آموزش دفاع شخصی در اصفهان

سیستم دفاع شخصی کاربردی

سیستم دفاع شخصی کاربردی

آموزش دفاع شخصی در اصفهان

آموزش تخصصی پیشرفته ترین سیستم دفاع شخصی
آموزش دوره دفاع شخصی چاقو
آموزش مبارزات آزاد و مبارزه با چاقو
آموزش حرفا ای بدنسازی رزمی و آمادگی برای مسابقات
آموزش تمامی سلاح های سرد رزمی و دفاع انها در یک موقعیت تهاجمی
آموزش سلاح های سرد نظامی تونفا و باتوم
آموزش سیستم کالی کمبت
آموزش کامل چاقوی کارامبیت
آموزش کامل تکنیکهای قفل مفاصل در هر موقعیتی
آموزش از صفر تا حرفه ای و قهرمانی و مربیگری
ارائه احکام معتبر فدراسیونی
توسط مربی و داور رسمی دفاع شخصی و سلاح های سرد
با من حرفه ای شوید....
09044068017

چگونه در مقابل مهاجم از خود دفاع کنیم؟

دوشنبه, ۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۱۸ ق.ظ

با استفاده از نکات و مهارت هایی که در این مقاله توضیح می دهیم و با تمرین کردن آن ها توانایی دفاع از خود را افزایش می دهید.
 

1- علت درگیری. درگیری فیزیکی با طرف مقابل باید آخرین انتخاب و راه چاره شما باشد. سعی کنید با روش های مختلف از ایجاد درگیری فیزیکی جلوگیری کنید. همچنین نباید شما اولین کسی باشید که حمله می کنید. همانطور که از نام آن پیداست دفاع شخصی فقط برای دفاع از خود می باشد نه حمله به دیگران.

 

 

2- اگر باز طرف کوتاه نیامد و خواست که با شما درگیر شود، موضع و گارد مناسبی انتخاب کنید. بدن خود را آماده کنید و شانه راست خود را به سمت جلو ببرید(البته به وضعیت شما بستگی دارد و امکان دارد شانه چپ شما جلو باشد). دست خود را برای محافظت از خود در سمت جلو بالا  برده و مشت کنید.نباید دست شما بیش از حد پایین باشد که نتوانید در مقابل ضرباتی که به سر شما میزند زود واکنش نشان دهید، همچنین دست خود را بیش از اندازه بالا نگه ندارید که دید شما را مسدود کند. دست تان باید تا اندازه ای بالا باشد که بتوانید در برابر ضربات از سر خود محافظت کنید.

 

 

3-  بدانید که چگونه یک حمله را دفع کنید. برای جلوگیری از برخورد مشت با استفاده از دست باز و فشار مشت خود، ضربه ای که به سمت شما وارده شده است را از مسیر خود منحرف کنید تا به جاهای حساس بدن ازجمله سر، معده و یا کشاله برخورد نکند.

 

 

4- انجام حمله متقابل. دستان خود را نزدیک به هم نگه ندارید. سعی کنید آن ها را از هم باز کنید به طوری که مانند یک حرف C  بزرگ به نظر برسد. باید دست شما به قدری باز باشد که هم بتوانید مشت بزنید و هم گردن حریف را با آن بگیرید. همچنین می توانید با استفاده از ضربات پا به طرف مقابل صدمه بزنید. پایی که می خواهید با آن ضربه بزنید باید رو به عقب باشد و همچنین سرعت آن به قدری زیاد باشد که نتواند پای شما را بگیرد.

 

 

5- نحوه مشت کردن دست را بدانید. این نکته ممکن است که یک چیز بیهوده و پیش پا افتاده به نظر برسد، اما دانستن اینکه چطور دست خود را مشت کنید و ضربه بزنید از آسیب دیدگی شما جلوگیری می کند. مشت شما باید چسبیده و محکم به هم باشد. چهار انگشت شما باید در زیر و انگشت شستتان روی آنها قرار گیرد (با توجه به تصویر). هیچ وقت انگشت شست خود را زیر سایر انگشتان قرار ندهید چون اگر ضربه محکمی وارد کنید امکان شکستگی انگشت شما وجود دارد. اگر انگشت های دست شما به هم چسبیده و محکم مشت شده باشند ضربه بیشتری به حریف وارد می کند. همچنین به یاد داشته باشید که هنگام زدن مشت، مچ دست شما راست باشد.

 

6- مشت شدید به طرف قسمت راست بینی مهاجم. با انجام این کار او درد شدیدی احساس می کند و شما می توانید از این فرصت استفاده کنید و خود را از آن محل دور کنید. اگر مجبور شدید که از خودتان دفاع کنید، ابتدا ضربات سبکی به حریف وارد کنید، شاید با این کار کوتاه بیاید. اگر خواست که با شما درگیر شود، می توانید ضربات خود را به صورت صعودی محکم تر کنید.

 

 

7- اگر از پشت شما را محکم بغل کرد و دست خود را دور قفسه سینه شما حلقه کرد می توانید با آرنج خود به صورت یا گردن او ضربه بزنید. تا سست شود و شما فرصت داشته باشید که خود را از آن وضعیت خلاص کنید. برای درک بهتر می توانید به تصویر بالا نگاه کنید. اگر طرف مقابل چاقو یا هر سلاح دیگری داشت باید اولویت شما این باشد که این سلاح را از دست او بیاندازید.

 

8- از محیط اطراف خود آگاه باشید. معمولا بیشتر کسانی که صدمه می بینند از اطراف به آنها ضربه وارد شده است. ممکن است درگیری در هر محیطی صورت بگیرد. امکان دارد در خیابان باشد، یا در یک محله آرام و یا شبی تاریک، به همین دلیل باید به محیط پیرامون خود توجه داشته باشید که هنگام درگیری، نفر دیگری از پشت به شما ضربه نزند.

 

9- داشتن حالت تدافعی.  اگر کسی به شما نزدیک شد، او را با فشار کف دست تان از خود دور کنید. یکی دیگر ار عوامل بازدارنده در درگیری ها این است که ژستی که می گیرید طوری باشد که قوی به نظر برسید همچنین محکم باشید و اعتماد به نفس زیادی داشته باشید. آرام باشید و از حریف تان با صدای بلند بپرسید که از شما چه چیزی می خواهد و انگیزه و هدفش از این کار چیست؟ با این کار شما می توانید طرف مقابل را تا حدی آرام کنید و جدیت او را برای درگیری بسنجید. اگراو به سوالات شما پاسخ داد سعی کنید او را آرام کنید و با صحبت کردن با او مصالحه کنید. یکی دیگر از نکات کلیدی در اینگونه شرایط این است که شما هم در این شرایط بتوانید خود را کنترل کنید و زود از کوره در نروید.

 

برای یادگیری اصولی و حرفه ای دفاع از خود تماس بگیرید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی