آموزش دفاع شخصی در اصفهان

سیستم دفاع شخصی کاربردی

سیستم دفاع شخصی کاربردی

آموزش دفاع شخصی در اصفهان

آموزش تخصصی پیشرفته ترین سیستم دفاع شخصی
آموزش دوره دفاع شخصی چاقو
آموزش مبارزات آزاد و مبارزه با چاقو
آموزش حرفا ای بدنسازی رزمی و آمادگی برای مسابقات
آموزش تمامی سلاح های سرد رزمی و دفاع انها در یک موقعیت تهاجمی
آموزش سلاح های سرد نظامی تونفا و باتوم
آموزش سیستم کالی کمبت
آموزش کامل چاقوی کارامبیت
آموزش کامل تکنیکهای قفل مفاصل در هر موقعیتی
آموزش از صفر تا حرفه ای و قهرمانی و مربیگری
ارائه احکام معتبر فدراسیونی
توسط مربی و داور رسمی دفاع شخصی و سلاح های سرد
با من حرفه ای شوید....
09044068017

چاقو برای دفاع شخصی

جمعه, ۲۸ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۴۸ ب.ظ

بسیاری از هنرهای رزمی فیلیپینی به شدت بر روی استفاده از چاقو  برای دفاع از خود تمرکز دارند. این در بهترین حالت می تواند سوال برانگیز باشد. شکی نیست که چاقو می تواند صدمات جدی وارد کند اما مشکلاتی اصلی در استفاده از آن برای دفاع از خود وجود دارد (جسمی، قانونی و اخلاقی).

 


برای اینکه از نظر قانونی و اخلاقی توجیه شده باشید که از چاقو برای دفاع از خود استفاده کنید باید با تهدیدی جدی روبرو باشید که در آن زندگی تان در خطر بوده و همچنین هیچ راه فراری ندارید. در مورد اینکه در چه موقعیت هایی می توانید از چاقو استفاده کنید و همچنین چگونه باید از آن استفاده کنید باید فکر و تحقیق کنید. شاید تصور آن سخت باشد اما بیشتر افرادی که با چاقو ضربه می خورند آن را احساس نمی کنند. معمولا قربانیانی که با چاقو مورد حمله قرار می گیرند تصور می کنند ضربه ای که به آنها وارد شده با دست خالی بوده و حتی تا پایان درگیری متوجه نمی شوند که چاقو خورده اند. به همین دلیل اگر با مهاجمی بزرگتر و قوی تر از خودتان روبرو شدید آیا چاقو سلاح ایده آلی است در حالیکه ضربه ای که به او زده می شود فورا بر روی او تاثیر نمی گذارد؟ در اکثر موارد بجز مواردی نادر برخورد چاقو منجر به مرگ  فوری انسان نمی شود، زیرا خونریزی آن زمان می برد.
به دلیل اینکه چاقو در شرایط محدود قابل استفاده است می توان گفت که وسیله ای ایده آل برای دفاع شخصی نیست. یک تفنگ، اسپری فلفل و یا سلاح ضربه ای یا حتی دست خالی می توانند بسیار موثرتر از چاقو بوده و تاثیر فوری بر روی فرد مقابل بگذارند.


همچنین استفاده از چاقو توانایی های شما را در گرفتن و کنترل حریف محدودتر می کند. در سناریوی چاقو در مقابل چاقو ، هر دو شرکت کننده احتمالاً در حال ضرب و شتم یکدیگر بوده و به احتمال زیاد هر دو به شدت مجروح شده و حتی کشته می شوند. یک مسابقه بوکس را تصور کنید که در آن هر دو بوکسور چاقو در دست دارند، در این صورت می توانید تصور کنید مبارزه چاقو در مقابل چاقو چقدر خطرناک است. ممکن است در مقابل مهاجم دارای چاقو با استفاده از تکنیک های غیرمسلح شانس بهتری داشته باشید ، زیرا حداقل این شانس را دارید که چاقو را با هر دو دست کنترل کنید.


دفاع در برابر حمله با چاقو

آنچه برای دفاع از خود بسیار مهم است توانایی شما در مقابل حریفی که چاقو در دست دارد می باشد. مطمئن ترین روش برای انجام اینکار بدون سلاح این است که با هر دو دست خود دست حمله کننده را که در آن چاقو قرار دارد کنترل کنید. روش های مختلفی برای کنترل دست حمله کننده که در آن چاقو است وجود دارد. ساده ترین روش، گرفتن سریع بازوی او با هر دو دست است. با ضربه زدن به صورت مهاجم او را برای چند لحظه به حالت تدافعی قرار می دهید (همه افراد در هنگام برخورد ضربه به صورتشان به حالت تدافعی می روند) و در این شرایط کنترل و خلع سلاح او آسانتر می شود.
پس از کنترل دست مهاجم می توانید دست او را بر روی یک جسم سخت بکشید تا او را خلع سلاح کنید و یا از ضربات زانو، ضربه سر، پرتاب و قفل استفاده کنید. 

برای یادگیری هنرهای رزمی کشور فیلیپین و دفاع اصولی چاقو تماس بگیرید...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی