آموزش دفاع شخصی در اصفهان

سیستم دفاع شخصی کاربردی

سیستم دفاع شخصی کاربردی

آموزش دفاع شخصی در اصفهان

آموزش تخصصی پیشرفته ترین سیستم دفاع شخصی
آموزش دوره دفاع شخصی چاقو
آموزش مبارزات آزاد و مبارزه با چاقو
آموزش حرفا ای بدنسازی رزمی و آمادگی برای مسابقات
آموزش تمامی سلاح های سرد رزمی و دفاع انها در یک موقعیت تهاجمی
آموزش سلاح های سرد نظامی تونفا و باتوم
آموزش سیستم کالی کمبت
آموزش کامل چاقوی کارامبیت
آموزش کامل تکنیکهای قفل مفاصل در هر موقعیتی
آموزش از صفر تا حرفه ای و قهرمانی و مربیگری
ارائه احکام معتبر فدراسیونی
توسط مربی و داور رسمی دفاع شخصی و سلاح های سرد
با من حرفه ای شوید....
09044068017

چگونه کار با نانچیکو را یاد بگیریم؟

پنجشنبه, ۱۲ مرداد ۱۴۰۲، ۰۲:۴۳ ب.ظ

آیا شما یک رزمی کار هستید یا فقط فیلم های بروس لی را دوست دارید، یادگیری و استفاده از نانچیکو تفریح و سرگرمی ارزشمند و مفیدی است. عده زیادی به آن علاقه دارند اما نمی دانند از کجا شروع کنند و باید چکار کنند. در این مقاله مراحل یادگیری نانچیکو را به ترتیب توضیح می دهیم.
 

1- خرید یک نانچیکو. نانچیکو از دو دسته تشکیل شده است که به وسیله طناب یا زنجیری به هم متصل شده اند. برای خرید آن می توانید به سایت فروشگاه هنرهای رزمی مراجعه کنید و نانچیکوی مورد نظرتان را خریداری کنید. توصیه من این است که اگر تا به حال با نانچیکو کار نکرده اید نوع پلاستیکی آن را بخرید و بعد که در استفاده از آن مهارت پیدا کردید می توانید نوع چوبی یا فلزی آن را بخرید. چون کار با نانچیکو خطرناک است و اگر به آن مسلط نباشید احتمال دارد که به خودتان صدمه بزنید.

 

 

2- شروع آهسته. نباید توقع داشته باشید که در مدت خیلی کمی به راحتی بتوانید آن را یاد بگیرید و مثل حرفه ای ها با آن کار کنید. در ابتدا حرکات شما کند است و نمی توانید با سرعت زیادی آن را به دور خود به چرخش دربیاورید. اول باید بتوانید آن را مثل عدد 8 بچرخانید. بعد از مدتی که تسلط شما افزایش یافت سرعت حرکات شما نیز افزایش می یابد.

 

 

3- چند حرکت ساده را یاد بگیرید. شما باید یاد بگیرید که با استفاده از نانچیکو حرکاتی مانند عدد8، حرکات زیر بغل، حرکت آن به چپ و راست، حرکت به دور کمر و شیوه توقف آن را یاد بگیرید. هنگامی که شما این حرکات ساده را یاد گرفتید می توانید به تدریج مسائل پیچیده و سخت تری را نیز انجام دهید. یکی دیگر از روش های یادگیری، استفاده از کتاب های آموزشی نانچیکو می باشد. هنرمندان رزمی برای صدها سال از آن استفاده کرده اند.

 

 

4- انجام یا ابداع حرکات پیچیده تر. وقتی که شما به مطالعه کتاب های مربوط به نانچیکو می پردازید و یا فیلم های آموزشی را مشاهده می کنید، باید قادر باشید این حرکات را با هم ادغام کرده و حرکتی جدید درست کنید. حتی باید نحوه پرتاب و گرفتن مجدد نانچیکو را یاد بگیرید.

 

 

5- ارتقاء به چوب. میدانید که فوم سریع و سبک است، شما باید خود را برای چالش های بزرگ تر آماده کنید. تفاوت بین چوب و فوم در وزن آن ها است. شما باید از وزن های سبک شروع کرده و به مرور زمان آن را افزایش دهید. وقتی که کار با نانچیکو را یاد گرفتید و توانستید حرکات را به سرعت انجام دهید، می توانید کم کم به چوب روی آورید و یک نانچیکوی چوبی برای تمرین انتخاب کنید.

 

 

نکته ها
همیشه هر حرکت را به آرامی یاد بگیرید، پس از آن به تدریج سرعت دست خود را افزایش دهید. هنگامی که برای اولین بار با نانچیکو کار می کنید سعی نکنید با سرعت زیاد از آن استفاده کنید. زیرا نانچیکو می تواند صدمات و ضربات سنگینی به شما وارد کند.

 

در کار کردن با آن قاطع و سریع باشید تا بتوانید آن را به دور بدن خود حرکت دهید.
 

قبل از آنکه با آن کار کنید دامنه حرکت خود را تعیین کنید.
 

 

سعی کنید با نانچیکو شبیه یک عضو از بدن خود رفتار کنید و آن را جزئی از خود بدانید. با اینکار تسلط شما بر آن افزایش می یابد.
 

هشدارها
افرادی که از اختلالات مفصل و یا سندرم مچ دست رنج می برند باید از کار کردن با آن پرهیز کنند و سعی کنند ورزش هایی مانند تای چی را انجام دهند.

 

به یاد داشته باشید که نانچیکو یک اسباب بازی نیست. از آن می توان در دفاع شخصی و ورزش های رزمی استفاده کرد.
 

احتمال اینکه با نانچیکو به دوست خود یا کس دیگری آسیب بزنید وجود دارد. در این صورت کمک های اولیه را انجام دهید.
 

خرید و همراه داشتن نانچیکوی چوبی در بعضی از کشورها ممنوع و غیر قانونی می باشد. همیشه قبل از خرید و همراه داشتن آن در منطقه ای دیگر سعی کنید قوانین محلی آن منطقه را بخوانید تا دچار مشکل نشوید.
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی