آموزش دفاع شخصی در اصفهان

سیستم دفاع شخصی کاربردی

سیستم دفاع شخصی کاربردی

آموزش دفاع شخصی در اصفهان

آموزش تخصصی پیشرفته ترین سیستم دفاع شخصی
آموزش دوره دفاع شخصی چاقو
آموزش مبارزات آزاد و مبارزه با چاقو
آموزش حرفا ای بدنسازی رزمی و آمادگی برای مسابقات
آموزش تمامی سلاح های سرد رزمی و دفاع انها در یک موقعیت تهاجمی
آموزش سلاح های سرد نظامی تونفا و باتوم
آموزش سیستم کالی کمبت
آموزش کامل چاقوی کارامبیت
آموزش کامل تکنیکهای قفل مفاصل در هر موقعیتی
آموزش از صفر تا حرفه ای و قهرمانی و مربیگری
ارائه احکام معتبر فدراسیونی
توسط مربی و داور رسمی دفاع شخصی و سلاح های سرد
با من حرفه ای شوید....
09044068017

چگونه آدرنالین خود را در هنرهای رزمی کنترل کنیم؟

پنجشنبه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۲، ۱۲:۴۳ ب.ظ

آدرنالین می تواند یک ابزار عالی برای دفاع از خود در هنرهای رزمی باشد. همچنین می تواند به شما کمک کند که بتوانید با ضربات سخت و سهمگین مقابله کنید. آدرنالین می تواند هنگامی که قصد حمله به حریفتان را دارید شما را تهاجمی و جسورتر نشان دهد. اما داشتن آدرنالین جنبه های منفی نیز دارد. می تواند میدان دید شما را محدود کند، در شنوایی شما تاثیر داشته باشد( مثلا دستورات و راهنمایی هایی که مربی شما در کنار رینگ به شما توصیه می کند را نمی شنوید) و شما مجبور باشید برای بردن حریف تان انرژی بیشتر از آنچه که مورد نیاز است را مصرف کنید.

در اینجا قدرت تصمیم گیری ازفرد گرفته خواهد شد چراکه نشانه های مداوم استرس در بدن فرصت واکنش را از فرد گرفته و اگر برخوردی مناسب با این وضعیت صورت نگیرد ، فرد وارد دور تسلسل شده و نشانه های ایجاد شده در بدن و عدم مقابله مناسب باعث تخلیه انرژی شده و منجر به افزایش تنش و استرس می گردد.

وقتی کسی به یکی از ورزش های رزمی می رود باید یاد بگیرد که چگونه واکنش بدن و آدرنالین خود را کنترل کند. اگر شما که یک تازه کار هستید با یکی دیگر از رزمی کاران که مدت زیادی است مشغول تمرینات رزمی است مبارزه کنید جدا از تکنیک و توانایی هایی که دارید او خیلی بهتر می تواند آدرنالین خود را کنترل و بر استرس خود غلبه کند.

 در اینجا چند نکته را که می توانند در کنترل واکنش های بدن و سطح آدرنالینی که ترشح می کنید به شما کمک کنند را توضیح می دهیم:

 
تنفس

آموزش نگه داشتن جریان نفس. اگر شما در حال مبارزه یا آموزش هستید ، نفس خود را بیرون دهید. بسیاری از مردم تمایل دارند که نفس خود را نگه دارند و یا کوتاه کنند. بسیاری از مردم وقتی که تحت فشار هستند تنفس سریعی دارند. وقتی که در حال مبارزه یا تمرین هستید سعی کنید از راه بینی نفس های عمیقی بکشید تا ریه های شما پر از هوا شوند. این کار به شما کمک می کند که اکسیژن بیشتری به مغزتان برسد و راحت تر بتوانید تمرکز کرده و بر شرایط بحرانی غلبه کنید.

 
آرامش روانی

اگر شما در بین درگیری ها و مبارزاتتان  لحظه ای مکث کنید می تواند برای شما خیلی مفید باشد. با استفاده از این مکث خود را جمع و جور کرده و به آرامش روانی خوبی دست می یابید. راه های مختلفی برای این کار وجود دارند. شما می توانید از عدد 10 تا یک را به صورت معکوس شمارش کنید. می توانید یک تصویر آرام بخش را در جلو چشمان خود تصور کنید.  در اوقات استراحت بین راند ها چشمان خود را برا مدتی ببندید. این کار به شما کمک می کند که تمرکز خود را بازیابید و و کارایی شما افزایش یابد.

 
کلمات و عبارات  درمانی

یکی دیگر از روش های بدست آوردن کنترل آدرنالین استفاده از کلمات و عبارات درمانی و مفید است که یاد می گیرید به صورت آرام با دیگران معاشرت کنید. شما می توانید با ایجاد مدیتیشن کوتاه ارتباط ذهنی مفیدی با دیگران داشته باشید. نگران نباشید، چشمانتان را ببندید و با صدای بلند و یا در ذهن خود کلماتی را بیان کنید، نفس های عمیقی بکشید و به خود مسلط باشید.

 

این موارد به شما کمک می کنند که بر واکنش های شیمیایی بدن خود مسلط باشید و آدرنالین خود را کنترل کنید. بعضی اوقات ممکن است که این موارد را فراموش کنید. در ابتدا حتی در یک محیط آموزشی هم ممکن است که زمان زیادی برای تسلط بر خود و کنترل آدرنالین لازم داشته باشید. اما با انجام تمرینات زیاد و تکرار آنها به مرور زمان این مدت زمان هم کاهش می یابد. برای اینکه زودتر به نتیجه برسید شما باید خود را در حالت آدرنالیزه قرار دهید. تکنیک های یاد شده علاوه بر ورزش و هنرهای رزمی می توانند در زندگی روزمره هم به ما کمک کنند و استرس ما را کاهش دهند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی