آموزش دفاع شخصی در اصفهان

سیستم دفاع شخصی کاربردی

سیستم دفاع شخصی کاربردی

آموزش دفاع شخصی در اصفهان

آموزش تخصصی پیشرفته ترین سیستم دفاع شخصی
آموزش دوره دفاع شخصی چاقو
آموزش مبارزات آزاد و مبارزه با چاقو
آموزش حرفا ای بدنسازی رزمی و آمادگی برای مسابقات
آموزش تمامی سلاح های سرد رزمی و دفاع انها در یک موقعیت تهاجمی
آموزش سلاح های سرد نظامی تونفا و باتوم
آموزش سیستم کالی کمبت
آموزش کامل چاقوی کارامبیت
آموزش کامل تکنیکهای قفل مفاصل در هر موقعیتی
آموزش از صفر تا حرفه ای و قهرمانی و مربیگری
ارائه احکام معتبر فدراسیونی
توسط مربی و داور رسمی دفاع شخصی و سلاح های سرد
با من حرفه ای شوید....
09044068017

شناخت نقاط حساس...

يكشنبه, ۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۰۸:۰۲ ب.ظ

✅آشنایى و شناخت کامل نقاط­ حساس و حیاتى بدن، روى سر، گردن، دست، سینه، بازو، پاها، کمر و… شما را به دانشى کامل و کافى، براى استفاده در مواقع ضرورى، رهنمون مى‌­سازد. تعداد زیادى از این نقاط، روى سر و گردن واقع شده‌­اند. بازو و ساعد، کف دست، سینه، ران، ساق پا و کف پا این قسمت‌ها نیز داراى نقاط بسیار حساسى هستند. در صورت وارد نمودن ضربه‌اى درست، به­ جا و به­ موقع، درد فلج کننده­‌ ایجاد مى‌شود.

✅نقاط حساس یا حیاتى، با نقاطى که در طب سوزنى از آن­ها استفاده‌ پزشکى مى‌­شود، کاملا متفاوتند. شناسایى، درک و تبحر پیدا نمودن در علم (Pressure Points) نیاز به زمان، ممارست، پیگیرى، استمرار و تمرین دارد و مثل هر فن و تجربه­‌ دیگر، به سادگى و راحت به دست نخواهد آمد.

✅بعضی‌­ها فنون نقاط­ حساس را قبول ندارند؟ مطمئن هستم، این فنون را خیالى نمى‌­پندارند، شاید یادگیرى چنین مطالبى را سنگین مى‌­دانند. شاید تکنیک‌هاى نقاط حساس براى این گروه عملى نیست. یا اساساً تجربه‌­اى ندارند یا فنون و مثال‌ها و تعریف‌هایى که از قبل داشته‌اند، براى­شان کارساز و عملى نبوده یا با منطق فکرى­شان سازگار نیست. امیدوارم که بتوانم شرایط واقعى و عملى نقاط حساس و اجرایى بودن آن­ها را به شما نشان دهم، تا با تشریح و بررسى علمى به نتایج مثبتى دست پیدا کنید.

✅یکی از دلایلى که بیش­تر افراد، حتى رزمى‌­کاران، موضوع نقاط حساس را نادیده می‌­انگارند، نداشتن دانش و آموزش کافى، و عدم آگاهی و تجربه قبلی است. دلیل دیگر، فیلم‌هاى سینمایى است. در تصاویر حیرت‌­انگیز و جذاب فیلم‌ها، حرکات حیرت‌آور هنرپیشه، رویارویى با چند نفر غیرواقعی به نظر مى‌­رسد. ضربه­‌ای ساده بر یک نقطه­‌ بدن و از پا درآوردن حریف، استفاده از فنونى که اجراى آن­ها، به ندرت امکان‌پذیر می­باشد و… باعث شده تا به اصطلاح این­ گونه فیلم‌­ها اثر تخریبی بدی بر اندیشه و باور افراد ایجاد کنند. دیگر این­که، توضیح ندادن و تفسیر نکردن چگونگى عملکرد و تجزیه و تحلیل صحیح تئورى نقاط حساس، باعث گنگ‌­تر شدن موضوع شده است.

✅بسیارى از نقاط حساس، که فشار به آن­ها موجب بروز درد ناگهانى مى‌­شود و در همه‌ افراد یکسان است (یعنى جاى مشخصى بر بدن دارند)، روى بدن افرادى با اندام ورزیده و عضلانى چندان کارساز نیست و اگر اجرا کنید، به دلیل بى ­نتیجه بودن، همه­‌نظریه­‌ نقاط حساس، زیر سؤال مى‌­رود. در مقابله با فردى عضلانى، باید سراغ نقاط دیگرى رفت، که به وسیله­‌ قطر عضلات حجیم، حفاظت نشده باشد.

✅خیلى‌ها موضع و محل دقیق نقاط حساس را، بر روى قسمت‌هاى مختلف بدن مى‌شناسند (به خصوص استادان هنرهاى رزمى)، ولى چگونگى استفاده و زمان مناسب به کار بردن آن را غالباً نمى‌­دانند. دانستن محل یک نقطه­‌ حساس را، با کمى تجربه مى­‌توان به دست ­آورد، ولى مهم­تر از آن، زمان مناسب به­ کارگیرى آن، در رویارویى است.

 

با ما دفاع شخصی را متفاوت و واقعی آموزش ببینید

شعارما پرهیز از هرگونه تکنیک فیک

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی