آموزش دفاع شخصی در اصفهان

سیستم دفاع شخصی کاربردی

سیستم دفاع شخصی کاربردی

آموزش دفاع شخصی در اصفهان

آموزش تخصصی پیشرفته ترین سیستم دفاع شخصی
آموزش دوره دفاع شخصی چاقو
آموزش مبارزات آزاد و مبارزه با چاقو
آموزش حرفا ای بدنسازی رزمی و آمادگی برای مسابقات
آموزش تمامی سلاح های سرد رزمی و دفاع انها در یک موقعیت تهاجمی
آموزش سلاح های سرد نظامی تونفا و باتوم
آموزش سیستم کالی کمبت
آموزش کامل چاقوی کارامبیت
آموزش کامل تکنیکهای قفل مفاصل در هر موقعیتی
آموزش از صفر تا حرفه ای و قهرمانی و مربیگری
ارائه احکام معتبر فدراسیونی
توسط مربی و داور رسمی دفاع شخصی و سلاح های سرد
با من حرفه ای شوید....
09044068017

واقعیت های ورزش های هوازی

سه شنبه, ۲ خرداد ۱۴۰۲، ۰۷:۰۳ ق.ظ

 

ورزش های هوازی را گاهی اوقات با نام "ورزش های قلبی" نیز نام می برند که نیاز به پمپاژ خون از قلب به سایر عضلات را برای اکسیژن رسانی بالا می برد. ورزش آیروبیک می تواند ضربان قلب و سرعت تنفس را افزایش دهد. نمونه هایی از ورزش های هوازی عبارتند از: دو، شنا، پیاده روی، کلاس های ایروبیک، رقص، اسکی و کیک بوکسینگ .


ورزش های غیر هوازی می توانند به ورزش های هوازی تبدیل شوند اگر در یک سطح، شدت آنها افزایش یابد. ورزش های هوازی نه تنها باعث بهبود تناسب اندام می شوند بلکه برای سلامت جسمی و روانی نیز مفید می باشند. ورزش آیروبیک می تواند در پیشگیری یا کاهش احتمال ابتلا به برخی سرطان ها، دیابت، افسردگی، بیماری های قلبی عروقی و پوکی استخوان مفید باشد. برنامه ورزشی هوازی باید ساده، عملی و واقع بینانه باشد. ممکن است گاهی اوقات از وسایل خاصی برای ورزش های هوازی استفاده شودد اما همیشه ورزش های هوازی نیاز به وسایل خاصی ندارند.

 
ورزش های هوازی چیست؟

تصور کنید که در حال ورزش هستید. در حال ورزش کردن عرق می کنید و تنفس تان سخت می شود، قلب تان تند تند می زند تا خون را از طریق رگ ها برای رساندن اکسیژن به عضلات بفرستد. ورزش های هوازی همچنین به عنوان "ورزش های قلبی" در سالن های ورزشی شناخته می شود. هر گونه فعالیت که شما می توانید بیش از چند دقیقه به حالت پایدار بمانید، در حالی که قلب، ریه ها و عضلات کار اضافی انجام می دهند. در این مقاله مکانیسم های ورزش های هوازی از جمله : انتقال و مصرف اکسیژن، نقش قلب و عضلات و مزایای اثبات شده ورزش های هوازی را بررسی می کنیم.

 
شروع به کار

با تنفس شروع می شود. به طور متوسط یک انسان بالغ و سالم، حدود 7 تا 8 لیتر هوا را در یک دقیقه تنفس می کند. هنگامی که می خواهید ریه ها را پر کنید، اکسیژن موجود در هوا (هوا تقریبا دارای 20٪ اکسیژن است) از طریق لوله های کوچک فیلتر می شود (به نام برونشیولها) تا زمانی که به آلوئول می رسد. آلوئول ها کیسه های میکروسکوپی هستند که اکسیژن از طریق آن ها به خون نفوذ می کنند(وارد می شود)  و به قلب می رسد.

 
رسیدن به قلب

قلب دارای چهار محفظه است که با خون پر شده و خون پمپاژ می کنند (دو دهلیز و دو بطن) و برخی شریانهای کرونری بسیار فعال می شوند.  قلب نیاز به اکسیژن تازه دارد و شما با تنفس کردن آن را فراهم می کنید. وقتی که قلب نیاز به اکسیژن دارد پمپاژ خود را افزایش می دهد و مواد مغزی را از طرف بطن چپ بزرگ و از طریق سیستم گردش خون به تمام اعضای بدن می رساند.

 
پمپاژ خون

قلب شما در حالت استراحت حدود 60 تا 80 بار در دقیقه می زند.100000  بار در روز ، بیش از 30 میلیون بار در سال و حدود 2.5 میلیارد بار در یک عمر 70 ساله! در هر بار ضربان، قلب حجمی از خون را همراه با اکسیژن و سایر مواد مغزی مورد نیاز بدن می فرستد. در افراد سالم و بالغ در هر دقیقه حدود 5 لیتر خون پمپاژ می شود.

 
مصرف اکسیژن و عضلات

این موضوع که اکسیژن توسط خون پمپ می شود مهم است. ممکن است شما با کلمه "مصرف اکسیژن " آشنایی داشته باشید. در علم آن را با نام  VO2 یا "حجم اکسیژن مصرفی" می شناسند. این مقدار اکسیژن که عضلات استخراج می کنند یا خون مصرف می کند را با عنوان "میلی لیتر / کیلوگرم / دقیقه" بیان می کنند (میلی لیتر به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن). عضلات مانند موتور به سوخت نیاز دارند (درست مانند یک اتومبیل که برای حرکت به سوخت نیاز دارد) فقط عضلات از چربی و کربوهیدرات ها به جای بنزین استفاده می کنند. اکسیژن یک بازیگر کلیدی است زیرا در داخل عضلات، برای سوختن چربی و کربوهیدرات ها از آن استفاده می شود.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی