آموزش دفاع شخصی در اصفهان

سیستم دفاع شخصی کاربردی

سیستم دفاع شخصی کاربردی

آموزش دفاع شخصی در اصفهان

آموزش تخصصی پیشرفته ترین سیستم دفاع شخصی
آموزش دوره دفاع شخصی چاقو
آموزش مبارزات آزاد و مبارزه با چاقو
آموزش حرفا ای بدنسازی رزمی و آمادگی برای مسابقات
آموزش تمامی سلاح های سرد رزمی و دفاع انها در یک موقعیت تهاجمی
آموزش سلاح های سرد نظامی تونفا و باتوم
آموزش سیستم کالی کمبت
آموزش کامل چاقوی کارامبیت
آموزش کامل تکنیکهای قفل مفاصل در هر موقعیتی
آموزش از صفر تا حرفه ای و قهرمانی و مربیگری
ارائه احکام معتبر فدراسیونی
توسط مربی و داور رسمی دفاع شخصی و سلاح های سرد
با من حرفه ای شوید....
09044068017

درگیری فیزیکی جواب نمیدهد

يكشنبه, ۹ مرداد ۱۴۰۱، ۰۷:۰۱ ب.ظ

✴️دفع کردن، سد کردن، رد کردن یا دورى جستن از هر عامل مزاحمى را دفاع شخصى ‌مى‌نامند. شنیدن واژه­‌ دفاع شخصى  (Self Defense) ذهن ما را به دنیاى هنرهاى ­رزمى مى‌­کشاند. روش­‌ها و فنونى که بتوان با استفاده از آن­ها در برابر هر مهاجمی، سلامتى جسمى و روانى خود را حفظ کرد، دفاع شخصى است. روش‌هاى ­حفاظت،­ حراست ­و جنگ­ با دشمن ­متجاوز از دیرباز در سرزمین‌ها و ملل مختلف وجود داشته است و منحصر به نوع شرقى آن نمى‌­گردد. واژه­‌ هنرهاى­­ رزمى، ناخودآگاه فکر را متوجه شرق دور مى‌­نماید. علت این­ که روش­‌هاى مبارزه و جنگ با دست خالى را هنرهاى­ رزمى مى‌­نامند، به­ خاطر وجود افکار و اندیشه­‌هاى صلح­جویانه و انسانى حاکم بر آن­ها است.

✅فلسفه‌ مکاتب هنرهاى­ رزمى شرقى، بر اصول اخلاقى و مبانى تربیتى و معنوى بنا شده است. نابود کردن، از پا درآوردن یا کشتن حریف، مد نظر نیست. غلبه و پیروزى بر مهاجم در چارچوب اصول و قوانین رزمى کفایت دارد. دفاع در برابر حمله­‌ فردى مهاجم، در فلسفه­‌ هنرهای­ رزمی به خصوص کاراته، که ریشه در بودیسم، ذن، کنفسیوئیسم و شینتوئیسم دارد تنها تا حد رفع خطر، چه در وجه روانى چه در وجه فیزیکى، معنا و مفهوم دارد نه بیش­تر.

✴️هنر دفاع شخصى، منحصر به فنون فیزیکى و تکنیک‌هاى دفاعى و تهاجمى رایج نمى­‌گردد. اگر چه مى‌­توان از این زاویه هم به آن نگریست. دفاع شخصى فرایندى وراى همه­‌ این­ها است؛ تبحر و مهارت در زد و خورد خشونت­ بار با حریف یا مهاجمی را ناکار کردن و… همه­‌ این ها ممکن است دفاع شخصى به نظر برسند; اما در فلسفه­‌ حقیقى دفاع، رهایى از ترس ناشى از تهاجم، مد نظر است. دفاع شخصى، لزوماً به معنى درگیرى فیزیکى و تقابل رودررو نیست.

✅در تعریف جامع، آن دسته از تجارب و مهارت­‌هایى را که در تمام مراحل زندگى براى حفظ سلامتى جسم و روح به کار رود، دفاع شخصى مى‌نامند. روش‌­ها یا کارهایى را که به‌واسطه­‌ انجام آن­ها، از لحاظ جسمى و روحى، امنیت پیدا کرده و سلامتى‌تان حفظ گردد و هیجان و التهاب پدید آمده از موقعیتى خطرناک کاهش یافته و آرامش به محیط بازگردد را دفاع شخصى گویند.

✴️مى‌توان گفت توانایى، ذکاوت و قابلیت‌هایى که روزانه براى حفظ خود در دو بُعد مادى و معنوى، استفاده کرده و این مهارت­‌ها، منجر به بالا رفتن کیفیت و درجه­‌ امنیت زندگى مى­‌گردد، دفاع شخصى نام دارد. وراى همه­‌ این توانایى‌ها باید بتوانید خود را فارغ و دور از هرگونه دشمنى و خشونت بیابید. که درنتیجه، شغل­تان راحت‌­تر، زندگى‌­تان بهتر، روابط­تان با اطرافیان ملایم­تر و درکل، سروکله زدن‌تان با امور شخصى و دنیوى و اطرافیان، نرم، ساده و بدون هرگونه تنش خواهد شد.

✅دفاع شخصى، کسب چنین مهارت‌ها و افزودن هر یک از آن­ها، در موضوعات ساده­ى زندگى­ است. تجارب فردى، حتى کوچک که در طول زمان به‌دست مى‌­آورید، در حقیقت، دستورالعمل‌­ها و قوانین نانوشته‌­اى در ضمیر ناخودآگاه خواهند بود که شما را به فراسوى هر رویارویى فیزیکى با خصم یا به کارگیرى خشونت، رهبرى خواهند کرد. دفاع شخصى، هنر رویارویى و مدیریت امور، در رابطه با افراد مهاجم، اوباش، شرور، دزد، عصبى، بد دهن، لات، مزاحم خیابانى، دیوانه، متکبر و… ده‌­ها است که هر روزه در زندگى عادى، امکان دارد با آنان روبرو ­شویم.

✴️درخیابان، اداره، محل کار، باشگاه، خانواده، بین دوستان و فامیل، کسانی پیدا می­شوند که شما را مورد هجوم روانى قرار مى‌دهند. مسلماً این مورد دفاع از خود در اجتماعات دوستانه، کارى بسیار مشکل­تر، سخت‌­تر و پیچیده‌­تر از هر نوع تقابل فیزیکى است. منظور از دفاع ­شخصى، مقابله و درگیرى فیزیکى و استفاده از تعدادى فن مشخص براى نجات جان خود نیست. ممکن است قرار گرفتن در یک شرایط خاص اجبار به زد و خورد ناخواسته فیزیکى و استفاده از فنون رزمى حادث شود، ولی اگر از جنبه­‌ روانى، احساسى، امنیتى، شغلى و… دچار هراس شده‌­اید و عاملى مشهود یا نامشهود شما را تحت فشار قرار داده، آزار مى‌دهد و آسایش و آرامش‌تان را سلب کرده؛ در چنین وضعیتى، باید به فکر دفاع و رفع آن عامل مزاحم باشید، مثل همان نور آفتاب یا مگس و پشه که گفته شد(درگیری فیزیکی جواب نمی­دهد).

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی