آموزش دفاع شخصی در اصفهان

سیستم دفاع شخصی کاربردی

سیستم دفاع شخصی کاربردی

آموزش دفاع شخصی در اصفهان

آموزش تخصصی پیشرفته ترین سیستم دفاع شخصی
آموزش دوره دفاع شخصی چاقو
آموزش مبارزات آزاد و مبارزه با چاقو
آموزش حرفا ای بدنسازی رزمی و آمادگی برای مسابقات
آموزش تمامی سلاح های سرد رزمی و دفاع انها در یک موقعیت تهاجمی
آموزش سلاح های سرد نظامی تونفا و باتوم
آموزش سیستم کالی کمبت
آموزش کامل چاقوی کارامبیت
آموزش کامل تکنیکهای قفل مفاصل در هر موقعیتی
آموزش از صفر تا حرفه ای و قهرمانی و مربیگری
ارائه احکام معتبر فدراسیونی
توسط مربی و داور رسمی دفاع شخصی و سلاح های سرد
با من حرفه ای شوید....
09044068017

روش تمرینی مناسب جهت آمادگی در دفاع شخصی

جمعه, ۱۸ فروردين ۱۴۰۲، ۰۳:۵۲ ب.ظ

بسیاری از روش های تمرینی برای بهبود مهارتها و ایجاد هماهنگی خوب هستند اما لزوما در شرایطی که در تنگنا قرار گرفته ای به کارتان نخواهند آمد.پس چگونه باید تمرین کرد تا برای هر دو شرایط آماده شد؟ تمرین با شدت، فشار و مقاومت کلید اصلی است.


هر کس روش تمرین مورد علاقه ای به منظور افزایش مهارت های شخصی اش برای مبارزه دارد، اما این نکته حائز اهمین است که مبارزه برای برخی صزفا به معنای مسابقه و برای برخی دیگر به معنی مرگ و زندگی است! برای بسیاری هم معنای بینابین این دو: آنها دوست دارند به رقابت بپردازند اما نمی خواهند در کوچه و خیابان کشته شوند.

 

در حال حاضر، روشهای تمرینی رایج زیادی برای آموزش هنرهای رزمی به کار می روند مه در صورتیکه با شدت انجام سوند باعث ایجاد هماهنگی بین مهارتهای دستو پا وکلیه حواس وتناسب اندامی می شوند.اما آیا این روشها واقعا به شما کمک خواهند کرد که در شرایطی که زندگیتان در خطر است هم خودتان را با وضعیت وفق دهید و ای آنها فقط گروهی از حرکات از پیش طراحی شده اند که اگر با ریتم مناسب اجرا شوند احتمالا فقط این حالت را القا می کنند که می توانید برقصید؟!


صادقانه بگویم، بسیاری از روشهایی که من دیده ام ظاهرا در گروه دوم قرار می گیرند. آنها هماهنگی خوبی ایجاد می کنند اما مناسب برای شرایط بحرانی نیستند چرا که اغلب این حرکات متشکل از حرکات از قبل طراحی شده است.


برای موثر بودن فن، به خصوص اگر هدف رسیدن به واکنش های بدون تفکر و غیر ارادی باشد، باید حرکات آن غیر منتظره باشدتنها راهی که می توان به این حالت رسید این است که حریف تمرینی یا کمک مربی درک کاملی از آنچه فن فوق سعی در رسیدن به آن دارد، داشته باشد.


روش اجرای فنون معمولا بسیار خشک و انعطاف ناپذیر بودهو هنرجو را وادار به مواجهه با موارد تصادفی وعکس العمل سریع و واکنشی نمی کند.
در حالت کاملا عکس، یک روش تمرین باید به هنر جو فشار بیاورد، چون در دنیای واقعی  یک درگیری مانند یک معامله که در آن داد و ستد کالا انجام می گیرد نیست بلکه بیشتر شبیه به این است که یک دزد تلاش دارد چیزی از شما بگیرد و شما نیز به نوبه خود باید مقاومت کرده و آن را پس بگیرید.


بنابراین کلید انجام یک تمرین موفقیت آمیز یک حریف تمرینی ( کمک مربی) خوب و ماهر است، هر چه قدر حریف بهتر باشد تمرین موثرتر خواهد بود. افراد باید درک خوبی از مبارزه داشته باشند و طوری تمرین کنند که انگار دارند دعوا می کنند نه اینکه سعی داشته باشد فقط حرکات صحیح اجرا کنند.

 

به یاد داشته باشید حریف تمرینی یک جنگنده فوق العاده در نظر گرفته می شود، که شما نمی توانید به آن صدمه بزنید ولی او حتما قادر خواهد بود به شما صدمه بزند.
این موضوع به تمرین شرایط مبهمی اضافه می کند، بدین شکل که شما نمی دانید که ضربه مشت بعدی سریع است یا آهسته،سخت یا نرم، ویا اینکه با ریتم شکسته و یامتوالی توسط وی اجرا خواهد شد.
برای انکه تمرین بصورت سنجش واقعی مهارت باشد باید هنرجو حرکات را حس کرده و آن را مانند دوچرخه سواری یا شنا در استحر به حالت واکنش ماهیچه ای و بدون تعقل در آورد.
برای کسب واقعی مهارت، شما نیار به حس شرایطی که در آن قرار گرفته اید دارید و این دقیقا چیزیست ه تمرینات در نظر دارند به شما بیاموزند: مجموعه ای از مهارت های مبارزه ای.

سه رکن اساسی که  یک تمرین مبارزه باید در نظر داشته باشد:
شدت - تمرین بید کوتاه و خوشایند باشد، یک دقیقه کافی است شما نباید به هنرجو فرصت دهید که یک الگوی تنفس ریتمیک بدست آورد او باید از یک فرمول تمرینی با تناوب های با شدت بالا پیروی کند.
پاسخ - آنچه که شما سعی در ایجاد آن دارید اجرای یک پاسخ آنی در شرایط ضربه خوردن و یا مورد حمله قرار گرفتن است، این بدین معناست مه دائما توسط حریف تحت تعقیب باشید.

حریف تمرینی - اطمینان حاصل کنید که فردی که میت را نگه می دارد دقیقا می داند شما چه چیزی را از انجام تمرین فوق بدست می آورید نتیجتا او ایده خوبی از ملزومات کاری که انجام می دهد خواهد داشت.


بنابراین، یک جلسه تمرین باید به شرح زیر باشد:
10 دور یک دقیقه ای تمرین با یک استراحت 30 ثانیه بعد از هر دور.
تغییر تمرین در هر دور دو انجام تمرین ترکیبی، شامل کلیه ضربات و دفاعهایی که در تمرین وجود دارند در دور آخر و افزودن کلیه شرایط ناگهانی لازمه به آن.

طرز تفکر  یک آدمخوار را به خود القا کرده و از حریف تمرینی حود تغذیه  کنید. بگونه ای مبارزه کنید که حریف را ببلعید.
تمرین با هدف، فرقی با تغذیه واقعی ندارد، همه چیز به آن بر می گردد که شما چگونه تغذیه شده اید.


کلمات بروس لی را به خاطر بیاورید : همه مجموعه الگو های ثابت  در ایجاد سازگاری و انعطاف پذیری ناتوان می باشند. حقیقت در خارج از تمام الگو های ثابت شده است."

دقت داشته باشید که برای اینگونه تمرینات حریف تمرینی شما نیز باید فردی کاملا کار آزموده بوده ولازم است جهت جلوگیری از آسیب دیدگی همه شرایط ایمنی را در حین تمرینات رعایت کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی