی زیر نظر او تمرین کنید. این کار برای ارزیابی توانایی های شما توسط مربی مهم می باشد.

 

 

4- گرفتن لوازم مورد نیاز. شما به لباس و تجهیزات حفاظتی نیاز دارید.

برای لباس ورزشی مردان تمایل به پوشیدن شورت و تی شرت دارند، در حالی که زنان از سوتین و شورت ورزشی استفاده می کنند.
 

از لحاظ ابزار محافظتی، لازم است که مردان از بیضه بند استفاده کنند. همچنین استفاده از محافظ دندان نیز در طول مبارزه الزامی است. نحوه گذاشتن محافظ دهان خیلی مهم است، پس اگر در گذاشتن آن دچار مشکل شدید سعی کنید که از دیگران کمک بخواهید.
 

 

5- شرکت در کلاس های ابتدایی. احتمالا عصبی می شوید و می خواهید کلاس را ترک کنید، اما هیچ نیازی نیست که این احساس را داشته باشید. همه به نوبه خود زمانی مثل شما مبتدی بوده و در این کلاس های مقدماتی شرکت کرده اند. پس نباید دید بدی نسبت به این موضوع داشته باشید و سعی کنید تمرکز خود را بر روی آموزش معطوف کنید.

 

آرامش. بزرگترین اشتباهی که افراد تازه کار انجام می دهند این است که نمی توانند آرام باشند. این فکر که شما یک روزه بتوانید همه چیز را یاد بگیرید اشتباه و غیر منطقی است. برای بدست آوردن هر چیزی باید تلاش و پشتکار داشته باشید. و انتظار های بیجا از خود نداشته باشید.
 

 

6- تمرکز بر روی تنفس صحیح. در مواردی که دچار مجادله و کشمکش می شوید، و یا زمانی که آماده نیستید مشت یا ضربه ای به شما وارد می شود احتمالا قفسه سینه شما آماده نباشد و شما در تنفس دچار مشکل می شوید. بسیاری از افراد در اینگونه شرایط ریتم تنفسشان تغییر کرده و باعث می شود که اکسیژن کافی وارد بدن آن ها نشود. در این موارد باید نفس های عمیق و آرامی داشته باشید. در این مورد می توانید با مربی خود صحبت کرده و راه های تنفس صحیح را در واکنش به این تغییرات یاد بگیرید.

 

 

7- گوش کردن. به همه چیز مخصوصا به جزئیات کوچک گوش کنید. آنچه که شما باید یاد بگیرید مبتنی بر تکنیک است. اگر روشی که در ابتدا یاد می گیرید درست نباشد، در انجام تکنیک ها و مهارت های مبارزه دچار مشکل می شوید.بسیاری از افراد هنگامی که به صحبت های مربی گوش می دهند فقط کار اصلی را در ذهن خود تجسم می کنند و به جزئیات هیچ توجهی ندارند. شما باید سعی کنید که اینگونه نباشید و تک تک صحبت های مربی را به خاطر داشته باشید و آن ها را بکار بگیرید.

 

 

8- شناخت محدودیت های خود. به عنوان یک یادگیرنده، شناخت محدودیت های خود، نقطه ضعف به شمار نمی آید. اگر فراتر از توانایی خود کار کنید ممکن است دچار آسیب دیدگی شوید و قادر به ادامه تمرین MMA نباشید. بسیاری از تکنیک های MMA می توانند درد و آسیب جدی ایجاد کنند.

 

یک ضرب المثل قدیمی می گوید: " ترک حیاط خود برابر پیدا کردن هفت دشمن". مهم نیست که در هنرهای رزمی چقدر مهارت دارید، اگر آماده نباشید و گارد نگرفته باشید آسیب می بینید. بهترین کار این است که همیشه در حالت آمادگی قرار داشته باشید.


 
مجموعه ای از اشیاء و ابزار کشنده در محیط پیرامون و خیابان وجود دارند که اگر با آنها روبرو شوید بسیار خطرناک و حتی کشنده می باشند. با دانستن طرز استفاده از آنها می توانید در برابر حملات از خود محافظت کنید تا آسیبی به شما وارد نشود. عده ای از ابزار ها که می توان از آن ها به عنوان سلاح استفاده کرد عبارتند از: چاقو، شمشیر، میله آهنی، ابزار های چند کاره و سلاح های پرتابی که در ادامه در مورد هر کدام از آنها توضیحاتی ارائه می دهیم.

 

 

استفاده از دست به عنوان سلاح: ابزار کنترل
دست معمول ترین سلاحی می باشد که همیشه در اختیار شما است و در هر جایی می توانید از آن برای دفاع از خود استفاده کنید.از جمله کارهایی که با دست می توان انجام داد عبارتند از: مشت زدن، مسدود کردن، گرفتن، و غیره. استفاده از دست ها زمانی که با هم گلاویز شده اید و فاصله کمی از هم دارید و نمی توانید از سلاح دیگری استفاده کنید بهترین گذینه می باشد. استفاده دست به عنوان سلاح به دو زیر شاخه اصلی تقسیم می شود: تقویت و کنترل حملات.با استفاده از گذینه اول که تقویت می باشد ضربات قدرتمند تری خواهید زد و با استفاده از کنترل می توانید در مواقعی که گلاویز شده اید بتوانید کارهایی مثل قفل کردن را انجام دهید.

 

 

چاقو
چاقو به دلیل اینکه می توان آسان آن را با خود حمل کرد و از آن استفاده کرد یکی از سلاح های محبوب می باشد. به راحتی پنهان می شود، بسیار مطمئن است و با استفاده از آموزش های خاصی می توان طوری از آن استفاده کرد که مبارزه را به نفع خود به پایان برسانید. استفاده از این سلاح در مواقعی که به حریفتان نزدیک هستید کاربرد دارد. در ساده ترین سطح دو نوع از حمله با چاقو وجود دارد: بریدن و پرتاب کردن. در مورد اول که بریدن می باشد باعث خونریزی می شود و می تواند آسیب های جدی ایجاد کند. موثرترین کاربرد حملات با چاقو استفاده از عنصر غافلگیری می باشد.

 

 

شمشیر و ابزارهای تیز
شمشیر سلاحی دراز و تیغه دار می باشد که می تواند هم در حملات تهاجمی و هم در دفاع مورد استفاده قرار بگیرد. هیچ چیز ترسناک تر از کسی نیست که ابزاری دراز و به تیزی تیغ ریش تراشی در دست داشته باشد و بداند که چگونه از آن استفاده کند. حتی یک شمشیر ارزان قیمت هم می تواند در صورت استفاده صحیح از آن، آسیب گسترده ای را وارد کند. تقریبا هر ضربه قدرتمند با شمشیر می تواند حریف را از کار انداخته و حتی کشنده باشد.

یکی از مزیت های خوب شمشیر نسبت به چاقو این است که برعکس چاقو نیاز نیست برای استفاده از آن زیاد به نفر مقابل نزدیک شوید. با آموزش خوب می توانید بدون اینکه هیچ آسیبی به شما وارد شود طرف مقابل را در کمترین زمان از کار بیاندازید و خطر را از بین ببرید. با استفاده از شمشیر می توانید حملات طرف مقابل را هم دفع کنید.

 

 

اجسام سنگین
به وسیله اجسام سنگین می توان ضرباتی به حریف وارد کرد. آن ها را می توان در هر نقطه ای یافت، در صندوق عقب خودروتان (جک، کپسول آتش نشانی، آچار فرانسه)، در کنار جاده(چوب، سنگ)، بر روی میزی که مشغول غذا خوردن هستید(بطری، لیوان، یا بشقاب) و یا حتی در پشت میز کار(منگنه سوراخ کن و یا تلفن). این ابزار به سه دسته تقسیم می شوند. ابزارهای ضخیم و بدون نوک، ابزارهای خارجی و ابزارهای تخصصی.

ابزار های ضخیم و بدون نوک ابزارهایی مانند لوله یا چوب بیس بال می باشند. سلاح های خارجی سلاح هایی هستند که یک سر آن چکش کاری شده باشد مانند تبر و کلنگ. ابزارهای تخصصی ابزاری هستند که برای استفاده بهینه از آن نیاز به مهارت خاصی می باشد. از بین ابزار رزمی درجه اول می توان به تونفا و سای اشاره کرد. انواع سلاح هایی مانند باتوم های تاکتیکی طوری طراحی شده اند که قابلیت حمل و مخفی شدن را داشته باشند.

 

 

ابزارهای چند کاربره
این نوع سلاح ها ابزاری قابل انعطاف هستند مانند شلاق، زنجیر و نانچاکو. با استفاده از آنها به سرعت می توان به حریف آسیب زد و اگر مهارت کافی داشته باشید می توان به عنوان سلاح تهاجمی موثری مورد استفاده قرار گیرند. سلاح های چند عنصره دارای ویژگی های خوبی می باشند به طوری که می توان از آن ها هنگامی که در حال حرکت هستید استفاده کنید. اگر این سلاح ها در دست افراد غیر ماهری قرار گیرد می تواند برای آنها نیز خطرناک باشد و به خود آسیب بزنند.

 

 

سلاح های پرتابی
این سلاح ها از طریق هوا و با نیروی شما پرتاب می شوند، از جمله قهوه داغ، سنگ، توپ، بطری، پیکان، دارت، نیزه  و گلوله. بسته به نوع پرتاب شما، این سلاح ها می توانند به هر نقطه ای و با هر شدتی پرتاب شوند.می توان از آب داغ، کمان، سلاح گرم، اسپری شیمیایی، آتش خاموش کن و دیگر مایعات، حمله کننده را منحرف یا از کار انداخت. سلاح های گرم مدرن به طور کلی می توانند به عنوان اسلحه، تفنگ، یا تفنگ ساچمه ای طبقه بندی شوند. اکثر اسلحه ها به آسانی پنهان می شوند، قابلیت مانور بیشتری دارند و از آنها می توان برای دفاع از خود استفاده کرد. از تفنگ می توان برای اهداف نظامی، ورزشی و شکار نیز استفاده کرد.

 

 

سلاح های غیر معمول برای دفاع
تقریبا هر چیزی را می توان به عنوان یک سلاح استفاده کرد، از جمله مایعات بدن، حیوانات، وسایل نقلیه، و مواد منفجره. پاتوژن های حمل شونده با خون مانند HIV / AIDS ،هپاتیت C، و سل می توانند از طریق سرنگ به عنوان یک سلاح مورد استفاده قرار گیرند و یا از طریق روابط جنسی، آب دهان، و زخم باز انتقال یابند. گاهی اوقات حیوانی مانند سگ به شما حمله می کند که ممکن است از هر سلاحی  برای شما خطرناک تر باشد. تفکر سریع و شناخت راههای نجات از دست حیوانات می باشند و می توانند جان شما را در هنگام مقابله با حیوانات نجات دهند. وسایل نقلیه می توانند صدمات قابل توجهی به انسان وارد کنند، به ویژه در هنگامی که دارای سرعت زیادی باشند. اگر شما در حال دویدن به دنبال یک وسیله نقلیه می باشید باید خیلی محتاط باشید.

در یک شب آرام در شهر خود مشغول پیاده روی هستید، مردی به شما نزدیک می شود و قبل از آنکه چیزی بفهمید با یک چاقو به شما حمله می کند. در این شرایط چه باید کرد؟
در یک مجله هنرهای رزمی خواندم که متخصصان دفاع شخصی می توانند انواع ضد حمله را انجام دهند. ممکن است در دنیای واقعی حملاتی که به شما صورت می گیرد بسیار متفاوت با آنچه در باشگاه رزمی آموخته اید باشد. به همین دلیل باید قبل از انتخاب کلاس دفاع شخصی ، در مورد آن به خوبی تحقیق کنید که آیا می تواند در دنیای واقعی به کارتان بیاید یا نه؟

راب پینکوس می گوید زمانی که مورد حمله قرار گرفتید با آرامش و هوشیاری سریع واکنش نشان دهید و از حمله او به عنوان ضد حمله برای خود استفاده کنید .باید سعی کنید که دستی که با چاقو به طرف شما می آید را از مسیر خود منحرف کنید و از اندام های حیاتی بدن خود دور کنید. این کار باعث می شود که مهاجم تعادل خود را از دست دهد و خطر برای مدت کوتاهی از شما دور شود. وقتی که او می خواهد که تعادل خود را حفظ کند شما باید دست به کار شوید و از این فرصت به نفع خود استفاده کنید. در آن هنگام اولویت شما این است که خود را از چاقویی که به طرف تان گرفته شده دور کنید و چاقو را از دست او بیرون بکشید. برای این کار شما باید ضرباتی به دست و بازوی او وارد کنید تا دستش سست شود و چاقو از دستانش به زمین بیفتد تا آن را بردارید.

در مواقعی که مهاجم خیلی به شما نزدیک شده و باهم گلاویز شده اید، وقتی که او سعی می کند با چاقو شما را زخمی کند و شما با دستان خود جلوی این کار را گرفته اید اگر چاقو از دستش افتاد سعی کنید فورا آن را با پای خود به گوشه ای برتاپ کنید تا حداقل از خطرات چاقو مصون بمانید.

 

راب پینکوس ادامه می دهد: همانطور که می دانید  با هر مهارت حرکات پیچیده ، هنگامی که شما آن را با سرعت و تحت فشار انجام می دهید طرف مقابل گیج شده و شما در یک چشم بهم زدن می توانید چاقو را از او بربایید.