آموزش دفاع شخصی در اصفهان

سیستم دفاع شخصی کاربردی

سیستم دفاع شخصی کاربردی

آموزش دفاع شخصی در اصفهان

آموزش تخصصی پیشرفته ترین سیستم دفاع شخصی
آموزش دوره دفاع شخصی چاقو
آموزش مبارزات آزاد و مبارزه با چاقو
آموزش حرفا ای بدنسازی رزمی و آمادگی برای مسابقات
آموزش تمامی سلاح های سرد رزمی و دفاع انها در یک موقعیت تهاجمی
آموزش سلاح های سرد نظامی تونفا و باتوم
آموزش سیستم کالی کمبت
آموزش کامل چاقوی کارامبیت
آموزش کامل تکنیکهای قفل مفاصل در هر موقعیتی
آموزش از صفر تا حرفه ای و قهرمانی و مربیگری
ارائه احکام معتبر فدراسیونی
توسط مربی و داور رسمی دفاع شخصی و سلاح های سرد
با من حرفه ای شوید....
09044068017

عوامل بسیاری در کاهش وزن تاثیر دارند، ازجمله عوامل غیر قابل کنترل، ژنتیک، سن و وزن می باشد. بیشتر مردم تصور می کنند که مردان سریع تر از زنان وزن کم می کنند. آیا این واقعیت دارد؟
دلایل فیزیولوژیکی زیادی وجود دارند که می گویند مردان می توانند سریع تر از زنان وزن خود را کاهش دهند. اما این گفته همیشه در دراز مدت درست از آب در نمی آید. در اینجا برخی از دلایل تفاوت در کاهش وزن بین زنان و مردان را برسی می کنیم.

 

 

هورمون ها
زنان در درجه اول هورمون های استروژن و پروژسترون تولید می کنند، در حالی که مردان در درجه اول هورمون تستوسترون تولید می کنند. این هورمون می تواند در چربی ذخیره شده در بدن نفوذ کند و در آن تاثیر بگذارد. تستوسترون ذخیره چربی در اطراف شکم را افزایش می دهد ( به شکل سیب در می آورد)، و استروژن در درجه اول ذخیره سازی چربی را در اطراف بدن، باسن و پایین تنه انجام می دهد(به شکل گلابی در می آورد).

هورمونی که در زنان وجود دارد باعث می شود که به طور طبیعی چربی ذخیره شده در آن ها بیشتر از مردان باشد، دلیل این کار این است که زنان برای تحمل نوزاد در شکم خود به چربی بیشتری نیاز دارند. تستوسترون می تواند به سوخت و ساز بیشتر بدن کمک کند و این یکی از دلایلی می باشد که چرا مردان سریع تر از زنان کاهش وزن پیدا می کنند. هورمون های زیادی برای تنظیم وزن وجود دارند. اما به یاد داشته باشید که فقط دو هورمون در تعادل وزن به ما کمک می کنند.

پس از یائسگی، سطح استروژن در زنان کاهش می یابد. این یکی از دلایل افزایش وزن در ناحیه شکم در زنان بعد از یائسگی می باشد که در بین آن ها خیلی شایع است.

 

 

میزان سوخت و ساز
 به طور کلی، مردان در سوزاندن کالری سریع تر از زنان می باشند. به دلیل هورمون هایی که در مردان می باشد سرعت سوخت و ساز در آن ها بیشتر است. همانطور که در بالا ذکر شد، و با توجه به اینکه بدن مردان به طور متوسط یک سایز از زنان بزرگتر است، جرم عضلات آن ها بیشتر از زنان می باشد.

همچنین زنان بیشتر غذاهای کم کالری مصرف می کنند که این کار می تواند در سرعت سوخت و ساز آن ها موثر باشد و آن را کاهش دهد.

 

 

کاهش وزن اولیه و یا بلند مدت
مجله "تغذیه در زنان و مردان" مطالعه ای در سال 2013 انجام داد که در آن 4 برنامه کاهش وزن مختلف روی زنان و مردان انجام شد و تفاوت کاهش وزن بین زنان و مردان مورد تجذیه و تحلیل قرار گرفت. بعد از دو ماه، مردان دو برابر بیشتر از زنان چربی حجم عضلانی و سه برابر بیشتر از آن ها در رژیم غذایی وزن از دست داده بودند.

بر اساس این مطالعه، بله، مردان سریعتر از زنان کاهش وزن پیدا می کنند.

با این حال، یک درصد از کاهش وزن به چربی عضلات نسبت داده شد.پس، حتی اگر آن ها وزن بیشتری از دست داده باشند، حجم عضله ای هم که از دست می دهند بیشتر می باشد.

با گذشت زمان، از دست دادن حجم عضلانی در مردان و زنان متعادل شده است. در پایان تحقیق، کاهش وزن در بین هر دو گروه مشابه بود.

 

 

چه مزایایی برای زنان دارد؟
پس، به نظر می رسد که سرعت سوخت و ساز در مردان بیشتر از زنان است. تستوسترون بیشتر باعث رشد عضلات می شود و به روند کاهش وزن سرعت می بخشد. آیا مزایایی برای زنان وجود دارد؟

اگر به یاد داشته باشید با توجه به تحقیق سال 2013، زنان می توانند به همان نتایج کاهش وزن در مردان دست یابند.

به طور طبیعی به دلیل تفاوت هورمونی و فیزیولوژیکی، زنان یک درصد بیشتر از مردان چربی دارند. زنان در درجه اول به شکل گلابی چربی ذخیره می کنند، این نسبت به مردان که به شکل سیب چربی ذخیره می کنند سالم تر است. چربی ذخیره شده در اطراف شکم باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی می شود. اما ذخیره سازی چربی در بدن مانند شکل گلابی ریسک کمتری برای سلامتی دارد.

به خاطر داشته باشید که هر چه از دوران یائسگی زنان می گذرد احتمال ذخیره چربی در شکم آن ها افزایش می یابد.

 

 

نتیجه گیری
مردان به طور معمول به دلیل هورمون هایی که دارند سریع تر از زنان کاهش وزن پیدا می کنند. همچنین میزان از بین رفتن بافت های عضلانی در مردان بیشتر از زنان می باشد. معمولا مردان سرعت سوخت و ساز بیشتری نسبت به زنان دارند که این کار به آن ها برای کاهش سریع تر وزن کمک می کند.

چربی مردان معمولا در ناحیه میانی بدن آن ها ذخیره می شود در حالیکه در زنان در پایین تنه آن ها می باشد که نسبت به مردان سالم تر است و ضرر کمتری برای سلامتی بدن دارد. به طور معمول زنان یک درصد بیشتر از مردان چربی دارند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی