آموزش دفاع شخصی در اصفهان

سیستم دفاع شخصی کاربردی

سیستم دفاع شخصی کاربردی

آموزش دفاع شخصی در اصفهان

آموزش تخصصی پیشرفته ترین سیستم دفاع شخصی
آموزش دوره دفاع شخصی چاقو
آموزش مبارزات آزاد و مبارزه با چاقو
آموزش حرفا ای بدنسازی رزمی و آمادگی برای مسابقات
آموزش تمامی سلاح های سرد رزمی و دفاع انها در یک موقعیت تهاجمی
آموزش سلاح های سرد نظامی تونفا و باتوم
آموزش سیستم کالی کمبت
آموزش کامل چاقوی کارامبیت
آموزش کامل تکنیکهای قفل مفاصل در هر موقعیتی
آموزش از صفر تا حرفه ای و قهرمانی و مربیگری
ارائه احکام معتبر فدراسیونی
توسط مربی و داور رسمی دفاع شخصی و سلاح های سرد
با من حرفه ای شوید....
09044068017

سلاح رزمی کاما چیست؟

جمعه, ۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۱۰ ب.ظ

کاما یکی از سلاح های کلاسیک "کشاورزان فقیر" در ژاپن بود که در دوران Shogunate بسیار رایج شد که یک سیستم فئودالی سرکوبگر که از حدود سال 1100 میلادی آغاز شده و 700 سال به طول انجامید. مانند بسیاری از هنرهای رزمی مقاومتی، کاما نیز در دوران ضرورت  و نیاز متولد شد. بجز اشراف ژاپنی، مردم عادی ( بیش از 95 درصد جمعیت، مردم عادی بودند) حق حمل و استفاده از سلاح را نداشتند. این قانون اجازه سوء استفاده گاه به گاه از قدرت را به برخی سامورایی ها و اشراف زادگان می داد.


برخی از کشاورزان برای محافظت از خود در برابر متجاوزین از ابزار مربوط به کار خود استفاده می کردند. یکی از این ابزارها کاما بود که از آن به عنوان داسی برای برداشت محصول استفاده می شد.
کاما مثال بزرگی از ابتکار و خلاقیت است، همچنین یکی از ساده ترین و رایج ترین ابزار مورد استفاده در کشاورزی بود که به عنوان ابزاری سریع و کارآمد در درو محصول مورد استفاده قرار می گرفت. کاما تا به حال تغییرات کمتری نسبت به طرح اولیه خود داشته است. این ابزار با تیغه های بلندی که دارد برای بریدن مقدار زیادی ساقه گندم به درد می خورد.

پس از مدتی به انتهای دسته کاما ، زنجیری اضافه شد تا عملکرد آن در میدان رزم بهبود یابد ، این سلاح کیوساریگاما نام گرفت.البته لازم به ذکر است که استفاده از کیوساری به مهارت بسیار بالایی نیازمند است و در صورت عدم وجود چنین مهارتی این سلاح می تواند کاربر را به شدت مجروح نماید.

مانند بسیاری از سلاح های قدیمی ژاپن، کاما هم در جزیره اوکیناوا طراحی و توسعه یافت. در سال 1300 بعد از میلاد استفاده از آن در ژاپن به عنوان یک سلاح بسیار رایج شد.

 

 

کاربرد
کاما، مانند بسیاری از سلاح های رزمی اوکیناوایی مورد توجه رزمی کاران قرار گرفت. معمولا در هنگام مبارزه از یک جفت کاما استفاده می شد بطوریکه در هر دست یک کاما قرار می گیرد.

جنگجویی که مجهز به دو کاما باشد حریف بسیار خطرناک و مرگ آوری در برابر شمشیر زنان و یا جنگاوران مجهز به بو است زیرا جنگجو می تواند با یک کاما ، ضربه شمشیر را بلوکه یا منحرف کرده و با کامای دیگر ضربات بسیار کشنده ای را به حریف وارد نماید بسیاری از علاقمندان به سلاح سرد ، کاما را یکی از مرگبارترین سلاحهای سرد ژاپن قدیم می دانند.

کاما را می‌توان تکی یا دوتایی به کار گرفت. از لبه و نوک تیغه کاما می‌توان استفاده کرد و در کاتاهای اوکیناوایی می‌توان از آنها برای دفاع، گیر انداختن و خلع سلاح حریف استفاده کرد. در محلی که تیغه به دسته متصل می‌شود یک برآمدگی وجود دارد که از آن در گیر انداختن چوب حریف استفاده می‌شود؛ اما در کامایی که از آن به عنوان داس کشاورزی استفاده می‌شود این برآمدگی وجود ندارد. معمولاً تیغه آنرا بسیار تیز می‌کنند که می‌تواند به سادگی باعث آسیب رسیدن به تمرین‌کننده تازه‌کار شود. تیزی تیغه آن نه تنها برای آسیب رساندن به حریف بلکه برای ترساندن حریف هم هست.

در گذشته کاربرد این جنگ‌افزار در کاتا بسیار بوده اما در کاتاهای امروزی آن، حرکات دست را بیشتر از کاما انجام می‌دهند و همان حرکات اندک کاما نیز بیشتر چرخاندن‌های استادانه آن است که با کاتاهای کامای اوکیناوایی تفاوت‌های زیادی دارد.

 همچنین کاما سلاحی با کابرد زیاد برای ضربه و دفاع و پرتاب عالی است وبا استفاده از آن صحنه های بدیع رزم تن به تن ایجاد می شود. در حال حاضر از کاما در اجرای کاتاهای زیبای نمایشی استفاده می شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی