آموزش دفاع شخصی در اصفهان

سیستم دفاع شخصی کاربردی

سیستم دفاع شخصی کاربردی

آموزش دفاع شخصی در اصفهان

آموزش تخصصی پیشرفته ترین سیستم دفاع شخصی
آموزش دوره دفاع شخصی چاقو
آموزش مبارزات آزاد و مبارزه با چاقو
آموزش حرفا ای بدنسازی رزمی و آمادگی برای مسابقات
آموزش تمامی سلاح های سرد رزمی و دفاع انها در یک موقعیت تهاجمی
آموزش سلاح های سرد نظامی تونفا و باتوم
آموزش سیستم کالی کمبت
آموزش کامل چاقوی کارامبیت
آموزش کامل تکنیکهای قفل مفاصل در هر موقعیتی
آموزش از صفر تا حرفه ای و قهرمانی و مربیگری
ارائه احکام معتبر فدراسیونی
توسط مربی و داور رسمی دفاع شخصی و سلاح های سرد
با من حرفه ای شوید....
09044068017

دیم ماک: لمس مرگ در هنرهای رزمی

پنجشنبه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۲، ۱۲:۴۶ ب.ظ

هیچ کدام از هنرهای رزمی دنیا شبیه دیم ماک  دو قطبی نیستند. شما چه از نام های چینی،  یا معادل ژاپنی آن (kyusho-jutsu) یا از نام آمریکایی استفاده کنید نتایج یکی است: افرادی که این تکنیک های بحث برانگیز هنرهای رزمی را تمرین می کنند به اثر بخشی آن تاکید کرده اند که با حمله به نقاط آسیب پذیر بدن که در طب سوزنی از آن نقاط استفاده می شود می توانند ضربه بزرگی به حریف وارد کنند و ادعا می کنند که هنر خود را با مهارت های گذشتگان پیوند زده اند.


 

ولی با این وجود منتقدانی هستند که ادعا می کنند که نقاط دیم ماک یا وجود ندارند یا در مبارزه بی اثر هستند. آنها استدلال خود را بر مبنای این فرض که هیچ مورد ثبت شده ای از جراحات مربوط به ضربه زدن به آن نقاط وجود ندارد. چه به صورت تصادفی باشد یا در طول مبارزه عمدا صورت بگیرد.

مقالات متعدد پزشکی و مطالعات موردی به این نکته تاکید دارند که شهواهدی وجود دارند که حمله به  نقاط حیاتی بدن می تواند آسیب های جدی ایجاد کند و این صدمات می توانند در نبرهای واقعی رخ بدهند.

 

 
رهایی از فشارهای دیم ماک

در واقع حملات مستقیم به نقاطی که در آن شریان کاروتید داخلی و خارجی وجود دارد و همچنین به 9 نقطه حساس شکم می تواند مرگ بار باشد. این بخش از شریان شامل یک اندام حسی ویژه و سینوس کاروتید است که به فشار خون جریانی که به مغز وارد می شود نظارت می کند.

هنگامی که فشار بیش از حد بالا است سیگنال هایی به مغز برای کاهش فشار خون با گشاد شدن عروق خونی و کاهش ضربان قلب ارسال می شوند. پزشکان به طور معمول با بهره گیری از ضربان قلب، به تحریک سینوس کاروتید برای متوقف کردن برخی از ریتم های غیر طبیعی قلب اقدام می کنند. مطالعات پزشکی نشان داده است که تحریک بیش از حد این ارگان باعث کاهش شدید فشار خون می شود که می تواند موجب از دست دادن هوشیاری و یا حتی ایست قلبی شود. علاوه بر این شریان کاروتید که در سینوس کاروتید است در معرض تجمع پلاک های آترواسکلروتیک است.

ضربه به سینوس کاروتید از طریق معد می تواند منجر به صدمه و یا باعث اشک کوچک در داخل شریان کاروتید شود و باعث لخته شدن خون شود که منجر به انسداد، سکته مغزی و مرگ شود. علوم پزشکی نشان داده است که پلاک ها در دوران کودکی توسعه می یابند.پس احتمال خطر در دوران جوانی گرچه خیلی کم است ولی وجود دارد .

 

برخی از رزمی کاران بر این عقیده اند که ضربه زدن به معده خطرناک نیست زیرا هیچ مورد ثبت شده ای که در آن کسی در اثر برخورد ضربات اتفاقی یا عمدی به سینوس کاروتید زخمی شده باشند وجود ندارد. با این حال مقالات پزشکی زیادی وجود دارند که بر این نکته تاکید دارند که ضربه زدن به شریان کاروتید موجب غش کردن، سکته و مرگ مغزی می شود. در حقیقت 80  درصد از صدمات شریان کاروتید موجب مرگ یا آسیب شدید عصبی می شوند.

 

حتی موارد وجود دارد که در آن ضربات مستقیم به شریان کاروتید، منجر به سکته مغزی و یا مرگ شده اند. شاید بارزترین نمونه آن مرد جوانی باشد که در یک کلاس کاراته پس از برخورد ضربه به شریان کاروتید اش دچار سکته مغزی شد و یعد از یک هفته قسمتی از بدنش فلج شد. این تعجب آور نیست که این علایم با تاخیر همراه بوده، چرا که به خوبی شناخته شده است که این آسیب ها بعد از مدتی منجر به اختلال عصبی و یا مرگ می شود. مطالعات دیگری نشان داده اند که این آسیب ها  ممکن است بعد از 10 سال اتفاق بیفتند.

 
دیم ماک  یا لمس مرگ

کنار مثانه نیز یکی از نقاط کشنده در ورزش های رزمی است. ممکن است از نظر بعضی ها خجالت آور باشد اما یک مورد مستند وجود دارد که یک مرد پس از دریافت ضربه به آنجا به طور ناگهانی فوت کرد. هر چند که در ابتدا مشکوک بود که ضربه مغزی علت مرگ بوده اما کالد شکافی ها نشان داد که علت مرگ برخورد ضربه به مثانه بوده است.

 

همچنین گزارش های بسیاری از مرگ ناگهانی ناشی از ضربات کم قدرت به قفسه سینه وجود دارند . کالبد شکافی یک قربانی، یک مرد جوان که پس از دریافت ضربه به سینه اش کشته شده بود که هیچ جراحت داخلی یا خارجی نداشته است. در نتیجه مرگ او به اختلال در عملکرد سیستم عصبی خودکار ثانویه بر اثر برخورد ضربات نسبت داده شد.

 

یک رزمی کار جوان به طور ناگهانی پس از برخورد ضربه به سینه اش درگذشت. علائم و کبودی های روی شکم او با بیشتر قربانبان دیگر مشابه بود. این نمونه ها نشان می دهد که چگونه علم پزشکی مدرن می تواند مورد استفاده قرار گیرد تا ثابت کند که مناطقی در بدن انسان وجود دارد می توانند منجر به مرگ شوند.حال که اثبات شده که نقاطی در بدن وجود دارند که می توانند مورد سواستفاده قرار گیرند این سوال پیش می آید که با چه مکانیزمی چنین آسیب رخی می دهد؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی