آموزش دفاع شخصی در اصفهان

سیستم دفاع شخصی کاربردی

سیستم دفاع شخصی کاربردی

آموزش دفاع شخصی در اصفهان

آموزش تخصصی پیشرفته ترین سیستم دفاع شخصی
آموزش دوره دفاع شخصی چاقو
آموزش مبارزات آزاد و مبارزه با چاقو
آموزش حرفا ای بدنسازی رزمی و آمادگی برای مسابقات
آموزش تمامی سلاح های سرد رزمی و دفاع انها در یک موقعیت تهاجمی
آموزش سلاح های سرد نظامی تونفا و باتوم
آموزش سیستم کالی کمبت
آموزش کامل چاقوی کارامبیت
آموزش کامل تکنیکهای قفل مفاصل در هر موقعیتی
آموزش از صفر تا حرفه ای و قهرمانی و مربیگری
ارائه احکام معتبر فدراسیونی
توسط مربی و داور رسمی دفاع شخصی و سلاح های سرد
با من حرفه ای شوید....
09044068017

مجموعه ای از سلاح ها برای دفاع از خود

پنجشنبه, ۱۲ مرداد ۱۴۰۲، ۰۲:۴۰ ب.ظ

یک ضرب المثل قدیمی می گوید: " ترک حیاط خود برابر پیدا کردن هفت دشمن". مهم نیست که در هنرهای رزمی چقدر مهارت دارید، اگر آماده نباشید و گارد نگرفته باشید آسیب می بینید. بهترین کار این است که همیشه در حالت آمادگی قرار داشته باشید.


 
مجموعه ای از اشیاء و ابزار کشنده در محیط پیرامون و خیابان وجود دارند که اگر با آنها روبرو شوید بسیار خطرناک و حتی کشنده می باشند. با دانستن طرز استفاده از آنها می توانید در برابر حملات از خود محافظت کنید تا آسیبی به شما وارد نشود. عده ای از ابزار ها که می توان از آن ها به عنوان سلاح استفاده کرد عبارتند از: چاقو، شمشیر، میله آهنی، ابزار های چند کاره و سلاح های پرتابی که در ادامه در مورد هر کدام از آنها توضیحاتی ارائه می دهیم.

 

 

استفاده از دست به عنوان سلاح: ابزار کنترل
دست معمول ترین سلاحی می باشد که همیشه در اختیار شما است و در هر جایی می توانید از آن برای دفاع از خود استفاده کنید.از جمله کارهایی که با دست می توان انجام داد عبارتند از: مشت زدن، مسدود کردن، گرفتن، و غیره. استفاده از دست ها زمانی که با هم گلاویز شده اید و فاصله کمی از هم دارید و نمی توانید از سلاح دیگری استفاده کنید بهترین گذینه می باشد. استفاده دست به عنوان سلاح به دو زیر شاخه اصلی تقسیم می شود: تقویت و کنترل حملات.با استفاده از گذینه اول که تقویت می باشد ضربات قدرتمند تری خواهید زد و با استفاده از کنترل می توانید در مواقعی که گلاویز شده اید بتوانید کارهایی مثل قفل کردن را انجام دهید.

 

 

چاقو
چاقو به دلیل اینکه می توان آسان آن را با خود حمل کرد و از آن استفاده کرد یکی از سلاح های محبوب می باشد. به راحتی پنهان می شود، بسیار مطمئن است و با استفاده از آموزش های خاصی می توان طوری از آن استفاده کرد که مبارزه را به نفع خود به پایان برسانید. استفاده از این سلاح در مواقعی که به حریفتان نزدیک هستید کاربرد دارد. در ساده ترین سطح دو نوع از حمله با چاقو وجود دارد: بریدن و پرتاب کردن. در مورد اول که بریدن می باشد باعث خونریزی می شود و می تواند آسیب های جدی ایجاد کند. موثرترین کاربرد حملات با چاقو استفاده از عنصر غافلگیری می باشد.

 

 

شمشیر و ابزارهای تیز
شمشیر سلاحی دراز و تیغه دار می باشد که می تواند هم در حملات تهاجمی و هم در دفاع مورد استفاده قرار بگیرد. هیچ چیز ترسناک تر از کسی نیست که ابزاری دراز و به تیزی تیغ ریش تراشی در دست داشته باشد و بداند که چگونه از آن استفاده کند. حتی یک شمشیر ارزان قیمت هم می تواند در صورت استفاده صحیح از آن، آسیب گسترده ای را وارد کند. تقریبا هر ضربه قدرتمند با شمشیر می تواند حریف را از کار انداخته و حتی کشنده باشد.

یکی از مزیت های خوب شمشیر نسبت به چاقو این است که برعکس چاقو نیاز نیست برای استفاده از آن زیاد به نفر مقابل نزدیک شوید. با آموزش خوب می توانید بدون اینکه هیچ آسیبی به شما وارد شود طرف مقابل را در کمترین زمان از کار بیاندازید و خطر را از بین ببرید. با استفاده از شمشیر می توانید حملات طرف مقابل را هم دفع کنید.

 

 

اجسام سنگین
به وسیله اجسام سنگین می توان ضرباتی به حریف وارد کرد. آن ها را می توان در هر نقطه ای یافت، در صندوق عقب خودروتان (جک، کپسول آتش نشانی، آچار فرانسه)، در کنار جاده(چوب، سنگ)، بر روی میزی که مشغول غذا خوردن هستید(بطری، لیوان، یا بشقاب) و یا حتی در پشت میز کار(منگنه سوراخ کن و یا تلفن). این ابزار به سه دسته تقسیم می شوند. ابزارهای ضخیم و بدون نوک، ابزارهای خارجی و ابزارهای تخصصی.

ابزار های ضخیم و بدون نوک ابزارهایی مانند لوله یا چوب بیس بال می باشند. سلاح های خارجی سلاح هایی هستند که یک سر آن چکش کاری شده باشد مانند تبر و کلنگ. ابزارهای تخصصی ابزاری هستند که برای استفاده بهینه از آن نیاز به مهارت خاصی می باشد. از بین ابزار رزمی درجه اول می توان به تونفا و سای اشاره کرد. انواع سلاح هایی مانند باتوم های تاکتیکی طوری طراحی شده اند که قابلیت حمل و مخفی شدن را داشته باشند.

 

 

ابزارهای چند کاربره
این نوع سلاح ها ابزاری قابل انعطاف هستند مانند شلاق، زنجیر و نانچاکو. با استفاده از آنها به سرعت می توان به حریف آسیب زد و اگر مهارت کافی داشته باشید می توان به عنوان سلاح تهاجمی موثری مورد استفاده قرار گیرند. سلاح های چند عنصره دارای ویژگی های خوبی می باشند به طوری که می توان از آن ها هنگامی که در حال حرکت هستید استفاده کنید. اگر این سلاح ها در دست افراد غیر ماهری قرار گیرد می تواند برای آنها نیز خطرناک باشد و به خود آسیب بزنند.

 

 

سلاح های پرتابی
این سلاح ها از طریق هوا و با نیروی شما پرتاب می شوند، از جمله قهوه داغ، سنگ، توپ، بطری، پیکان، دارت، نیزه  و گلوله. بسته به نوع پرتاب شما، این سلاح ها می توانند به هر نقطه ای و با هر شدتی پرتاب شوند.می توان از آب داغ، کمان، سلاح گرم، اسپری شیمیایی، آتش خاموش کن و دیگر مایعات، حمله کننده را منحرف یا از کار انداخت. سلاح های گرم مدرن به طور کلی می توانند به عنوان اسلحه، تفنگ، یا تفنگ ساچمه ای طبقه بندی شوند. اکثر اسلحه ها به آسانی پنهان می شوند، قابلیت مانور بیشتری دارند و از آنها می توان برای دفاع از خود استفاده کرد. از تفنگ می توان برای اهداف نظامی، ورزشی و شکار نیز استفاده کرد.

 

 

سلاح های غیر معمول برای دفاع
تقریبا هر چیزی را می توان به عنوان یک سلاح استفاده کرد، از جمله مایعات بدن، حیوانات، وسایل نقلیه، و مواد منفجره. پاتوژن های حمل شونده با خون مانند HIV / AIDS ،هپاتیت C، و سل می توانند از طریق سرنگ به عنوان یک سلاح مورد استفاده قرار گیرند و یا از طریق روابط جنسی، آب دهان، و زخم باز انتقال یابند. گاهی اوقات حیوانی مانند سگ به شما حمله می کند که ممکن است از هر سلاحی  برای شما خطرناک تر باشد. تفکر سریع و شناخت راههای نجات از دست حیوانات می باشند و می توانند جان شما را در هنگام مقابله با حیوانات نجات دهند. وسایل نقلیه می توانند صدمات قابل توجهی به انسان وارد کنند، به ویژه در هنگامی که دارای سرعت زیادی باشند. اگر شما در حال دویدن به دنبال یک وسیله نقلیه می باشید باید خیلی محتاط باشید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی