آموزش دفاع شخصی در اصفهان

سیستم دفاع شخصی کاربردی

سیستم دفاع شخصی کاربردی

آموزش دفاع شخصی در اصفهان

آموزش تخصصی پیشرفته ترین سیستم دفاع شخصی
آموزش دوره دفاع شخصی چاقو
آموزش مبارزات آزاد و مبارزه با چاقو
آموزش حرفا ای بدنسازی رزمی و آمادگی برای مسابقات
آموزش تمامی سلاح های سرد رزمی و دفاع انها در یک موقعیت تهاجمی
آموزش سلاح های سرد نظامی تونفا و باتوم
آموزش سیستم کالی کمبت
آموزش کامل چاقوی کارامبیت
آموزش کامل تکنیکهای قفل مفاصل در هر موقعیتی
آموزش از صفر تا حرفه ای و قهرمانی و مربیگری
ارائه احکام معتبر فدراسیونی
توسط مربی و داور رسمی دفاع شخصی و سلاح های سرد
با من حرفه ای شوید....
09044068017

جوانب مثبت و منفی ورزش کردن با معده خالی

دوشنبه, ۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۰۸ ق.ظ

ورزش از فواید سلامتی زیادی برخوردار است. اما آیا ورزش کردن با معده خالی درست است یا نه؟ جوانب مثبت و منفی زیادی در مورد کار کردن با معده خالی وجود دارد و شما می توانید استدلال هایی برای هر کدام داشته باشید.
به خاطر داشته باشید که که فقط یک وقت خاص برای ورزش کردن در طول روز وجود ندارد. هر کس زمانی برای تمرین کردن انتخاب می کند. زمان بندی وعده های غذایی قبل و بعد از ورزش، برای سوخت و ساز بدن مناسب می باشد. در اینجا برخی از جوانب مثبت و منفی از کار کردن با معده خالی و عواملی که ممکن است آن را مفید یا مضر کنند را توضیح می دهیم.

 

دستگاه گوارش راحت تر
معانی متعددی برای کار با معده خالی تعریف شده است. این می تواند به معنای انتظار کافی، بعد و قبل از غذا برای به حداقل رساندن مسائل گوارشی در طی ورزش می باشد. حداقل یک تا دو ساعت بعد از غذا برای انجام ورزش های هوازی صبر کنید. این کار احتمال گرفتگی معده و و سایر عوارض جانبی نا مطلوب را کاهش می دهد.

هرکس دیدگاه مختلفی از معده خالی دارد. برخی افراد پس از 2 ساعت احساس می کنند که معده شان خالی شده و زمانی خوبی برای ورزش می دانند. برخی دیگر از افراد ممکن است نیاز به 3 تا 4 ساعت وقت داشته باشند تا معده شان خالی شود و به ورزش بپردازند.

معده خالی به این معنا است که شما احساس خوردن یک وعده غذایی بزرگ را ندارید، اما به اندازه کافی مواد غذایی ذخیره در بدن خوب برای سوخت و ساز دارید. این کار به این معنا نیست که شما گرسنگی بکشید و ناشتا باشید. انتظار کافی بعد از خوردن غذا می تواند در بهبود سرعت جریان خون شما به عضلاتتان مفید باشد و سیستم گوارشی دچار اختلال نشود.

 

سطح انرژی شما چطور است؟
ورزش کردن در زمانی که احساس گرسنگی می کنید یا انرژی کمی دارید می تواند نتیجه معکوس بدهد. اگر هنگام ورزش احساس گرسنگی می کنید و انرژی کمی دارید، تلاش شما برای ورزش دوبرابر بیشتر انرژی شما را کاهش می دهد.

اگر شما احساس گرسنگی می کنید و انرژی کمی دارید، ممکن است بخواهید چیز کوچکی بخورید تا انرژی شما سریع زیاد شود. نمونه هایی از این خوراکی ها عبارتند از: یک عدد موز، خرما، یک عدد شکلات و یا هر چیز دیگری. این چیزهای کوچک می توانند به مغز و بدن شما کمک کنند تا به ورزش بپردازید.

 

افزایش چربی سوزی
برخی از ورزش ها بر مبنای معده خالی می باشند. در این ورزش ها چربی سوزی در مقایسه با ورزش های دیگر سریع تر انجام می پذیرد. مردم به طور معمول به ذخایر کربوهیدرات و گلیکوژن خود برای سوخت و ساز در تمرینات با شدت بالا تکیه می کنند.

اگر بدن شما است خالی از ذخایر گلیکوژن باشد، بدن برای تامین انرژی خود مجبور است که چربی ها را بسوزاند. به همین دلیل است که برخی از مردم از ورزش کردن در حالت ناشتا طرفداری می کنند، مانند وقتی که برای اولین بار در صبح از خواب بلند می شوید. با این حال تاکنون این موضوع که ورزش در زمان گرسنگی چربی بیشتری می سوزاند به اثبات نرسیده است.

در مطالعه ای که مجله "قدرت تناسب اندام" در سال 2011 انجام داد مشخص شد که نتایج ورزش کردن با شکم گرسنه و غیر گرسنه تقریبا یکسان است. این مطالعه همچنین نشان داد که در ورزش کردن در حالت ناشتا خطر از بین رفتن ماهیچه ها و عضلات افزایش می یابد.

به این ترتیب ورزش با معده خالی به معنی این است که از غذا خوردن شما 8 ساعت گذشته باشد و این کار خطر تجذیه عضلات را افزایش می دهد.

 

کار کردن در صبح
برخی افراد به طور طبیعی دوست دارند اولین کاری که در صبح انجام می دهند ورزش کردن باشد. دلیل این کار آن است که با این کار احساس سرزندگی و شادابی می کنند. اگر به طور متوالی ورزش را با شکم گرسنه انجام دهید ضرر این کار بیشتر از منافعش است و به عضلات آسیب می رساند.

برای جلوگیری از این کار، چیز کوچک و کمی قبل از ورزش بخورید تا احساس ضعف نکنید. همچنین برای جلوگیری از تجذیه عضلات بعد از ورزش هم سعی کنید چیزی بخوید. خوردن بلافاصله پس از ورزش می تواند رشد عضلانی و بازسازی ذخایر گلیکوژن را تحریک کند.

خوردن چیزی است که کربوهیدرات ها را فراهم می کند، مثل میوه، سبزیجات، لبنیات و یا غلات سبوس دار، با یک منبع پروتئینی می توانید بهترین عضلات را بعد از ورزش داشته باشید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی