آموزش دفاع شخصی در اصفهان

سیستم دفاع شخصی کاربردی

سیستم دفاع شخصی کاربردی

آموزش دفاع شخصی در اصفهان

آموزش تخصصی پیشرفته ترین سیستم دفاع شخصی
آموزش دوره دفاع شخصی چاقو
آموزش مبارزات آزاد و مبارزه با چاقو
آموزش حرفا ای بدنسازی رزمی و آمادگی برای مسابقات
آموزش تمامی سلاح های سرد رزمی و دفاع انها در یک موقعیت تهاجمی
آموزش سلاح های سرد نظامی تونفا و باتوم
آموزش سیستم کالی کمبت
آموزش کامل چاقوی کارامبیت
آموزش کامل تکنیکهای قفل مفاصل در هر موقعیتی
آموزش از صفر تا حرفه ای و قهرمانی و مربیگری
ارائه احکام معتبر فدراسیونی
توسط مربی و داور رسمی دفاع شخصی و سلاح های سرد
با من حرفه ای شوید....
09044068017

10 قانون kenpo که هر رزمی کار باید بداند

پنجشنبه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۲، ۱۲:۴۵ ب.ظ

برای چند دهه Kenpo به عنوان یکی از موثرترین و مشهورترین هنر رزمی در غرب مشهور بود و چند صد سال قبل از آن آسیایی ها از انجام دادن آن ورزش لذت می بردند. بخش اعظم این موفقیت را می توان به مجموعه ای از اصول مبارزه که از طریق تلاش های اساتید که معنی آن را "محاکمه با آتش " میدانستند نسبت داد. در این مقاله به تشریح 10 تا از قوانین مهم این ورزش که همه رزمی کاران Kenpo باید آن را بدانند خواهیم پرداخت.


 

1- دایره و خط


اولین قانون از قوانین Kenpo به این صورت است که اگر حریفتان قصد حمله به شما را داشت باید با استفاده از پاهایتان بدن خود را بچرخانید به  طوری که در امتداد آن یک دایره را تشکیل دهید. شما باید بازوها و دستان خود را به صورت یک الگوی دایره ای برای منحرف کردن نیروی جلو رونده قرار دهید.
هنگامی که حریفتان به روش دایره ای به شما حمله کرد شما هم باید فورا با روش خطی با آن مقابله کنید. همانطور که دایره می تواند بر خط غلبه کند، خط نیز می تواند بر دایره چیره شود.

 
2- حمله اول


این اصل دارای معانی مختلفی است، اول اینکه نشان می دهد Kenpo در درجه اول یک هنر قابل توجه است. در این ورزش 70 درصد از دست و 30 درصد از پا استفاده می شود. اما شما می توانید این نسبت را با توجه به شرایط و ساختار بدنی خود تغییر دهید.
معنای دوم این است که اگر یک رویارویی اجتناب ناپذیر است شما نباید منتظر این باشید که حریفتان پا پیش بزارد و حمله اول را انجام دهد. شما باید یک ضربه پا، مشت و ضربات آرنج و زانو را به او وارد کنید. شما باید به طور مکرر و پی در پی به او ضرباتی وارد کنید تا زمانیکه او از پای در  می آید.
دوره آموزشی Kenpo شامل تعداد زیادی از تکنیک های دست و پنجه و پرتاب است. اما تحقیقات نشان می دهد که فقط 25 درصد این ضربات به حریف برخورد می کند.

 
3- حملات چند گانه


Kenpo متفاوت تر از بسیاری از سبک های کاراته می باشد و به شما می آموزد که چگونه ضرباتی سریع و پشت سر هم از راست و چپ و بالا و پایین به حریف وارد کنیم. بنابراین لازم نیست که همراه هر ضربه یا حرکت فریاد بزنید چون باعث می شود که انرژی زیادی از دست بدهیم. ضربات اول و دوم شما باید طوری زده شوند که طرف مقابل گیج شود و ضربات سوم و چهارم باید قدرتی زده شود.
به یاد داشته باشید که اصل Kenpo این است که نخست حریف خود را می سنجید سپس به او حمله می کنید.

 
4- اهداف


اگر شما تا به حال به گرفتن یک سوراخ در دیوار افتاده اید آیا می توانید با استفاده از یک تکه کاغذ ، سنگ و یا یک میخ 2*4 آن را پر کنید؟ پاسخ واضح است. و به همین دلیل اهداف نرم قابل توجه طرفداران  Kenpo است. هیچ کس با ضربه زدن به کشاله ران پای او نمی شکند. در ژاپن از makiwara برای تشدید ضربات دست استفاده می شود. و در تایلند مبارزان تایلندی موی تای ساق پای خود را با ضربه زدن به درختان موز قوی می کنند. در Kenpo آموزش های متفاوتی در مورد اینکه با کمترین مقاومت کمترین درد را داشته باشیم داده می شود. همچنین هدف قرار دادن صورت، بینی، گردن، معده، کشاله ران و دنده ها آموزش داده می شود.

 
5- ضربات پا


لگد زدن با پا در kenpo  زیاد رایج نیست. بسیاری از ضربات چرخشی که زده می  شوند جنبه نمایشی دارند. مبارزان kenpo  کشاله ران خود را در برابر ضربات حریف قرار می دهند.از آنجا که ضربه زدن به بالا تنه نیاز به تمرکز زیادی دارد شما باید برای مسلط شدن به آن تمرینات زیادی را انجام دهید. با ضربه زدن به پایین تنه حریف می توانید تعادل او را به هم بزنید و حتی پای او را بشکنید.

 
6- مسدود نکردن


Kenpo  به حرکت و زمان اهمیت می دهد از همین رو برای جلو گیری از ضربه خوردن به شما می آموزد که حرکاتی را انجام دهید. دفاع پیشرفته در هنرهای رزمی آموزش داده می شود. به این ترتیب مبارزه برای کمربند قهوه ای و بالاتر انجام می شود.با این حال نیازمندیم که به سطح بالاتری از مهارت دست یابیم. داشتن مقدار قابل توجهی از  تجربه کافی به شما کمک می کند تا در مقابل ضربات و حملات مقاومت کنید.

 
7- بازده و تغییر مسیر


زمانی که حریفتان به سختی به شما حمله می کند شما باید به نرمی پاسخ او را بدهبد.اگر او در حملات نرم ضعیف است شما باید حملات سنگینی به او بکنید. آیکیدو شامل تکنیک های بسیاری است که در اصل بر اصل بازده تکیه داده است. در اغلب سیستم های کاراته مسدود کردن حریف بسیار سخت است و در بعضی مواقع نه تنها مهاجم بلکه مسدود کننده هم آسیب می بیند. هدایت نیز اهمیت زیادی دارد. Kenpo  به شما می آموزد که برای دفع حمله حریف پای خود را به سمت او بچرخانید.

 
8- تحرک


تحرک ممکن است ساده ترین اصل kenpo  باشد که نشان می دهد مقابله با یک هدف در حال حرکت سخت تر از یک هدف ثابت می باشد. Kenpo  می آموزد که سه نوع از مبارزان وجود دارند : مجسمه یا کسی که تحرک کمی دارد و عقب نشینی نخواهد کرد.دونده یا کسی که به طرف حریف خود هجوم می برد.خرد کن یا کسی که منتظر می ماند و در موقع مناسب واکنش مناسبی انجام می دهد. اگر شما هر یک از این ها هستید باید مراقب باشید چون حرکات شما قابل پیش بینی هستند و در نتیجه توان شکست شما را دارند. شما باید فراتر از این ها عمل کنید و سعی کنید که هر سه نوع را با هم ادغام کنید تا بتوانید نسبت به حریف خود برتری داشته باشید.

 
9- انعطاف پذیری


قانون انعطاف پذیری قانون بقا است .یکی از خصوصیات بارز kenpo این است که خود را با شخصیت و روح و روان شما سازگار می کند. اگر در حالت ایستاده قد شما 4 فون و 10 اینچ است یکی از نقاط قوت شما  این است که در ضربات پا تمرکز کافی داشته باشید. استادان قدیمی kenpo  به این نکته تاکید داشتند که برای حفط بقا باید از تمام آموخته های خود به نحو احسن استفاده کنید.هر کسی دارای ویژگی های منحصر به فردی است که می تواند کمک فراوانی به او بکند.

 
10- روح  جنگجویی


 اصل نهایی kenpo  از دو جزء اساسی تشکیل شده است: داخلی و خارجی. سگ هار ممکن است یک تهدید جدی برای شما باشد اما آن فقط  دارای جزء خارجی از روح جنگجو است. درونی این است که حیوان فکر نمی کند. برای داشتن یک روح جنگجو کامل شما باید در داخل وحشی باشید و در داخل آرام آرام.
جنگ جویان سامورایی بر این عقیده بودند که هر روز، روز خوبی برای مردن است. این بدان معنا نیست که آنها به دنبال مرگ بودند در مقابل آنها می خواستند زندگی خود را حفظ کنند. آنها می دانستند که اگر با ترس و دلهره مشغول مبارزه شوند به احتمال زیاد می بازند و جراحات شدیدی به آنها وارد می شود.آنها می دانستند که در مبارزات واقعی جایی برای اشتباه کردن نیست و کوچکترین اشتباه ممکن است به قیمت جانشان تمام شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی